söndag 12 oktober 2008

Mina dagar i Stockholm...


Idag blev jag gratulerad på min 6 årsdag. Ja se där, känner mig inte en dag äldre :) Tårtkalas på sängen blir väl alla glada av! Får väl lov att erkänna att jag gärna sovit lite till då våra dagar i Stockholm har varit väldigt intensiva...


Två döttrar och två mammor som går loss i huvudstaden blir verkligen en ironisk kombination, lantisarna skrämmer slag på både trafik och invånare.

Nej då, vi hann med mycket. Shopping i båda delarna av stan, tunnelbanor, party, parkeringsböter och inredningsmässa.




En lite annorlunda INDISKA-affär i gamla stan, här tog vi en liten paus i lugnet


Äntligen framme hos mammas kusin som flydde fältet till sin ateljé (hon är konstnär som ni kanske ser på väggarna). Vi hade hennes lägenhet för oss själva, så grymt mysig ute på Södermalm.





Måste nog ekänna att mässan inte imponerade så himla mycket på mig. Det var alldeles för lite inredning. Men det det som fanns där gav många "vill ha" begär :)

Shoppade den här börsen i ull på mässan...




...och en gitarr till stora E. Tänkte hon kunde få lira lite samtidigt som hon sjunger. Denna hittade jag hos Syster Lycklig.



Sen blev det bla de här inneskorna från Lagerhouse...

...en ful liten octupus som är en himla smart uppfinning!

Stora E fick även en matchande bricka till sin servis.

Kalika hade utförsäljning på alla barnkläder så jag passade på att köpa lite julklappar till tjejerna. Blev pricka byxor! ;)

Nu får jag sätta mig med böckerna och köra sista rycket, för i månbitti är det dax att tenta av allt.

Stor kram!

13 kommentarer:

Frida sa...

Det verkar som du har haft trevligt i Stockholm, vilka fina saker du handlade.
Lycka till på tentan i morgon!
Kram Frida

Vecka - Vecka sa...

Låter som en trevlig helg! Mycket fint du handlat!

Lycka till på tentan!

Kram, Lotta

Anna sa...

mysigt ni verkar haft det! lycka till imorgon! det kommer gå bra! kramar anna

Pixi sa...

ja ni verkat haft det riktigt mysigt iaf..skönt att komma hemifrån oxå ibland!Kram på dej ! =)

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Me like bläckfisken!

Så ni har gjort sthlm osäkert ni;) fniss
Låter som ni haft en härlig helg tillsammans med shopping och allt!

Kramkram
Annica

Södralycke sa...

Låter som en härlig utflykt (det där med parkeringsböter börjar visst bli en vana ;)

Var hittade du den där bäckfisken? Lagerhaus? Så häftig! Jag satt så sent som igår och försökte hitta en sån på nätet efter att ha sett den på en blogg nånstans......

Lycka till med tentan i morron, håller tummarna!!

Kram Johanna

Anonym sa...

Fina saker!
Den prickiga servicen är gudomlig!
Bläckfisken var jätteläcker!
Ha en bra dag!
Kram!

Grodmamman sa...

Trevlig helg ni verka ha haft och mycket fint du har köpt. Vill också åka till Stockholm!=)
Lycka till med tentan nu!
Kram

Lina sa...

Hej!
Oh, va ni verkar ha haft de mysigt i huvudstaden!!! Va mycket fint du shoppat! Gitarren var ju SÅ cooool! ;- )

Kram, Lina

Klarafina sa...

Vilken supergullig gitarr!

Rosa Hemmet sa...

Tjo! Vilka fina saker du fyndade! :) Gillade verkligen bläckfisken, en sån skulle man allt ha i badrummet! verkar ändå som att ni hade det riktigt lyckat :)

Fyra årstider ♥ My Lovely Christmas Home sa...

Vad mysigt ni har haft, önskar jag kom till storstan.
Kram Lotta

Dicksonska våningen sa...

Så prickigt du har haft det :)
Fina fynd till tjejerna.

Hoppas att tentan gick bra!
Kram Annika