onsdag 10 september 2008

Shopping, några djupa ord och utmanad igen....!

Innan jag smet hem från skolan igår gick jag en snabbis på stan. Var på jakt efter en låda till stora E att förvara sina barbie i, och visst hittade jag en...







...men även en låda till mamma! Bohaget sålde ut min postlåda för under halva priset eftersom den blivit lite avskavd i ena hönet. (det fixar jag lätt med slip och färg) Jag har dreglat efter en sån här låda sen vi flyttade till hus men har tyckt den var alldeles för dyr så nu var det inte så mycket att fundera över :)



Blev även en sväng till pop och kunde inte låta bli dessa sköna plyschisar. Tror barnbyxor i plysch är min stora last. Jag kan inte låta bli!









Nästa utmaning kommer från Annica med bloggen Mitt Liv - Mina drömmar och även från Lottaspace.

Utmaningen går ut på att man ska nämna 6 saker som gör en glad just nu.
Så här svarar jag:

1. Att jag har en familj som betyder allt för mig.

2. Att jag är ledig idag och får tillbringa dagen tillsammans med maken och barnen.
3. Att jag har kommande utflykter att se fram emot.

4. Att jag får lära mig en massa nytt genom skolan och litteraturen.
5. Att jag har så många fina vänner som bryr sig.
6. Kärleken, lyckan och att vi är friska!
Min lista skulle kunna bli oändlig, det finns så mycket jag är tacksam över här i livet. Och igår fick jag ännu mer insyn över det efter att ha läst "Flickan med de röda skorna".
Den handlar om författarens 3 årig flicka som dör i cancer. Det var den finaste och mest gripande bok jag läst. Jag grät mig igenom den, kände sånt medlidande och förståelse för den här familjen. Det var inte bara sorg, utan denna oändliga kärlek som alla familjer upplever.
Jag är så uppslukad och påverkad att jag drömde om att jag hamnade i samma situation i natt, att min äldsta dotter genom gick samma sak. Jag vaknade i morse med svullna ögon, gråten i halsen och en hemsk klump i magen. Jag var tvungen att gå ner och hålla om stora E en stund, känna tacksamhet för att hon är 3 år och frisk.
Har du inte läst boken som rekommenderar jag den varmt, den gav mig en helt ny syn på livet. Jag uppskattar mina barn mer än nånsin idag.
Med de djupa orden önskar jag alla trevlig ondag!

15 kommentarer:

Vecka - Vecka sa...

Härlig ask, och en sån där postlåda har jag också önskat mig länge..

Vad glad jag blev över din kommentar, har inte tänkt så långt att nån skulle vilja beställa av mig. Men jag tillverkar gärna på beställning så länge tiden bara räcker till! Och jo, jag syr allt möjligt! Nog lär jag väl kunna få till några plyschbyxor också om någon skulle vara intresserad..

Ha det bra!
Kram,Lotta

Marie sa...

Vilken söt ask du har hittat och vilken supersnygg brevlåda. Hittade hit genom en slump men jag kommer gärna på besök igen. Ha det gött!

Isabelles moster sa...

Jag är färdig sjuksköterska i januari. Så himla skönt! Du, jag lovar dig att de 3 åren du har framför dig kommer att "försvinna". Det går i en rasande fart! Och jag har lärt mig otroligt mycket om mig själv och även hur olika vi människor är!
Så nyttig utbildning, det borde alla få lite av!!
Tack, uppsatsen var skönt att bli av med!
Jätte snygga grejer du hittat! Postlådan älskar jag med!!!
Kram C

Sara sa...

Vilken härligt prickig låda. Jag älskar också plysch, men mina grabbar säger nej till det nu. Får väl skaffa en bebis (inte)
Kram Sara

Anna sa...

hej gumman! fin låda du köpt. den där boken verkar ju bra får ta och köpa den. vi skall inte hitta på något kul ihop i höst? känner för att göra något kul nån helg. vi såg arkiv x här hemma, helt ok var den. kramar

Ullis/Leva på landet sa...

Låter som en väldigt gripande bok, som är väldigt läsvärd. Så fina skaker du hittade idag. Alltid lika kul att hitta sådana saker som man gärna vill ha till nedsatt pris. Här rinner snoret och ont i halsen har vi. Äldsta sonen har dessutom spytt i natt, vill inte ha det.

Kram Ullis

Grodmamman sa...

Fina saker du köpt, gillade brevlådan!
Får nog ta och läsa den där boken någon dag.
Kram

Frida sa...

Vilka fina saker du köpte, tack fört tipset om boken. Det var roligt att läsa dina svar.
Ha en fortsatt trevlig vecka!
Kram Frida

Dicksonska våningen sa...

En sådan brevlåda skaffade jag till brorsan men jag glömde en till mig :) Jag vet bara inte vilken färg jag vill ha - vi ska måla om huset först tänkte jag, så ska jag skaffa en matchande sedan!
Jag har ju en liten i arbetsrummet till räkningarna.
Visst är det byrån vi hittade på vinden :) Men vill han ha den tillbaka så får han ju en finare nu!
Kram Annika

Rosa Hemmet sa...

Tjopp! vad fina saker du skrev, blev lite rörd.. Men visst är det människorna i ens närhet som gör livet meningsfullt :) Diggar din shopping stenhårt. Avundsjuk på dotterns barbielåda och postlådan var schnyggaste jag sett! ha det bra

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Visst har vi så mycket att vara tacksamma över i livet. Men tyvärr glömmer vi nog bort det mellan gångerna...

Underbar burk du handlat och brevlådan ser superfin ut!

Kram ANnica

Mjuka sa...

Åh en sån fin prickig ask är ju för söt!! Brevlådan vill jag ha i silvrig!!
Kram Malin
Bra boktips, men jag klarar inte av att läsa så sorgliga böcker där barn är inblandade, blir bara arg!!

Pixi sa...

Ja fyy ,finns ju inget värre när barnen blir sjuka o maktlösheten kväver en....=(

Plysch e nog oxå min last när jag hade småttingar o fortfarande kan jag gå o känna lite extra på såna plagg när jag e på babyavdelningen..Tihi!

Anonym sa...

Hejsan!

Vilka fin fin fynd du har gjort.
Asken var ju sååå söt och postlådan är så himla fin.

Verkar vara en väldigt gripande bok. Får se om man kan få tag på den häromkring.

Ha en trevlig helg med familjen.

Kram Bodil.

Anonym sa...

Det finns nog inget värre än att följa ett barn som skall dö...köpte för flera år sedan en barnbok tror den hette Guldflickan som var skriven av en flicka under hennes sista tid på sjukhuset innan hon dog. Min äldste pojk gick i en klass med en flicka som var sjuk i cancer...dessa barn är så otroligt tappra och kloka, de tröstar sin omgivning...
Jag är tacksam varje dag för att familjen är frisk och att vi får vara tillsammans...

Vilken vacker ask du hittade till dotterns barbie och brevlådan har jag i modell mindre inomhus.

Mysbyxor är mysiga...
Önskar dig och din familj en härlig helg!
Kram,
Bella