tisdag 8 april 2008

Välkommen hem till oss!

Tänke visa lite hur det ser ut hemma hos mig, kan ju börja med att berätta att huset är från 1929, träfasad med stora gamla handblåsta fönster (det var det jag föll för när vi köpte huset). Huset var helrenoverat, bara några småsaker kvar, dessutom hade familjen som bodde här innan samma smak som vi så vi kände att huset passade oss perfekt. Så nu har vi bott här i snart 2 år, trivs kanon men längtar ibland till lite mer "landet". Iofs har vi nog bland de större trädgårdarna i Klavreström men lite större och mer enskillt hade inte skadat.



Så här kommer lite smakprov från mitt kök, favoritrummet i huset.




Nog för att diskhon är snygg, men oooo vad opraktisk...Det blir till att olja in ekbänkarna ofta!




Vi satte nyligen en fondvägg i köket för att få in lite mönster och ljus, letade både länge och väl i välkända butiker men hittade inte det just jag sökte, så en dag var jag inne på Rusta och hittade precis det jag hade tänk mig! Fick det för en pinsamnt billig peng med - 39:- rullen!



Det var mitt kök det, nästa gång tittar vi i något av de andra rummen! :)




1 kommentar:

Anonym sa...

fin fina bilder bruden! Har ju sett det live nårra gånger:) Fin blogg förresten! Ses snart Kram
Sofie