måndag 22 september 2008

Festlig helg och en sketen måndag...



Min helg har varit störtskön, precis vad jag behövde!

Tyvärr startade denna nya veckan på ett inte lika trevligt sätt.

Går in för att väcka flickorna på morgonen och gissa vad stora E har gjort? Hon har rivit ut ALLA lakan/påslakan från garderoben och vikit ut allt och lagt i gigantiska högar! Arg blev mamma och ville bara backa tillbaka, prova att gå in på nytt och hoppas att de enorma högarna av nystruken tvätt skulle ha försvunnit... Skulle egentligen tagit kort på konstverket, men jag var i ett tillstånd som gjorde att det sista jag ville var att dokumentera denna händelse! ;)


Usch, idag var det skönt att köra iväg dem till dagis för jag var sur! Inte blev det bättre när jag kommer hem och mitt nya mobilabonnemang inte funkar, har fått nått annat nummer än det jag skrev på avtal för och det var inte lätt att lösa detta! Näe, nu sitter man här och klockan är tre och jag har inte ens ätit frukost. Dax att ta tag i nån typ av matlagning (kanske pajbiten mamma skickade med mig hem igår)


Jag och Becca rockade loss i lördags och sen tog vi en sväng på stan, hade askalas som vanligt! :) Här e vi i våra snygga klänningar, jag och kärringen!


~~~~::::::~~~~

Tänkte jag skulle ta och visa resultatet av badrumsfönstret som blev färdigmålat idag!
Hittade det här gamla kortet som är taget precis när vi flyttade in, man skymtar lite av den ledsna trädgården...

Detta tog jag idag och som ni ser är två av fönstrena bytta för att passa bättre in på huset. Egentligen gillar jag inte denna sidan av huset alls, fönsterna känns missplacerade men det är ju inte mycket man göra åt... man får helt enkelt göra det bästa av situationen! :)


Nja, det är inte helt klart än, men det ska vi nog bli innan vintern! :)

Hoppas eran dag har börjat bättre än min! På återseende!

~Karro~

9 kommentarer:

Änglahem sa...

Frukost? Vad är detta för något? Hihi...den missade jag också helt idag...kom jag på för nån timme sedan.... Äter alltid frukost och läser tidningen innan flickorna går upp, sen blir det ju full rulle så då hinns inte mamma med. Försov mig imorse, försov och försov, men det var det halvtimmen som är MIN!
Det låter ju verkligen inte som en höjdare att vakna till, allt nystruket utslängt...hade hon gjort detta på morgonen? Energisk tös isf, hoppas det håller i sig. Jaa inte med att slänga ut linneskåpet*fniss*, men morgon energin!

Fint det blir med nya fönstrena, stämmer ju betydligt bättre ihop med huset!

Hoppas att du får en lugn och skön, o framförallt avslappnande kväll. *hrmm* kanske för mycket att hoppas som småbarnsförälder, men hoppas kan man ju alltid!

Kramar, Ulrika

Anonym sa...

Jo min dag började bättre än din.
Jag måste säga att jag känner med dej, med lakanen, pust och stön.
Vissa dagar är sådär att man önskar att man aldrig stigit upp, och sedan kommer det nån solskensdag då man klarar allt eller att allt flyter.
Tur det;)
Hoppas att din afton blir bättre !
Kram på dej!

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Tur man älskar sina barn när de gör sådana där hyss! Förstår att du blev arg som ett bi!! Själv blev jag sur över att flärpen på min handväska lossnade i morse.Men det är ju en världslig sak jämfört med er händelse!

Kraaaaaam
Annica

Isabelles moster sa...

Hej!
Tack för det jag ska ha en mycket trevlig helg hos min syster hade jag tänkt, det brukar bli det!
I dag ahr vi avrit på vita hem i Sickla, det var superfint, men hittade inte så mycket tyvärr... I morgon vidare till bruka design, SIA och andra roliga affärer!
Din dag på lasarettet var säkert bara en otursdag, ssk du gick med hade kanske bara en dålig dag, det hängde nog inte på dig m jag förstår om du blev besviken.. Det är trist m sketna människor som hon, det straffar sig säkert snart ( får man hoppas).... he he he
Du får med ha en trevlig helg!
Kram C

Grodmamman sa...

Förstår att det inte var kameran du tänkte på när du såg lakanshögarna! Ibland vet man inte om man ska skratta eller gråta!=)
Vad snyggt det blivit med nya fönster. Förstår att du tycker att de sitter lite konstigt, men det blev bra mycket bättre när de blev likadana i alla fall!=)
Kram

Sara sa...

Hej
Barn är härliga;-) Jag tycker fönstret blev superbra. Gillar färgkombinationen på ert hus är jättesnygg.
Kram Sara

Frida sa...

Inte kul när barnen stökar till det, inte i början av dagen i alla fall. Jättefint fönster det ska du vara nöjd med!
Kram Frida

Dicksonska våningen sa...

Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig. Men jag brukar alltid tänka att om en dag börjar illa så slutar den desto bättre (oj, vad positivt det lät - känner mig som Lotta Engberg...). Jag tycker att det stämmer ofta faktiskt.
Vi har också lite konstiga fönster på huset... förstår hur du känner. Men det nya fönstret är ju mycket bättre!
Kram Annika

Lina sa...

Hej!
Bättre lycka nästa gång ;- ) Om jag hade möjlighet skulle ALLA ha fått en liten present, men DU de blir fler utlottningar framöver!

Nej, de blir inte alltid som man tänkt sig. Här hemma river Lilla E ut stora delar ur vårt skafferi eller sin egen garderob. De är SÅ kul... :- (

Så att du varit på GEKÅS, OH va suegn jag blir att åka dit. De blir en sväng innan jul helt klart.

Morgongåvan var jätte fin!

Kram, Lina