lördag 15 november 2008

Pimpad garderob och julmarknad

Idag har pimpningen av storas E:s garderob blivit klar. Den saknade total funktion och var grymt ful. Tapetserade och målade den i samma färg som resten av deras rum är. Tapeten har de som fondvägg och jag hade en hel rulle över så den kom äntligen till användning.

Det finns egentigen bara en stång i garderoben, inga hyllplan eller färg.

Mycket outnyttjade ytor!

Jag målade insidan av dörrarna, taket och stången. Sen fick resten bli tapetserad.

Än är jag inte riktigt färdig, klänningarna ska få sin plats och så kanske jag får in nån liten korg där vid sidan om. Men visst blev det ett litet lyft iallafall, nu blir det lite roligare att öppna garderobsdörrarna. Lillasyster ska ju oxå få flytta in sina kläder hit snart.

Idag har vi även haft kalas här i köket, Ella fyllde tydligen 2 år. Det var värst var tiden går fort, hon fyllde ju 1 nyss...(?) Det smaskades trätårta och te så det stod härliga tider till. Stora E hade fixat och grejat och till och med fått fram kalas-duken. Det ska göras med inlevelse! :)

Det är sånna här studer man lever för, när barnens trivs i varandras sällskap och de skapar minnen tillsammans.



Ikväll har vi även hunnit med Kostas julmarknad. Mysigt som bara den! Och ännu mysigare blir det snart när maken och jag ska krypa ner i soffan och titta på nya Arkiv X filmen - I want to believe.

14 kommentarer:

Sara sa...

Hejsan
Garderoben blev jättefin med tapeten. Köpte du något på julmarknaden?
Kram Sara

Ullis/Leva på landet sa...

Jättefint det blev i garderoben. Ett stort grattis till lilltjejen. Hoppas att du hittade något kul på julmarknaden,


Ha en bra helg!
Kram Ullis

Anna sa...

åh jag älskar den tapeten blev ju jätte fint i gardroben. mysigt kalas med, ler. så ni skall se arkiv x igen, ler. vi skall också se film nu. ja verkligen synd att jag inte kan komma på tjejkvällen, hade varit så skoj, blir ni många? kramar anna

Frida sa...

Vad fin garderoben blev, stor skillnad med lite fin tapet. Låter mysigt med julmarknad.
Kram Frida

Kocken sa...

V.v ändra från tapetern till tapeten. Kul ide för övrigt. :-)

Lina sa...

Hej!
STOR grattiskram till 2 åringen! Ja, visst går tiden SÅ himla fort med de små!

Vilket lyft garderoben fick! WOW!

Må så gott & ha en bra vecka!
Kram, Lina

Grodmamman sa...

Vad snyggt det blev i garderoben! Verkligen ett lyft!
Undrar om den där "kocken" är på dåligt humör. Har sett klagomål på flera bloggar från "kocken".
Jag gillar din blogg precis som den är!=)
Kram

Dicksonska våningen sa...

Jättesnygg tapet du hade inuti garderoben! Så mycket bättre :)
Gamla garderober är inte så bra. Här är de dessutom byggda på egen hand. Med hyllplan av lite olika material och färg och spikar och gardinstänger för upphängning... Ut åkte dem och in med IKEA´s!

Mysigt kalas de hade, flickorna!
Kram Annika

Anonym sa...

Det är tur...att inspirationen överväldigar ibland...garderoben blev ju kanonfin! Både färgglad och funktionell...tur att du fick en timme över!
Har suttit och läst ikapp en stund...grattis i efterskott till lillsnuttan och jag håller med...magiska stunder när barnen njuter av lek tillsammans!
Önskar dig en härlig vecka i novembergrått regn och rusk...snart är december här...huja mej vad fort det går!
Kram,
Bella

Pixi sa...

Ohh vad fint!!Duttiga du!! GRATTIS till lilltjejen!! Kramiz!=)

Anonym sa...

saknar er. <3

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Vilken läcker tapet! Snacka om superpimpning i garderoben!!!

Kram och grattis i efterskott
Annica

Södralycke sa...

Vad snyggt det blev!! Har också tänkt göra sådär. Har tapeter liggandes sedan i våras som väntar på att komma upp (hos oss går det inte fort vet du ;)

Kul att du vill vara med och tävla hos mig!

Ha det gott, kram!

Anonym sa...

Vilken glad känsla det blev i garderoben !!
Snyggt !