lördag 22 november 2008

Julen har kommit till oss!

Igår kunde jag inte hålla mig längre. Julgardiner och stjärnorna kom på plats i köket och vardagsrummet. Tänkte jag skulle låta bli att tända stjärnorna tills nästa helg iallafall, men stora E ville så gärna ha julmys så igårkväll inledde vi äntligen julen! Tror det smittade av sig för idag hade även grannen fått upp sina ljusstakar ;)







Planterade även en en liten blomma som får pryda köksbordet tillsvidare...
(innan nån plockar isär det)








Idag har mor och far varit här på oväntat besök. Älskar när de hälsar på, man får prata, visa saker man undrar över och så är det gratis barnpassning! :)
~~~::::~~
Jag har fått väldigt ont i halsen och har ett skavande öga, (ber till Gudarna att det inte är ögoninfektion på G) känner mig lite trött och nere. Det är väl bara en sån idag, men ikväll ska maken och jag har en riktigt lång och mysig kväll ihop. Vi har några saker planerade ;)
Hoppas ni njuter av helgen!



13 kommentarer:

Sara sa...

Gud så mysigt. Jag är så sugen på att sätta upp mina stjärnor men jag ska försöka hålla mig till fredag iaf.
Kram Sara

Ullis/Leva på landet sa...

Så mysigt du har gjort det. Här får stjärnorna och ljusstakarna vänta några dagar till. Har i alla fall röjt överallt och fått bort alla högar m.m. Det liknade ert vardagsrum på många ställen. Kul att du visar vardagen också. Hoppas att du visar hur det blev med siffrorna och ljusen.


Kram Ullis

Frida sa...

Så mysigt ni har det. Jag ska försöka vänta en vecka till med att hänga upp stjärnan, får se hur det går.
Hoppas du kryar på dig!
Kram Frida

Grodmamman sa...

Så mysigt! Såg när vi var ute ikväll att det var flera som satt upp stjärnor och ljusstakar. Här ska jag hålla mig till nästa helg i alla fall.
Kram

Anna sa...

då är det inte bara jag som tjuvstartat julen då, ler. visst är det mysigt med adventsstakar och alla ljus. Gillade din stjärna i fönstret och jätte fin blomma du gjort. hoppas att du inte blir sjuk! och att ni haft en mysig kväll. puss och kram

Anonym sa...

Undrar om vi längtat allihopa efter julmyset...jag har ldrig varit ute i så god tid med adventsförberedelserna som i år...tänkte sätta upp granris och ljus på altanräcket imorgon...och baka lite godsaker inför advent!
Låter mysigt med kväll tillsammans!
Stor kram,
Bella

Anonym sa...

Ah! :( Men rött är ju verkligen julen och det jag hade velat ha in ju! Det är det som är så jävla förbannat fitt tråkigt med det där aset till kök! Det förstör allting! Kan inte inreda för fem ören!! Grrr!!
Så det hade varit kanon och få hjälp alltså... :P men tyvärr får vi nog vänta tills jag har fått pengar, för nu har jag inte den största kassan... ;) och sen ska julklappar köpas på det... -.-' jag får panik... -.-'
jaja, men vi hörs gumman. ;) Puss och Kram!!

Änglahem sa...

Nämen hörrududu...fuskis!!*fniss*...så klagar maken min på mig! ligger ju hästlängder efter!*fniss*

Du....ditt vardagsrum....Jag älskar det!! Modigt av dig att visa sanningen, känner ju inteee aaalls igen mig*hrmm*...JOO och säkert många med mig, är bara för fega att erkänna att så ser vardagen ut med barn i hemmen. Städa och ha det fläckfritt får man väl ha när dom flyttat hemifrån*haha*, lär ju dröja lite!

Var så roligt att höra av dig, var ju ett tag sen vi "pratade"!

Ha en skön start på nya veckan!
Kram, Ulrika

Rosa Hemmet sa...

Pynta på du bara, det blev ju superfint, kul med lite mera lysen i mörkret oxå:) Ska oxå pynta, men jag tar det på fredag för då är jag ledig! ha det superfint

Ullis/Leva på landet sa...

Hej igen!

Du har något inne hos mig.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Anonym sa...

Åhhh, så mysigt du har gjort!
Himla fint!
Hoppas ni hade en mysig helg!
Tack för dina goa kommentarer hos mig.
Jo, det är inte helt dumt att vara "housewife"!:)
Ha det gott!
Kram Bodil.

Vecka - Vecka sa...

Så fint och julmysigt du gjort det!

Kram,Lotta

Dicksonska våningen sa...

Hoppas allt är bra med dig! Ditt hem ser strålande ut!
Kram Annika