måndag 28 april 2008

Nytt trädgårdsprojekt!

Jaha, då var man igång igen! Det är om nätterna ideérna poppar upp, ni känner säkert igen er, man ligger där och försöker sova men stället kommer man på alla projekt man vill göra. Så i natt bestämde jag mig för att ta itur med singlet runt grunden. Det ser så trist och oskött ut...






Såhär kommer det bli, lite mer stilrent!




De där skabbiga "lövhögarna" är faktiskt ormbunke från förra säsongen, den är nu rensad och nya knoppar är påväg upp. Grymt lättskött växt!




Mycket förarbete men nu äntligen har jag kommit en bit på vägen. Ni får ju tänka er att det ska bli gräs där det är jord nu :) Ja, det här lär nog ta några dagar... ska ju samla in alla stenar som ska avgränsa gräsmattan och singlet med. Vi var en tur i skogen nu i kväll och knyckte lite sten...



13 kommentarer:

Södralycke sa...

Blir finfint ju! tur att ni har nära till skogen ;)

Ha det gott! kram Johanna

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Det är en del pyssel med att ha hus. Men det är ju så kul att pyssla oxå:)

Fint det blir med stenen och gruset:)

Kram Annica

Frida sa...

Du får gärna härma, jag har härmat andra :-)
Mysigt med pyssel i trädgården!
Kram frida

Jenny Oak Fae sa...

Tack för kommentaren om min blogg!!!

: )

Du är varmt välkommen tillbaka!

Kram, Jenny

<3

MiaMaria sa...

Hej!

Tack för besöket!

visst är det vid sängdags det blixtrar till och en massa idéer poppar upp igen......

Vilka vackra namn dina barn har...mina heter Emmy och Ellen....

HA´det så gott och pyssla på i trädgården, välkommen åter!
Miamaria

Anonym sa...

Jag har suttit en stund nu och läst din blogg - blev alldeles nostalgisk då den tog mig minst femton år tillbaka i tiden, tiden då mina barn var små. Känner så väl igen mig i det du skriver om hur de snabbt stökar ner, förflyttar sig med blixtens hastighet, heter med hela kroppen och bara är såå där alldeles ljuvliga.
Tack för den rara kommenatren hos mig! Jag trodde inte när vi började titta efter hus (också längesedan 1991) att jag var intresserad av trädgård, så den tittade jag faktiskt inte så noga på. Första åren var jag skitsur över den gräsbacka som vår trädgård bestod av...barnens bollar låg ju aldrig still utan rullade alltid iväg ner mot vägen...och att klippa eländet...nä, jag förstod ganska omgående att här krävdes en förändring. Ungefär där tog mitt trädgårdsintresse fart...jakten på den lättskötta trädgården hade börjat!
Vilken förändring det blev på singeln runt huset - jättefint, gör man det grundligt, håller det bättre, jobbigt men sant. Jag använder marktäckduk för att minska ogräsets framfart och det har fungerat över förväntan.
Grattis till 1 åringen i efterskott och grattis till det snart stundande bröllopet!
Kram,
Bella

Anonym sa...

Vad du pysslar raring! Duktiga du. :) Kramar*

A home far away sa...

Visst blev det mycket bättre efter lite resning, håller med dig om ormbunken. Hittade en här på IKEA Singapore som jag snabbt rafsade åt mig, hihi.

Kram Gunilla

svartataket sa...

Vad fint det blir!! Ja fasen vad det poppar i skallen..haha

Trevlig dag!!

Anonym sa...

vad du pysslar, fint!
jätte bra kort på dig och johannes med! längtar tills erat bröllop skall bli så skoj.
kram anna

Gårdsromantik sa...

Det kommer att bli jättefint!
Tur att ni har nära till skogen.

KramMaud

Hagbacken sa...

Vad roligt, det ska bli giftermål!!! Grattis, då måste du visa lite bilder sen!

Åh, vad härligt det såg ut med dessa cupcakes, måste söka på internet efter recept!

Kram på dig!

drömmen om vitt sa...

Vad roligt att du kikade in hos mig,. Det blev jättefint dedär, ja det är mycket pyssel med trädgården men roligt är det.
Ha en trevlig valborg.
Lotta:)