onsdag 9 april 2008

pyssel o husvärdering

Idag har jag hunnit med lite av allt. Peder från mäklarbyrån var här nyss och omvärderade vårt hus. Härligt, det är värt mycket mer än vad vi gav för det för 2 år sedan. När jag sa att taxeringsvärdet låg på 172 000 sa han bara "Åh Herregud!! Det var det lägsta....!"

Dax att gå till banken och omförhandla lånen till det bättre, och så ska vi köpa en ny bil med :)


Förnyade flickornas möblemang oxå, två vita stolar fick sig en varsin prinsesskrona och Emmy blev så förtjust.

Och så här blidde resultatet...

Och när jag ändå hade pysselfingrarna framme passade jag på att "blinga till" min bröllopsskor. För er som inte vet så ska jag gifta mig nästa månad. Så det är lite att planera, men jag tycker jag varit ute i god tid och det mesta är fixat. Får hjälp av världens goaste tjejer, Fia och Tea. De lägger ner grymt mycket tid på det här och jag kan inte beskriva hur glad och tacksam jag är för det!


Så här såg skorna ut när jag köpte dem, ganska boring, man whata heck, en 100ing kunde de väl vara värda!?


De ser mycket lyxigare ut nu! :)






3 åringen här hemma är helt insnöad på bröllop, fast hon vet inte riktigt vad det är... Så idag sa hon;


- I mån ska jag på bröllop!


- Jaha, va kul, vet du ens vad man gör på ett bröllop?


- Ja, man säljer saker och sånt man inte vill ha...


-Haha, nä...


- Jo, på MITT bröllop!


Jaha, då vet jag vad jag har att se fram emot den dagen hon ska gifta sig, en loppis! :/


2 kommentarer:

Anonym sa...

*skrattar*
Hon e ju go ungen. :P

Skorna fick sig verkligen ett lyft raring! :)

ses imån. *pussa*

Anonym sa...

ha ha hon e ju för rolig :D. Skorna blev verkligen fina! Vi ses väl snart igen!
Puss och kram