tisdag 25 november 2008

Insynsskydd, ljuspåse och lycka!

Insynsskydd behövs väl egentligen inte här på landet, men jag fick ju en sån fin av mamma i födelsedagspresent för ett halvår sedan, och i helgen hittade jag äntligen en plats för den!
Den passade faktiskt bättre än vad jag trodde den skulle, fast det håller nog inte Bosse o Lukas med om för nu försvann deras utsiktsplats över fåglarna i trädgården...
Det som är så bra med den är att jag kan flytta runt den efter hand, det var bara att pressa den mot rutan så sitter den. Väldigt smidigt!


Idag kom även min ljuspåse som jag köpte på Tradera för en 20 lapp, den var finare än jag trott och ångrar nästan att jag inte köpte fler. Tror mormor skulle uppskatta den här kreationen, får se, kanske får hon den i julklapp... (fast jag vet inte om jag kan slita mig ifrån den)



Sen över till en liten glad nyhet, idag fick jag reda på att jag klarade min senaste tenta, den jag var så säker på att jag kuggade på! Så säker att jag skrivit upp mig för omtentan som äger rum på Lucia. Åh vad skönt, jag kan inte begipa hur det gick till...(?)
Nu kan man lämna den bakom sig och verkligen lägga ork o energi på tenta del B om en vecka...
~~~~~~~~~~~~:::::~~~~~~~~~~~~
På fredag kommer två av mina goa tjejer hit, vi ska ha tjejkväll med allt vad det innebär. Längtar efter er och kommer sakna de brudar som fick förhinder.
Tack för mej, hej!

10 kommentarer:

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Oj nu har jag visst missat några inlägg... har lite att läsa igen:)

Jättesöt ljuspåse! Jag köpte oxå en fin på tradera femton spänn var den helt klart värd!

Ert insynsskydd är superfint! Jag har tittat på ett sånt på nätet men kan bara konstatera att det inte går att komma på ett enda ställe här hos oss där det passar in!

Grattis till den godkända tentan!!

Kram Annica

Anonym sa...

Oh, Grattis gumman! Du ser. :) Allt ordnar sig för det mesta.. ;) Som Christopher Robin säger, "Du är smartare än du tror... ;)"

Puss på dig!!! :)

Ullis/Leva på landet sa...

Så kul för dig att du klarade tentan! Stort grattis. Så fin ljuspåse. Helt klart värd sitt pris. Vet inte om du sett att du har något inne hos mig i mitt förra inlägg. Härligt med en tjejkväll.

Ha det bra!
Kram Ullis

Sara sa...

Grattis till att du klarade tentan, det är alltid skönt att lägga dem bakom sig.
Kram sara

Frida sa...

Grattis till att du klarade tentan! Jättesnyggt insynsskydd, har fösökt övertala mamma att köpa sådant till köket. Vacker ljuspåse!
Du är välkommen på utlottning hos mig!
Kram Frida

Living by Milla sa...

Så skönt för dig att du fixade tentan - grattis!

Ljuspåsen är jättesöt och insynskyddet gillar jag skarpt.

kram på dig!
Camilla

Lina sa...

Hej!
Ja, de där med snö är ju lite exotiskt för oss här i GBG. Vi har ju sällan den varan utan regn och blåst. De lilla som kom i fredags är borta nu...men på LIseberg finns ju massor av fusksnö iår!
;- ) Vi får bege os dit när vi får abstinens...

Va skönt att du klarade tentan! Lycka till med nästa, håller tummarba för dig!

Oh, va mysigt med en tjejkväll...de skulle inte sitta fel!

Må så gott & ha en bra vecka!
Kramar, Lina

Anonym sa...

Hej vännen!
GRATTIS till tentan, gud så skönt! Jag längtar jättemycket till fredag ska bli såå mysigt!

Vi ses! Kram

Anna sa...

åh vad skönt för dig att du klarade den, bra jobbat! hoppas ni får en trevlig kväll imorgon! kram anna

Grodmamman sa...

Grattis till att du klarade tentan, skönt att slippa omtenta på lucia!=) Ger ju en liten kick också att man klarar av sina studier.
Kram