måndag 1 september 2008

Utflykt till Östregård

Måndag morgon, klockan är tidigt och ungarna är vakna. Hade gärna sovit två timmar till innan skolan börjar. Morgontrött o eländig som man är...



Igår hade vi en heldag med min familj. Maken jobbar ju söndagar så det var behövligt med det bästa sällskap man kan tänka sig. Vi möttes upp i Moheda på Östregård. Smålands största loppis ni vet, jag var ju på jakt efter lite grejer och hittade en hel del prylar. Semesterstirret hade lagt sig och man kunde faktiskt kika på saker i lugn o ro.





Lilla E myser med morfar.



Lillebrorsan





Alla mina godingar på en suddig bild






Här är lite av gårdagens fångst.


En färgglad matta till hallen i övervåningen...


En liten hallmöbel för en billig peng. Många bra fack o förvaringar. Den kanske inte är den vackraste just nu, men med lite vit färg och tapetsering på insidan ska ni få se på grejer :)


En kruka och en nykelskål för en 5:a...

En liten mini-mjölkkanna för 20 och en trälåda för 15...

...och sen några burkar för mina kommande sylt-kok :)

I lördags var det helt andra bullar, min kompis S hade 25 årsfest och därefter gick vi på augustifest här i byn. Tror alla som bor i den här kommunen var där... Det var helt sjukt men hur kul som helst! Så tack S för en riktigt skön kväll! :)

Nu blir det frukost sen skola!

Ha en bra dag alla!

19 kommentarer:

svartataket sa...

Vilka fynd!! Jag vill också åka på sådant!! Men först måste jag bli klart med allt annat innan jag dra hem nytt..hihi
Hur ofta är den loppisen? vet du några andra bra i småland?

KRAM från rn värkbruten kropp

Mjuka sa...

Du har minsann fyndat!! Jättefint!!
Ha det gott
kramkram Malin

Isabelles moster sa...

Där du det var en massa grejer du hittat. Vad kul!!
JA själva var jag o min svägerska på loppis i går m det var ingen höjdare. Hoppas på bättre i fortsättningen.
Ha en trevlig vecka. Kram C

Ullis/Leva på landet sa...

Så mysigt det låter. Så mycket fint du fyndat. Kul när det går att hitta lite mer och det inte är så mycket folk. Du får hälsa mor och far.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Grodmamman sa...

Ännu en som varit på denna loppis! Blir så avundsjuk!:) Många fina saker du hittade där.
Kram

Anonym sa...

Vilka härliga fynd, det är roligt när man kan köpa så fina saker för en billig peng.
Ni verkar ha haft en kanonbra helg, härligt, Hoppas veckan oxå blir bra.
Jo vi åker den 11:e...hjälp....
Ha de bra!
kram!

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Oj vilken mysdag:) Tänk att jag missade den loppisen när jag var i Småland;) Härliga fynd! Tror den där möbeln kommer bli kanon i vitt!

Kram
Annica

Sara sa...

Gud vilka fina saker du fyndat.
Ha det så bra.
Kram Sara

Anna sa...

du börjar bli en riktig sakletare som pippi sa, ler. festen var ok fast inte lika rolig som er, blink. spännande med skolan, tror det kommer gå så bra för dig! nu måste vi ses snart!!!! puss och kram

Ullis/Leva på landet sa...

Så glad jag är att du gillade skylten. Du är för go du också. Gillar att komma hit och se allt du bjuder på. Tycker alltid att du bjuder så mycket på dig själv.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Dicksonska våningen sa...

Jag önskar jag kunde åka dit! Men det är ju en bit för oss... Kanske det blir en semestertripp dit nästa år. Hur länge har de öppet tro?
Hoppas det går bra med skolan!
Ska bli intressant att se den lilla byrån när den är klar :)
Kram Annika

Södralycke sa...

Vilka fynd du gjort! Den där hallmöblen kommer att passa in perfekt när den blir vit!

Ha det gott! Kram Johanna

Rosa Hemmet sa...

Såg ut somatt ni hade det riktigt msigt med familjen:) Mattan var ju så jäkla snygg med alla härliga färger, det är kul att fynda! Ha det bra:)

Nicole sa...

Låter intressant med loppisen, den måste jag minnas om jag styr iväg på semester åt det hållet nån fler gång!
Härliga saker du fyndat, byrån kommer att bli hur fin som helst!
Ha en bra skolvecka! Snart är det helg igen...

Hagbacken sa...

Åh här är en till som fyndat...jättefina saker..hoppas din dag varit bra!

Kram Linda

Ett hem på landet sa...

Kikar in i din blogg för första gången. Roligt med fler som bor i Smålands skogarna, här har du nämligen en till.
Visst är Östregårds en riktig pärla för loppisälskare.
KRAM

Ullis/Leva på landet sa...

Hej igen!

Har nåt inne hos mig som jag vill ge dig.

Kramar Ullis

Living by Milla sa...

Den där loppisen verkar inte gå av för hackor! Ljuvliga fynd du gjorde.

kramis Camilla

Anonym sa...

Hej tjejen!

Vilken helg du har haft så kul och så många fina fynd.
Ska bli kul att se vad du gör med det lilla skåpet.
Kram Bodil.