måndag 29 september 2008

Shopping i Götet!

I vanligt fall brukar vi hålla oss på "shopping stråket" i GBG men i år bestämde vi oss för att ta oss lite utanför. Gissa om vi sprang på en massa sköna butiker som låg gömda lite här och var.
prickig katt hade jag kunnat handla ihjäl mig, en massa söta saker. Mycket prickigt, precis i min smak. Muffinsformar fick följa med hem till kommande Leila bak :)

Balders Hage (Balder hette för övrigt min häst på ridskolan när jag var liten, väldigt passande namn! Kände hur nostalgisk jag blev ;) verkade väldigt populär. Jag handlade så jag knappt kunde bära med mig hem. *fniss* Några presenter till stora E blev det allt och så de här sköna burkarna för bara 39:- och 29:- pix!

Vi stannade även vid en loppis på väg in till stan, sprang på den här burken som var stor och färgglad för bara 25:-! Lycklig gick jag därifrån för att sedan finna en p-bota på bilen! Min glada min försvann rätt snabbt.... Inte nog med att vi la pengar i fel automat (för vi hade ju en p-biljett i rutan) utan i bilen bredvid oss sitter en gubbe och flinar det största flinet jag skådat! Skadeglada gubbskrälle.

Det var väl just gubbens sköna min som maken hakade upp sig på... Nu är botan betald och jag kan inte annat än fnissa åt gubbens min...

Nå, 400 spänn för den här buken....? Någon?

Nä, det känns lite maffigt va....?


Detta drog vi med oss hem från bokmässan. Undra bara när man ska hinna läsa? I framtiden nån gång kanske....?



Idag har vi varit hos S och lagat mat och bara slöat. Skönt! Nu ska jag måla lite som så småning om ska upp i barnens rum. Sen blir det att återgå till plugget.

Fortsatt skön kväll!

12 kommentarer:

Vecka - Vecka sa...

Så mycket fint och roligt du köpt! Men burken var ju kanske lite väl dyr om man säger så.. Vilken otur!

Ha en skön vecka!

Kram,Lotta

Anonym sa...

haha sån burk har eller hade mamma;)
Jag hade fan skällt ut gubben.
Kram

Sara sa...

Hejsan
Vad mycket fint du fick med dig hem. Synd på p-boten, den kunde gubben tagit hand om istället.
Kram Sara

drömmen om vitt sa...

Roliga muffinsformar du har där, och en sådan kakburk hade vi hemma när jag var liten men kanske inte lika dyr:)
Ha det gott!
Lotta:)

Anonym sa...

Muffinsformarna var sååå läckra , måste kika in där .
Fina glasburkar, hade gärna fått stå på min hylla;))
Ha en bra skolvecka!
Bamsekram!

Frida sa...

Så retfullt med P-böter det fick vi med en gång i Göteborg lapplisorna verkar vara flitiga där. Vilka fina bakformar dem blir man verkligen glad av!
Kram Frida

Mjuka sa...

Tänk vi kanske sprang på varandra på bokmässan :-) Är där varje år då min svärmor har egen monter där. Sen är det så kul att få alla signerade böcker....prickig katt är en av mina favoriter. Härliga muffinsformar du köpt!
Ha en fin vecka
kramar M

Dicksonska våningen sa...

Oj, vad många böcker! Jag har en liggandes som jag köpte i början på sommaren. Har inte ens börjat...
Så roligt att slippa den vanliga shoppingen för lite ny shopping! Tråkigt med p-boten och den flinande gubben. Jag hade antagligen öppnat hans bildörr och frågat vad han flinade åt... *säkert*
Kram Annika

Södralycke sa...

Inte dåligt med fynd! Tror att ni köpte mer böcker än mig i år ;)

Syns i morron! Kram Johanna

Lina sa...

Hej!
Oh, ni verkar ha haft de jätte mysigt här i GBG! Ja, visst har prickig katt mycket fint! Balders hage har jag faktiskt inte varit, ännu...men dit måste jag, jätte fina burkar!

FY va trist med P-boten! Var ni i Mölndak på loppis? Jag brukar gå där, upptäckte förra gången att man måste lägga på pengar för att stå utanför!!!!

Vilken härlig bunt böcker du inhandlat!

Kram!

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Jädrar vilken snygg burk! Men fyra hundringar skulle jag ALDRIG ge!!!

HÄrligt med alla böcker men mindre kul med boten!

Kram Annica

Living by Milla sa...

Åh, så mysigt med Göteborg, det är min favvostad. Balder är farligt och ska man dit så är det bäst att ha stoora plånboken med.;) Härliga saker du shoppade.

kramis Camilla