onsdag 12 november 2008

Bilbyte, IKEA-impuls och stolsmålning...

Jag och barnen har varit nere hos mamma och pappa några dagar. Alltid lika mysigt, denna gången bytte vi även bil med varandra. Pappa fick vår skuttande skrothög, opel kadett från -85 och stället körde vi hem med en opel astra -97. Det är farmors gamla bil som ingen använde så det var inte så mycket att fundera över då vår lilla trotjänare gjort sitt, den gick ju inte ens igenom besiktningen i förra veckan :(


Sen fick mamma ett IKEA-infall, så vi åkte till Kalmar och shoppade lite.

Och jag fick såklart med mig lite smått o gott....

En stoooooor stickad filt som hela familjen får plats under. Jag har knappt fått använda den än då stora E är tok-förtjust i den.


Ett diskställ fick följa med hem oxå, litet och smidigt. Passar perfekt vid vår lilla diskhörna.

Kan ni tänka er att de körde julmusik för full kapacitet på IKEA, det lyckades locka mig till att köpa de här julkuddsöverdragen iallafall...





Idag är jag förkyld, både i huvudet, halsen och näsan. Sov hela förmiddagen för jag har så svårt att somna om kvällarna eftersom det jag pluggat under dagen bara snurrar i huvudet och gör att jag inte kan koppla av förrän fram åt tidig morgon....


Men kladdkaka har jag lyckats få ihop idag och medans jag gjorde den hade Ella en trevlig dekorationsstund för sig själv inne i storarummet då hon målade på våra stolar.

Inte var det bara en stol hon ritat på utan ALLA sex, både fram och baksida. Gissa vem som blev arg??

Nu har jag stått och skrubbat varje stol i en evighet och fått bort en del. Jag tackar Gudarna för att vi valde mocka och inte tyg på stolsöverdragen.



Denna gången kunde jag inte skylla på stora E och hennes förmåga att sprida sina pennor över huset. Nä, denna gången var det jag som inte plockat undan min överstrykningspenna...

Nu ska vi äta kladdkaka allihopa, sen blir det nog lite mer plugg för min del.

Trevlig onsdagskväll!

8 kommentarer:

Frida sa...

Låter som en trevlig utflykt till Ikea. Vilken mysig filt. Det var ju tur att du lyckades få bort en del av kladdet från stolarna i alla fall.
Kram Frida

Vecka - Vecka sa...

Så fint du shoppat!
Oj oj, det där har jag framför mig.. Tur att det gick bort det mesta!

Ha det bra och krya på dig!

Kram,Lotta

Ullis/Leva på landet sa...

Så härligt med en tur till mamma och pappa. Antar att du fått koppla av ett tag. Så kul attt komma hem med en nyare bil. Inte kul med stolarna hoppas att det fixar sig. Så mycket fint du köpt.. Vill ha diskstället jag också

Kram Ullis

Sara sa...

Hejsan
Så bra att ni fick en ny bil -85 låter i äldsta laget :-) Mums med kladdkaka, det ska nog jag göra i eftermiddag.
Kram Sara

Anna sa...

mysig filt, köpte du den på ikea med? bra att ni fick en lite nyare bil! OJ lätt att glömma pennorna framme, min lillebror målade hela köket med en grön tuschpenna när han var liten. ha en go helg! kramar

Vecka - Vecka sa...

Hej igen!
Finns en liten utmaning hos mig till dig om du har lust!

Ha en skön helg!

Kram,Lotta

Anonym sa...

Vad trevligt med en tripp till föräldrarna, och vilket bra byte ni gjorde;) Trist med stolen. Ni verkar också ha en tjej som är aktiv. Det har vi med, den lilla, hinner med allt medan jag alltid är steget bakom, känns det som;))
Ha en skön helg!
Och krya på dej!
Kraam!

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Ajajaj. Inte kul med klåfingriga barn inte! Här fick sonen tag i min svindyra mascara och målade om stolar...då var jag nådigt arg vill jag lova!!

Kram Annica