onsdag 3 september 2008

Välkommen!


Hjälp vad skolan tar musten ur en! Terminen startarde med en riktig rivstart! Har haft föreläsningar hela dagarna, idag kom jag inte hem förrän halv sex. Jag är som ett vrak om kvällarna, orkar inte läsa igenom texter jag borde men hoppas jag piggnar till efter denna hektiska vecka. Har nog inte riktigt insett vilket omställning det här innebär för mig. Nytt, nytt, nytt! Vi är över 50 elever i min klass så det tar tid att lära känna folk med... men de verkar trevliga, 3 av dem ska ha bebis väldigt snart. Har lite svårt för att förstå varför man påbörjar studier när man ska föda om en månad, hennes svar var att hon ska ha med sig bäsen på lektionerna... Hmmm, hur ska hon reda ut det?


Nåväl, jag har fått tag i en dörrmatta nu iallafall!



Och vad fick jag med posten häromdagen då?? Jo, värsta fin-skylten från Ullis med bloggen Leva på landet! Hon har gjort den själv och den passar så bra i min hall! Tack vännen, du är för go!

Ullis har även gett mig en award i form av ett Guldkort.

Den ska skickas vidare till 4 personer som brukar följa bloggen och en ny.
De fyra som får den är:
Min nya bekantskap är:
Jag har lyckats samla på mig lite awars. Denna kom nyligen från Grodmamman...
...och denna kom från Bella ! Tusen tack tjejer, ni lyfter min dag till höjder!




När jag trött kom hem idag hade mina godingar bakat bullar för hela slanten! Mmmm, det var bara att hugga in. Vilket välkomnande! :)




Nu ska jag försöka ta mig igenom nått kapitel om Människorbilder.

Godkväll!

17 kommentarer:

sand mellan tårna sa...

Jättefin dörrmatta! me like!

Bullarna ser kalassmaskiga ut!

grattis till dina awards!

Kram L

Grodmamman sa...

Grattis till dina awards!

Härligt att komma hem till ett sådant bullkalas!

Det blir nog bättre med studierna när du väl kommit in i det. Det är ju alltid tufft i början när allt är nytt och innan man fått in studietekniken.
Kram

Vitt är vackert sa...

Beundrar dig som ens orkar tänka på att plugga. För mig är det långt borta... Kämpa på!!
Eran hall är sååå fin! Tapeten är ju skitsnygg!! Man blir verkligen glad när man ser den!

Ha det bra!

Kram Ellinor

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Jag förstår att du är trött om kvällarna och kan somna ovaggad som man brukar säga! Det där med att sätta sig på skolbänken igen tar på krafterna..speciellt efter en föräldraledighet... I KNOW...!



Stor kram
Annica

PS. Du kan inte skicka över en bulle;) Ser så gott ut!

Isabelles moster sa...

Det där med praktiker verkar skilja sig mycket från olika studieorter. Där jag går (Högskolan Väst) har vi en praktik (den jag går nu) som heter Vidgat perspektiv. Där får vi alltså välja VAD VI VILL under ca 5 veckor.. Det är faktiskt toppen!! Då kan jag ju välja att vara på BB annars hade jag INTE fått det. Annars är det som du säger, bara barnmorskor som får vara där. Men jag märker ju att jag inte får göra riktigt allt, m jag får ju en känsla för om jag vill läsa vidare i allafall.
Vart läser du?
Kram C

Anonym sa...

Grattis till dig!
Men du är väl för gullig som skickar vidare och har mig i tanken, gumman!
jag måste säga att jag beundrat dej förr för allt du hunnit med, men nu beundrar jag dej ännu mer, som dessutom hinner med skolan.
Bullarna ser ju oxå smaskiga ut.
Ha en riktigt bra dag imorron!
Kram kram kram!!

Ullis/Leva på landet sa...

Tack så mycket goa du för att du skriver så fina ord om mig. jag är helt slut av att börja jobba efter en lång semester och jag har ganska stora barn nu, vad ska då du vara? Förstår dig helt. Det tar ju ett tag innan man kommer in i rätt lunk i vardagen. Va goa bullarna ser ut, mums.

Kram Ullis

Anonym sa...

Sick vad sugen jag blev på bullar och mjölk nu :D

Tackar för awarden guldkortet =)

Kram på er!

Dicksonska våningen sa...

Jag beundrar dig för att du går tillbaka till skolan igen! Och jag förstår att det är en enorm omställning - jag skulle aldrig orka med skola. Allt som ska läsas... Men jag har inget jag verkligen vill läsa till heller så inspirationen saknas.
Det verkar naivt att tro att man kan ta med en bebis på föreläsningar... tycker jag som inte har några barn ens. Skriker de inte då? Eller kan man programmera dem så de sover exakta tider? Nej, jag bara skojade!
Sov gott! Och dröm om din fina hall istället!
Kram Annika

Frida sa...

Förstår att su har fullt upp! Vilken fin dörrmatta passade in väldigt bra. Det må jag säga var ett trevligt välkomnande, ser väldigt gott ut!
Lycka till första veckan det kommer säkert att gå bra för dig tar lite tid innan man kommer in i det bara.
Förresten grattis till dina utmärkelser!
Kram Frida

Mjuka sa...

jag har boken Jahren Christenson, alla tre delarna om du ät intresserad. Tack för guldkortet
kramkram Malin

Rosa Hemmet sa...

tjopp! Det lät som at ni hade det ganska hektiskt i skolan men det lugnar väl sig förhoppningsvis sedan när ni har kommit igång lite bättre! :) Att ta med bsen på lektionerna lät väldans optimistiskt fatiskt, men det kanske går? Dörrmattan o skylten var ju jättefina och passade ihop på nå vis ;) Ha det superfint med god bullar o mjölk i helgen :)

Nicole sa...

Fin dörrmatta och snart blir du nog mycket piggare! Ser att du fått en hel radda med utmärkelser och jag har en åt dig också =).

Sara sa...

Hejsan
Underbar dörrmatta. Jag tror att du kommer in i studierna efter ett tag. Jag kommer ihåg att det var jobbigt att komma in i "tänket" när det gäller universitetsstudier.
Kram Sara

Anonym sa...

Hejsan!

Grattis till utmärkelser.
Vilken fin dörrmatta.

Oj, vilken stor klass ni är. Kan tänka mig att det är jobbigt nu i början innan du kommer in i studier takter.
Lycka till med allt!

Kram Bodil.

Vecka - Vecka sa...

SÅ härliga saker du handlat! Och grattis till awardsen! De är du verkligen värda! Din blogg är en av de mest personliga bloggar som jag läser! Blir alltid lika glad av att läsa dina inlägg!

Härlig dörrmatta du hittat! Skulle också vilja ha en fin..

Låter lite konstigt med att ha med bebisen på lektionerna.. tänk om det är en bebis som bara skriker och inte sover på nätterna? Hur ska man orka, och inte kan man ju låta det gå ut över alla andra heller..

Lycka till med studierna!

Kram och trevlig helg!
Lotta

svartataket sa...

Ja du kommer snart in i det.. men ha med sig ett barn på lektionerna??????
Trevlig helg!
KRAAAM
PS.langa över lite bullar om det blir över...