onsdag 5 november 2008

Virkade bakelser och en jobbig vecka....

Äntligen kom mina virkade bakelser som jag köpte på Tradera för flera veckorsedan. Jag hade gett upp hoppet om dem då säljaren börjat missköta sig på sista tiden och blivit avstängd. Men så idag dök de upp i brevlådan, jättefina var de! Den stora prinsessbakelsen är till mamma, den har fått en plats i min glaskupa :)

Bullen, beskvin och dammsugaren ska barnen få i julklapp.

Känns som o jag köpt alla deras julklappar klart nu snart... Började ju i somras typ, älskar att gå och leta och verkligen hitta saker som passar personen som ska få den. Det ska vara med känsla och genomtänkt.



Fick även lilla E:s plyschbyxor från me & I igår med. Så himla söta med farbror igelkott på rumpen :)

Här har vi en glad liten prinsessa påväg till Halloweenparty på dagis. Hon ville absolut inte vara något otäckt. Stora E är inne i en "allt är farligt period", hon fick Ice Age när hon fyllde år, men den vågar hon inte titta på för det är en stor mammut på framsidan. Ja den kan ju komma fram och bitas, man vet ju aldrig...

Denna veckan känns riktigt tung. J jobbar över 60 timmar, alltså han börjar vid 2 på fm och jobbar fram till 2 på natten. Söndag till fredag. Som o det inte vore nog så har Ella tajmat in en ögoninfektion så jag är hemma med henne denna veckan. Försöker plugga om kvällarna men det är en lögn eftersom jag är ett vrak då ungarna varit uppe sen 5 på morgonen. Idag är jag så trött att jag känner mig lite deppig, inte bara för att trullsan är sjuk men oxå för att jag halkar efter en massa i skolan, vi läser om det mest komplicerade av allt - nämligen nervsystemet, det förstår man inte på en kvart kan jag säga....

Ska försöka lugna mina tjuriga ungar som även de är hemskt trötta, känns som om vi är inne i en ond cirkel när det gäller sömnen. Ända sen vi ändrade till vintertid har det varit så här. Usch, jag behöver en sovmorgon men det blir ju inte av den här veckan då det är maken som måste få dem för att orka jobba.

I helgen ska vi försöka göra lite roligheter, man behöver det efter en sån här vecka...

Trevlig kväll!

12 kommentarer:

Anonym sa...

Usch... Kämpa på gumman! Det fixar sig till slut. :)

Älskar dig. ;) Puss!!

Sara sa...

Fina saker du köpt, tur att de kom tillslut. Det låter inte så roligt med sömnen, hoppas att barnen kommer in i rätt rytm snart.
Kram Sara

Anonym sa...

Ja, man vet aldrig vad en mammut kan få för sig ;)

Kram på er

Vecka - Vecka sa...

Så fina saker du köpt!
Kämpa på, blir nog bra! Hoppas ni får en trevlig helg!

Kram,Lotta

Anonym sa...

Så många söta saker du visar! Mums för bakelser och gofika som inte innehåller kallorier.
Vilken söt prinsessa.
Ibland kör det verkligen ihop sig , men det blir nog bättre snart! Efter regn kommer sol.
Kraaam!

Nicole sa...

Vilken söt prinsessa! Ja här är vi allt lite rädda för spöken och häxor o sånt också! Vi har inte heller kommit in i vintertiden...Suck.
Hoppas att du får sova ut snart så känns allt ljust igen och du orkar plugga.
Söta bakelser! Va duktig du är som skaffat nästan alla julklappar redan!

Anna sa...

vilka häftiga bakelser, vad folk kommer på. kämpa på nu gumman det kommer kännas bättre snart! puss på dig!

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Men vännen! Det där låter tufft även för en sådan sprudlande person som du! Jag minns hur jävla jobbigt jag själv tyckte det var när barnen blev sjuka, maken jobbade skift och jag själv behövde plugga...Men som tröst kan jag säga att man tar sig igenom det!

Vilka härliga bakverk du köpt!
Tjejerna kommer bli störtförtjusta!

Vad söt stora E är i sin tjusiga kostym:)

Kram Annica

Pixi sa...

Hopas du kan vila upp dej ändå mellan varven...duttiga du! Kram till er alla !=)glöm inte att hämta din award! när du tittar in! =)

Grodmamman sa...

Här blev dottern ledsen när vi tittade på Ice Age bara för att bebisens mamma dog. Tog hela filmen för henne att bli glad igen!=)
Jobbigt att inte få sova. Du får ta nya tag nästa vecka, men jag förstår din frustration över studierna.
Kram

Mitt liv - Mina drömmar sa...

efter en jobbig vecka är du värd en liten award. Titta in till mig

Kram Annica

Anonym sa...

Jag minns när jag läser hur man ibland hamnade i onda cirklar...tror vi hade halsflussbakterien i ett halvår...många penecillinkurer blev det...jag kan lova dig att man kommer ur de där onda cirklarna även om det är tungt när man befinner sig mitt uppe i dem. Hade jag bott lite närmare dig hade jag kommit över en morgon och lekt med dina tjejer, så att du fick sova ut...är en morgonpigg rackare som sitter och bloggar redan klockan halv sju på lördagsmorgonen...själv är mina numera tonåringar, trötta människor och brukar visa sig först vid lunch...
Se nu till och få en härlig helg med sömn och det som laddar batterierna!
Stor kram,
Bella