fredag 31 oktober 2008

Pyssel och 7 hemligheter...

Snön ligger i drivor här, bokstavligen talat! Trodde de som kom igår skulle smält bort tills idag men icke, det blev istället mer i natt.


Tentan idag var inte vad jag förväntat mig... (verkar som om alla i min klass tyckte det samma)Jag kunde allt vi skulle ha kunnat men vad hjälpte det när det kom massa frågor på saker vi inte läst om. Onödigt att ge oss studieanvisningar när de plockar en massa annat. Nä, det är inte annat än att man deppar lite. Jag hade pluggat stenhårt och lagt så himla mycket tid på att lära mig det här. Man känner sig så otillräcklig, vad mer kan man göra?

Omtentan är på självaste lucia. Kan det blir mysigare?


Skingrade tankarna nu ikväll med lite pyssel tillsammans med stora E. Det blev lite piff på juleljusen :)

Och några omklädda tändsticksaskar.

Sen har jag har blivit utmanad på många olika håll men börjar med denna som jag fått av Grodmamman. Den går ut på att man ska berätta 7 saker om sig själv som ni inte redan vet, både alldagliga och knäppa och saker om sig själv och skicka den vidare till 7 andra bloggare!

1. Jag skrattar och pratar ofta högt för mig själv. Ja, jag för diskussioner med mig själv. *fniss*

2. Tar väldigt lång tid för mig att somna, oftast flera timmar även om jag är stentrött. Måste gå igenom dagen som varit och hur jag sa lägga upp morgondagen. Himla onödigt tänkande...!

3. Godisgris, det går inte en dag utan att jag smaskar på nån liten mumsbit....ajajaj!

4. Jag kör nästan alltid bilen när vi åker hela familjen, egentligen är det inte så bra då jag har ett hett temperament i trafiken. Skriker ofta på bilister och cyklister...

5. Om jag fick bli precis vad jag ville utan begränsningar, utan att behöva flytta eller kämpa mig till toppen så hade jag velat bli en skrivande journalist. Nån typ av skribent. Det hade väl varit den verkliga drömmen.

6. Jag och min man har aldrig bråkat.

7. Jag har många tunga hemligheter om saker som hänt i mitt liv, saker jag aldrig kommer berätta för någon. Men det tror jag vi är många som har...

Ja så ligger de till med mig. En riktig knäppis! ;)

Utmaningen skulle som sagt skickas vidare, men jag låter den som vill ta sig an den!

Nä nu är det ju fredagsmys, godisgris som jag är ska jag öppna en påse och gosa lite med Johannes. Trevlig helg på er!

11 kommentarer:

Anna sa...

intressant inlägg, att du var en godisgris och att du alltid kör bilen hade jag räknat ut innan men de andra sakerna var nya, hade velat se dig när du går där och pratar för dig själv,ler. synd att tentan blev så konstig men jag är inte förvånad. har också haft någon sån tenta. hoppas ni får en bra helg! kram anna

Södralycke sa...

Vad fint du pysslat! Har också funderat på att fixa till några tändsticksaskar.....

Inget kul att få såna tentor, men det fixar sig nog!

Trevlig helg! Kram Johanna

Ullis/Leva på landet sa...

Så fint pyssel ni gjort. Hoppas att det ändå gick bra på tentan. Är ju inte kul att det blir andra saker än det som de sagt.

Ha en riktigt skön helg!
Kram Ullis

Sara sa...

Hejsan
Tråkigt med tentan, det har jag också varit med om. Hoppas att det går bra ändå. Ha en fin helg.
Kram Sara

Frida sa...

Oj vad mycket snö ni har!
Jättefint pyssel ni har gjort. Gillar inte heller oväntade frågor på prov. Tycker det är dåligt av lärarna att ge instruktioner på vad man ska plugga på när det inte kommer med alls. Det har jag också varit med om. Också har man vrålpluggat,förstår hur du känner dig. Håller tummarna för att det gick bra ändå det gjorde det säkert!
Kram Frida

Anonym sa...

Oi Honney... :P
Vilket jädra ljushuvud du måste ha till lärare! Vad var dte för mening med att göra så... hade blivit skitarg... *fniss*

Hehe... skönt att veta att jag inte är den enda som går omkring och pratar onormalt mycket med sig själv... :P Ha det gött bitch!! Puuuss!!

Grodmamman sa...

Vad snö ni har fått! Här har vi haft lite rimfrost bara!=)
Tråkigt med tentan.
Fint julpyssel du har gjort och sedan var det kul att läsa din utmaning!=)
Kram

Anonym sa...

Vitt är ju något vi inredare gillar så snön ligger vacker...känns konsitgt med snö såpass nära...jag äter fortfarande jordgubbar och smultron ute...
Härligt att du och din man aldrig bråkat...jag och min man har varit ihop sedan 1983 (sedan vi gick första året på gymnasiet) och vi har bråkat en gång...mitt i natten...natten före julafton...maken var ute mitt i natten i vår skog och tittade efter en julgran...han kom hem med någonting fruktansvärt...då brast det för mig...skäms egentligen för det idag...stackars make...som gjorde så gott han kunde...
Önskar er en härlig helg...vackert pyssel!
Kram,
Bella

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Haha, ser det framför mig, hur du nickar och ler och babblar alldeles för dig själv:) Kul! Mindre kul med tentan. Men det är sådana de är lärarna på universitetet...ja inte alla-men det dyker upp rötägg då och då. Alla på min makes kurs kuggade en gång. Så brukar det vara sa läraren...men hallå!! Ingen som funderat på vad som är fel då??

Härligt med lite pyssel:)

Kram
Annica

Rosa Hemmet sa...

Oj vad snö ni har, här har vi inte ens en mm :D Härligt med julpyssel... Börjar oxå bli sugen nu... har köpt en adventsljustake som jag ska pimpa men det känns ju lite tidigt kanske :)

Anonym sa...

Nämen vad?? Ni har ju mer snö än oss, vi har ingen nu.
Söta små askar!
Kram!