måndag 17 november 2008

Inspiration från vårt vardagsrum...

Först måste jag bara göra ett litet förtydligande ifrån förra inlägget. Lilla E fyllde inte 2 på riktigt, hon fyller inte förrän i april. Vi har kalas här dagligen, jag fick tårta på sängen tre gånger förra veckan. Stora E är så förtjust i sin lilla trä-tårta hon fick när hon fyllde år senast att ingen slipper undan. Tur att man bara fyller låga nummer som 5 och 6 år, annars hade jag nog varit 143 år idag ;)





Alla visa så fina, inspirerande bilder från sina hem. Här kommer några mysiga bilder från vårt vardagsrum. Håll till godo! :)





Visst har jag piffat till det fint? *fniss* Jag vet, det ser ut som om en bomb gått av här inne! Välkommen till vår välstädade vardag! :)
Jag plockar, men vad gör det när två andra huliganer river ut och kaster saker omkring sig? En liten naken linslus har fastnat på bilden oxå. Hon är som sagt överallt....
Är det bara hemma hos mig det är en katastrof? Eller har alla det så snyggt och trevligt jämt...?





Vi trivs i vår röra, bland smutstvätt, spridda leksaker, korvade mattor och nakenfisar. Fast ibland önskar jag en mysig miljö där allt är i sin ordning och jag vet var mina grejer är. Snart ska julmyset få infinna sig och det längtar jag efter, en grundlig städning och lite skön belysning.
Hoppas ingen trillade av stolen av chockvågen som slog emot er när ni såg mitt vardagsrum! ;)
Puss Karro!

12 kommentarer:

Anonym sa...

haha, sköna bilder! helt underbart att du bjuder så på dig själv.
kan ju trösta dig med att det ser lika fint ut hemma hos oss och då finns det ju inga barn som kan hjälpa till... *hihi*

ses snart!/ sofi

Anonym sa...

Tack för omtanken, den värmer! vi har inte gett upp, vi hoppas kunna hitta någon lösning.

Ni ligger tidigt i planeringsstadiet ;) Men jag kommer gärna till er på nyår =)

Anna sa...

så det är så det kommer se ut sen när man får barn, lika bra att man vänjer sig då,ler. alla har vi nog lite stökigt ibland. tack för alla låtförslag! de har fin innebörd alla. så du kan spela piano, det får vi prata mer om, blink! antar att du redan känner till sidan men annars vill jag tipsa dig om blå elefant, gud vad fina saker. du skulle kunna köpa alla till dina barn som älskar att leka kalas och dukar fika. ha det bra nu! kramar anna

Sara sa...

Hi hi jag känner igen mig. Jag flyttar allt till ett hörn, sedan fotar jag och så flyttar jag det till nästa.
Kram Sara

Frida sa...

Det är säkert många som känner igen sig! Det är ju så det ska vara när man har barn annars vore det ju nästan lite konstigt. Jag ser också framemot advent, ska bli så mysigt att sätta upp adventsstjärnan.
Kram Frida

Frida sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Jag kan tyvärr inte glädja dig med att det blir bättre när barnen blir större...de har fortfarande en förmåga att droppa sakerna där de står...numera är det högar av tops som använts vid sminkningen som ligger i drivor på handfatet...gympapåsar som dräller...kläder...skolböcker...och en massa annat...tänker nästan alltid att jag borde städa!
Så är det nog för det flesta när vardagslivet flyter på!
Stor kram,
Bella

chokladblomma sa...

Ha, ha! Ett rätt så normalt vardagsrum ser jag! Härligt!
Herregud, var sak har ju sin tid, om 15 år har du knappt några barn hemma så då kan du piffa hur mkt du vill!! Det tröstar jag mig med iaf!
Ha det bra!

Vecka - Vecka sa...

Du är härlig du! Skönt att se verkligheten.. Men det är så det är!

Ha det så bra!

Kram,Lotta

Anonym sa...

Åh vad skönt att se att fler har de så hemma!! :-D Detta eviga plockande!! ;-)

Pixi sa...

Hahaha!! Så SKA det se ut om man har småbarn! Puss på dej !=)

Grodmamman sa...

Så underbart med någon som vågar visa sin riktiga, opiffade vardag! Här ser det inte riktig ut så, mina barn är lite äldre, men dotterns rum ser ofta ut så. Vem vet, hon kanske växer upp till en ordningsmänniska hon också!=)
Jag är nöjd med att hon oftast håller sina saker i sitt rum i alla fall.
Kram