måndag 21 april 2008

En dag vid symaskinen

Som jag tidigare nämnade har jag köpt på mig mängder av av tyg, både till barnen och till källaren. Blev så sugen på att sy och få grejerna på plats att jag åkte hem till Sofie och lånade hennes symaskin. Jag är kass på det här, det skiter sig alltid - därför brukar mamma få fixa allt som ska sys upp. Men idag kände jag för en liten utmaning och tro det eller ej, men jag fick till det riktigt bra! :)

Sydde kuddfodrlen som givetvis kommer fran Karin Mannerstål (ja jag vet, jag är besatt av hennes design), överkasten till barnens sängar kommer från IKEA, köpte bara metervara och la på, piffade upp hela rummet tycker jag.


Även lill-fisen fick en kudde att gosa med :)



På eftermiddagen tog vi en tur till stan för att möta upp mina raringar, Tea o Fia. Åt pizza i kvällssolen och pratade bröllop. Nu är det ju bara en månad kvar tills den stora dagen.... Hujedan mig!!

8 kommentarer:

hemtrevnad marie sa...

Så himla fint det blev i barnens rum!!!
Här är en till som inte vill sy!
men du fixade det iallfall bra!
Så kul med bröllop!!!!
Själv är man bara sambo...hur kul låter det egentligen....?
Ha det gott, på återseende!

Frida sa...

Så fint det blev med kuddarna och tygtavlorna! Karin Mannerstål gör helt underbara saker.
Ha en fin vecka!
Kram Frida

Södralycke sa...

Blev ju fin-fint!

Ha det bra! Kram Johanna

Anonym sa...

DU är då för piffig! =)

tack för igår raring*

A home far away sa...

Vad du är duktig! Det blev jättefint i rummet.

Kram från Singapore

Anonym sa...

Jättefint ju! Måste bero på den otroligt proffsiga symaskinen;. tack för idag, jag tror jag fick lite färg i solen:).

Ha det bäst!
Kram sofie

Annica sa...

Hej och tack för titten hos mig!

Härligt barnrum! Härligt med mysiga tyger!

Och bröllop på gång ser jag:) vad mysigt!!!

Kram Annica

Alvin sa...

Hejsan!

Tack för din kommentar, kul att du tyckte om min blogg. Varmt Välkommen tillbaka!
Har nu kikat runt lite på din och vill säga bl.a. att dina tjejers rum är urtrevligt, vitt, ljust och ändå en härlig färgskala i detaljerna, väldigt uppfräshande.

Hälsningar från keramikern Leni