fredag 11 april 2008

Byta fönster o tapetsera

Ja, min trapp skulle bli väldans fin om man ryckte bort de där halkskydden (iofs brukar Emmy hjälpa till med det när hon sitter på trappen och skäms ibland) men att bara slita bort en 2-3 stycken blir lixom ingen vidare...


Först ska det fula fönstret i trappuppgången bytas ut till ett orginalfönster, det ligger i garaget o väntar men "fönsterhålet" måste förminskas så det gör man nog inte på en eftermiddag.

Fönstret kanske inte ser så fasansfullt ut på insidan, nej det är på utsidan det skiter sig. Tänker visa bilder på detta lite senare.
När vi ändå är där och river blir det omtapetsering, en fondvägg för den gamla är både skabbig och ful, dessutom sitter det en bård högst uppe - butt ugly!!



Färgförslag, tack! Jag e lite sugen på nån svart tapet...

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tycker det klär trappen;) det är ju halkfritt iaf! Men mycket snyggare utan ju. jag tror svart eller nån grå aktig tapet med nåt mönster på skulle bli riktigt snyggt! Fanns skit många snygga nu när jag köpte :)

Hoppas ni har en bra helg! Här blir det kalas idag!
Kram Sofie