söndag 7 september 2008

Utmaning och geting attack!

Har fått en utmaning från Ullis med bloggen Leva på landet. Så vi kör igång med en gång!


1. Vilken mat äter du gärna och ofta?

pasta och pastasås eller husman


2. När du är på kalas är du den där personen som sitter eller hjälper du till?

Är det nån nära hjälper jag till annars sitter jag nog kvar och babblar ;)


3. Var sitter du helst och bloggar?

Hemma vid bärbara datorn, gärna i soffan...


4. Köper du ofta Triss?

Aldrig!

5. Vilken stad eller vilket land har varit ditt bästa semesterminne?

Hmmm, har ju många fina minnen från semsterarna när jag var liten. Men har uppskattat besöket i London med Becca väldigt mycket. Men även Cypern och Mallorca var bland de bästa!


6. Vilken TV-kanal tittar du mest på?

Hinner inte titta så mycket, men TV4 fakta, 3:an och 5:an hör väl till favoriterna.
Skickar denna vidare till tre kära bloggare; Livet på Hulta, Syster Yster och Huset på backen.
Hoppas ni orkar anta den! :)

~~::::::~~
Igår när lilla E var ute och lekte i sandlådan blev hon attackerad av getingar. Hon blev inte bara stucken en utan hela 4 gånger!! Två på foten, en på benet och en kinden...

Och i morse hade det svullnat hur mycket som helst! Hon blev stucken långt nere på kinden och svullnaden har spridit sig till under och över ögat...

Stackars lilla bebisfoten, den är bara som en stor klump :(

Kom på att jag inte presenterat våra minsta familjemedlemmar. Här har vi en riktig kelgris, alldeles för kelig för den här familjen som inte har tid att sitta och gosa så ofta som han begär.

Lukas.

...och Bosse. Man kan inte tro att de här är födda från samma kull. Så olika, den ena är slank, envis och har riktigt blank päls.

Bosse är fet, stör ingen i onödan och så är hans päls tjock och matt. Stackarn, han drog nog nitlotten... *fniss*


Nu får vi nog trotsa regnet här hemma och gå ut, ungarna är rastlösa. Eller ja, stora E iallafall, lilla E sover mest bort dagen...

I mån är det en ny vecka!

12 kommentarer:

Dicksonska våningen sa...

Hej hej!
Jag tänkte skicka en utmaning till dig - men nu såg jag att du redan hade fått den!!!
Så roligt att få läsa vad du svarade :)
Ditt nya skåp blev jättefint! Och att tapetsera insidan var ju också smart! Här har det också vitmålats men det ska jag visa senare.
Ha en bra söndag eftermiddag!
Kram Annika

Anna sa...

hej gumman! tack för komplimangen du är alltid så gullig det värmer i hjärtat. stackars lilla ella fy vad de är hemska getingarna. sorry för katthåret men kartongen har stått i deras sovrum så tiger har väl legat där i varje natt sen vi tog ner den från vinden, du kan ju stoppa en kudde med allt hår eller något, ler. jobbet känns hur fel som helst men jag har ju annat fram till nyår så får jag söka nu under hösten. hoppas du får en bra skolvecka och att du får nytta av böckerna framöver. puss och kram!

Grodmamman sa...

Stackars lilla E! Och det som gör så ont med getingstick.
Kram

Vecka - Vecka sa...

Oj stackarn! Hoppas hon inte har så ont lillan..

En utmaning till finns att hämta hos mig om du orkar!

Ha en bra nästa vecka!

Kram,Lotta

Sara sa...

Stackars liten, hoppas att det blir bättre snart. Söta katter.
Kram Sara

Frida sa...

Hej!
Trevligt att läsa lite mer om dig. Stackars liten inte roligt att bli getingstucken. Hoppas svullnanden ger med sig snart!
Önskar dig en trevlig vecka!
Kram Frida

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Men stackars lilla gullungen! Ett stick kan kännas bedrövligt så jag förstår att flera är ännu värre!

Härliga kelgrisar ni har;)

Kram annica

Anonym sa...

Nämen stackars liten!! Fyfy vad det ska ha gjort ont, och gör säkert än.
Tack för utmaningen, antar den och ska lägga ut på bloggen.
Kram, hoppas du får en bra skolvecka!
Huset på backen

Klarafina sa...

Hej!
Det ligger en award till dig på min blogg.
Ha en fin vecka!

Living by Milla sa...

Men stackars lilla E, vad ont det måste ha gjort!
Vilka söta fyrbenta familjemedlemmar ni har.

kram Camilla

Anonym sa...

hej igen!
Du har en utmaning att hämta hos mig, och inte samma som du gav mig=)
Ha en bra kväll!
Stor Kram!

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Hej!

Utmaning hos mig när du orkar och vill:)

Kram Annica