måndag 15 september 2008

En seg start på en vanlig måndag...

Oj vad den här måndagen började segt!
ID-fotografering på lassarettet och sen stannade jag vid universitetet på vägen hem för att plugga några timmar. Jag kom lixom aldrig igång, läste samma rad om och om igen utan att komma ihåg vad det stod... *suck* vilket slöseri med tid!
Gick och köpte en kaffe och svepte hela! *first time ever* En kvart senare fick jag äntligen upp farten! Tyvärr hade jag slösat bort dyrbar tid och hade inte så lång tid kvar att plugga innan kidsen kulle hämtas. Nu vet jag hur jag ska göra för att komma igång, det får helt enkelt bli en kaffedrickare av mig med...
Haha, den här kommer man bära på bröstet under praktiken de kommande 3 åren.
Ser ut som en mupp!

Dagarna bara går och man får inte så mycket gjort känns det som, shopping på onsdag och då ska jag verkligen fyllas av ny inspiration till att piffa till lite här hemma.

På återseende!!

13 kommentarer:

Pixi sa...

Du e ju jättefin på kortet,inte alls som en mupp,bara en Karro! Haha..plugga på du duttiga !!

Grodmamman sa...

Nu var du allt bra självkritisk! Tycker att kortet var bra!
Kram

Anonym sa...

Mupp det kallar jag maken...han är chef på en avdelning som kallas MotorUPPhängning på Volvo...du ser seriöst studerande ut...en klart bra bild...försök inte!
Jobbigt att det inte bara är att sätta sig och vara superfokuserad...måste ändå säga att det var för mig bättre att plugga som mamma med kniven på strupen...tider att hämta barn med mer än när jag läste innan jag fick barn...oj vad jag shoppade och "slarvade bort" tiden...
OBS...båda sätten funkade dock...har provat!
Lycka till med veckans plugg!
Kram,
Bella

Ullis/Leva på landet sa...

Tycker verkligen inte att du ser konstig ut på kortet. Tycker att det var bra. Vissa dagar är det ju så svårt att komma igång att läsa. Drick inte frö mycket kaffe bara.

Kramar Ullis

Rosa Hemmet sa...

Tjopp! Kortet var ju superfint ju, du såg ju seriös och snäll ut på samma gång med ett litet leende oxå ju! Vad härligt att du kommit igång med utbildningen:) Klart du måste unna dig lite shopping! Ha det fint

Södralycke sa...

Kaffe har jag aldrig testat, men av erfarenhet vet jag att man kan bli rätt speedad/skärpt av Cola och the med :) För mig funkar det bra att sitta i bibblans tysta läsesalar med....kan vara hopplöst att fokusera ibland med för mycket ljud omkring! Fast är det en för seg bok hjälper ingenting....

Trivs du bra annars då?

kramis!

Anna sa...

oj så du skall bli kaffedrickare, ler. hoppas du trivs i skolan annars. jag tycker kortet var bra i alla fall. kramar

Sara sa...

Hej

Vad roligt med praktik, då får du känna om du valt rätt yrke. Du har en utmaning hos mig.
Kram Sara

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Hejhej!

Visst är det såååå trögt ibland så man undrar om man är en riktig mupp...

Du kommer snart in i det och då kommer du känna en sådan tillfredsställelse över din prestation!

Keep up the good work!
Kramkram

Anonym sa...

Hejsan muppen!

ha, ha, tycker du ser bra ut på kortet absolut inget fel på det!

Jo, plugga och dricka baljor av kaffe det känner man igen sig i...
Jag avundas dig inte....

Dina döttrar är underbara!

Kram Bodil.

svartataket sa...

om kaffe är det enda så kommer jag aldrig att kunna börja plugga ..hahaha(dricker inte kaffe)

KRAAM

Vecka - Vecka sa...

Jag tycker att det var en riktigt lyckad bild! Du sku se mitt körkort..

Visst kan det vara svårt att komma igång med läsandet ibland.. Kämpa på!

Ha en fortsatt trevlig vecka!

Kram,Lotta

Isabelles moster sa...

Vilka fiffiga kort ni får ha då... Vi har såna fula skyltar bara där det står våra namn och att vi är sjuksköterskestuderande.. ha ha jätte fånigt tycker jag!!
Hoppas det går bra m studierna, verkar det ok tycker du? Vad läser ni nu??
Kram C