söndag 2 november 2008

Tjejdag och utmanad!

Gårdagen var en riktig mysdag. Jag och stora E hade en dag för oss själva medans lillasyster och maken åkte till farmor och farfar över dagen.



På fm åkte vi på en shoppingtur till Kosta, blev lite småplock. Sen lagade vi middag ihop och begav oss sedan till bion. Tittade på självaste Spöket Laban på allahelgonadagen :) Sen gick vi hem i kylan (ja det var biovisning i Glasriket som det är några gånger/år och vi bor ju så nära Klavreströms "biograf") Och efter att frusit en stund tappad vi upp ett rejält bubbelbad och smuttade risifrutti.



Vilken skön dag, inga syskonbråk och barnen får känna sig lite speciellt ompysslade. Maken var väldigt nöjd över att få egen tid med minstingen, vilket han inte få så ofta.






I fredags fick jag några roligheter på posten, från en tjej som syr så himla mycket fint. Hon säljer på Tradera och jag lyckades vinna till mig den här fina klänningen till lilla E. Tror hon får inviga den på tisdag då det är fotografering på dagis.



Sen blev det ett köksset som barnen ska få i julklapp. Allt i miniatyr! :)

Och en liten förvaringsväska till mamma, den är precis så stor att det får plats bindor i den. Kanon att ha i väskan och samla "tjejgrejer" i ;)



Idag tar jag mig an Annas utmaning oxå;

4 arbeten jag haft i mitt liv:
1. Vårdare
2. Personlig assistent
3. Trädgårdbiträde
4. tror det var allt....

4 filmer jag kan se om och om igen:
1. Arkiv X, bägge filmerna!!
2. En andra chans
3. Ronny & Ragge
4. Yrrol

4 ställen jag bott på:
1. Perstorp, hemma i Fridlevstad
2. Hos mormor och morfar i Lyckeby, Karlskrona
3. Växjö, Öjaby
4. Klavreström

4 tv-serier jag gärna ser:
1. ArkivX
2. Desperate housewifes
3. Förlossningskliniken
4. Bonde söker fru

4 ställen jag vill åka till:
1. Hawaii
2. USA, New York
3. Mauritsius
4. Norrland

4 favoriträtter:
1. Husman
2. Fiskrätter
3. Grillat på sommaren
4. Fläskfilé och klyftisar och bea

4 ställen där jag trivs:
1. I min säng, tätt intill Johannes
2. Överallt i vårt hus, med mina barn
3. På semester
4. Hos mor o far

Det var allt för idag!

12 kommentarer:

Anna sa...

söta kläder! ha en bra vecka! kram anna

Klarafina sa...

Vilken fin klänning...och vilket festligt mönster på tyget!

Sara sa...

Hejsan
Så gullig klänning, passar en söt tjej :-) Ha det så fint.
Kram Sara

Vecka - Vecka sa...

Vilka fina grejer!
Ha en bra nästa vecka!

Kram,Lotta

Frida sa...

Hej!
Det lät som en mysig dag!
Vilka söta små förkläden.
Kram Frida

Mjuka sa...

Så söta kläder!!
kram M

Dicksonska våningen sa...

Tid på tu man hand med föräldrarna är mycket värt! Mysigt.
Jättesöta kläder!

Så tråkigt att tentan inte gick bra... Förstår att du känner dig besviken och lurad. Det skulle jag också ha gjort.

Som du sa till mig: Kämpa på!
Ha en bra tisdag!
Kram Annika

Living by Milla sa...

Hej vännen!

Åh, vilken söt klänning! Vad kul att läsa din utmaning.

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Hej!

Åh vilka härliga shoppingfynd du gjort och så mysigt det låter med kvalitetstid med stora E:) Det gäller verkligen att passa på för vips så är de tonåringar eller tom så stora så de flyttar hemifrån;)

Kul att läsa din utmaning:)

Kram Annica

Rosa Hemmet sa...

Tjopp tjopp! ja men visst ska det väl finnas en flamingo i julgranen? Eller... ehh kanske ingen tradition direkt ;) Vilka söta barnkläder och fina grejer!

Lina sa...

Hej!
Vilka fina kläder! Dina små tjejer blir söta som karameller i dessa! ;- )Kul mönster, lite 70tals känsla över de hela!

Kul att läsa svaren på utmaningen! Jag har en på lger som jag inte tagit tag i ännu...ja, du vet hur de är, TIDSBRIST!

Jösses va mycket snö ni fick!!! Här var de bara en lagom dos med rimfrost!

Må så gott!
Kram,Lina

Ullis/Leva på landet sa...

Så mysigt det lät att ni haft det. Kul att få läsa lite mer om dig. För min del får gärna snön försvinna för att komma igen lagom till jul. Det tipset bjöd jag på så gärna.

Kram Ullis