torsdag 2 oktober 2008

För mycket böcker för lite tid..........

Härliga dag! Det ösregnade i morse när jag lämnde av barnen på dagis. Åkte sen hem och pluggade en stund och nu skiner solen. Tar en liten paus från böckerna, känns som om jag är väl förberedd för tentan i mån, så jag har börjat tjuvläsa lite på nästa kurs...

Maken har varit duktig och fixat innetaket på vår altan. Nu är det min uppgift att sätta färg på det! Ska försöka ta tag i det innan frosten kommer, känner bara att tiden inte riktigt räcker till. Nästa vecka startar ny kurs i skolan och då har de skruvat upp temot ännu mer, vi ska tenta av skelett och muskler redan efter en vecka och jag är i Sthlm halva veckan...! Hjälp, får väl läsa om nätterna eller nått för det här ska gå!
Före:

Efter:


Har planterat några blommor som jag hoppas kommer stå några veckor innan frosten tar dö på dem...




Nu får jag nog göra lite nytta igen. I helgen blir det kalas för hela slanten, stora E fyller 4 och bjuder på vuxenkalas på lördag och barnkalas på söndag. Måste bara ta mig igenom den här tentan nu först innan jag kan fokusera på festligheter.

Stooooor kram!

17 kommentarer:

Södralycke sa...

Blev så sugen på att pimpa vår entre lite när jag såg era fina blommor i går! Får nog ta en tur tll plantagen snart igen.

Lycka till med pluggandet, Kram!

Ps. Hade som tur var missförstått Tomas igår ang. försäkringen, det var bara en "rekommendation" att ha plastmatta :) Vill ju så gärna ha kakel....

Mjuka sa...

Mysigt och höstigt!!! Visst det är en dyr present jag fick, men vi brukar faktiskt inte ge varandra något. Snacka om att bli glad och överraskad!
Ha en fin torsdag
kramar M

Anna sa...

Lycka till på tentan!

Fint tak och fina blommor!

Kram anna

Sara sa...

Hej
Lycka till med tentan. Det kommer säkert gå bra.
Kram Sara

Dicksonska våningen sa...

Oj, hoppas du hinner med allt. Du har en del på schemat... :)
Beundrar ditt intresse för utbildningen!
Kram Annika

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Halloj studentskan:)

Hmm låter som du har fullt upp med läsandet och jag avundas dig inte även om det faktiskt är riktigt kul att läsa:) Men tentor klarar jag mig utan! Vilken stress!!!

Vad duktiga ni varit både du och Johannes! Taket ser finfint ut och ditt blomarr är supersnyggt!

Här skulle oxå behövas piffas upp lite, just nu står bara en bollkryss på trappan...

Ha en skön helg!
Kram Annica

Nicole sa...

Så härligt du har planterat! Trälådorna är så charmiga...Taket blir fint. Hinner du inte måla det i år, så får det vänta tills våren! Lycka till med tenta och kalas!

Vecka - Vecka sa...

Du har fullt upp du med allt! Du är duktig!

Tofflorna på inspiration M bloggen var så där medelsvåra att sy.. jag hade ganska tjocka tyg, så det gjorde ju det lite svårare. Därför blev de säkert lite för små till mig också! Men jag ska försöka sy några i lite mjukare material, typ fleece. Varmt och skönt!

Trevlig helg!

Kram,Lotta

Grodmamman sa...

Hoppas att tentan gick bra! Och lycka till med ditt fortsatta pluggande!
Taket blev ju jätte fint!
Grattis i förskott till stora E!
Kram

Anonym sa...

Hej!

Du skickade ju ditt nummer som du skulle ha så länge å nu hitta jag inte det skulle du kunna skicka det igen :)

Inte alls kul med tentor, hade oxå tenta i dag....dryggt....å nästa vecka så har vi en jätte stor tenta på hela kursen å den ser jag inte framemot :)

Hälsa å gratta Emmy från oss.

Kram Sandra

Anonym sa...

Så höstfint du gjort!
Var får du all ork ifrån?
Hoppas ni får en bra helg!
Kraaam!

Anonym sa...

Jag önskar dig lycka till i morgon med tentan!
Håller tummarna...
Vad höstmysig din entre blev...och duktig ake som fxade så fint tak.
Grattis till E!
Önskar er en toppenhelg med många paket till E!
Kram,
Bella

Ullis/Leva på landet sa...

Så fint ni gjort på altanen. Hinner du inte måla nu får du ta det till våren. Se till att du inte stressar för mycket. Hoppas att det går bra på din tenta. Ska försöka få till ett inlägg på söndag.

Ha en riktigt skön helg och sköt om dig!
Kramar Ullis

Frida sa...

Vilka fina blommor! Lycka till med tentan det kommer säkert att gå bra och grattis till stora E!
Kram Frida

In my house sa...

Så fint ni gör de!!! =) Tack för dina snälla ord!!!

- Huuu, de lät stressigt med plugg och allt annat,,, men allt går och löser sig.... Fin lampa som skymtar på gamla altan kortet =)

- Gillar ert brudkort här vid sidan,,, ser så vackert och fridfullt ut!!!!

Ha en mysig helg och stressa inte för mycket!

Kram j

Anonym sa...

Hej tjejen!

Jag tycker du ska ta och sträcka på dig!
Jag tycker du är super duktig som klarar av skola, barn och hem med allt vad detta innebär.
Lycka till med tentan.
Ha en fin helg med kalas och allt!
Kram Bodil.

♥ Fyra årstider sa...

Vilken fin höstplantering.
Kram Lotta