söndag 28 september 2008

Göteborg bjöd på det mesta....




Hemma från härliga dagar i Götet! Vi hann med en hel del och hade verkligen tur med vädret! Men en sak kom vi fram till, att det här med att hitta och hinna med i trafiken, det gör vi helt enkelt inte! Jo, vi har GPS men den tappar kontakten ibland och då står man där med skägget i brevlådan och får bara följa med strömmen typ. Inte nog med att vi kör vilse och hamnar långt utanför GBG, vi lyckades även samla på oss P-böter..... Hopplösa smålänningar!


Höga på sockerkickar från allt godis vi levde på (kan säga att vi var så långt från vardagen man kunde komma) hann vi med shopping på torsdagen och slottsparken på fredagen. Shit vilken träningsverk jag hade i baken efter att ha sprungit upp och ner i de otroligt branta backarna! Ja, det är väl bara att erkänna att min kondition är lika med noll! ;)



Glass!! Morgon middag kväll......


Här blev det en paus på grässlätten med lite lunch.


Här har vi en liten trullsa med spring i benen, slottsparken var perfekt för barn med spring i benen. Vi tänker garanterat åka tillbaka dit nästa år!




Utkiksplats!



Tillslut hittade vi även till lekparken (vi behövde inte ens använda GPS:en!!)

På eftermiddagen bar det av till Liseberg (ja, efter att vi hittat till bilen då....*fniss*)

En glad kanin i parisehjulet!

Lördagen avslutade vi på bokmässan och självklart kom vi ifrån varandra , det börjar bli tradition numera.... ;)

Nåväl, det var hemskt med folk så vi gav upp rätt fort fast vi fick med oss lassvis med böcker hem! :)

Vad vi shoppade visar jag en annan dag, nu måste jag återgå till mina ungar som är helt vilda idag! Kanske för att de har blivit överstimulerade i flera dagar och idag händer ingenting ;)

Kramar!!

15 kommentarer:

Grodmamman sa...

Trots felkörningar och parkeringsböter verkar ni haft trevliga dagar i Göteborg!=) Härligt med en massa nya böcker också.
Ha en bra vecka nu!
Kram

Vecka - Vecka sa...

Verkar som om ni haft det härligt! Roligt att ha dig hemma igen!

Ha en skön nästa vecka!

Kram, Lotta

Dicksonska våningen sa...

Visst är det trevligt i Götet! Själva åkte vi på mini-holiday till Helsingborg! Väldigt trevligt det också.
Kram Annika

Frida sa...

Vad härligt ni har hft det, tur med vädret också.
Hoppas du får en trevlig vecka!
Kram Frida

Sara sa...

Ni verkar ha haft en trevlig helg i Gbg. Liseberg är så roligt, jag njuter lika mycket som ungarna.
Kram Sara

Änglahem sa...

Åhh vad det låter som en härlig och mysig minitripp! Slottsparken är underbar enligt mitt tycke....men brant som du säger*tihi*.

Fina bilder!! på make och busiga barn!!

Diskstället mitt är köpt hos Broarnes förra vintern, men jag har sett att dom haft nu i sommar igen. Gå in där och kolla, länk dit finns i högerspalten hos mig.

Ha det gott!
Kram, Ulrika

Isabelles moster sa...

Vad skönt ni verkar ha haft det!
Liseberg är verkligen toppen, det är ett säkert kort om man ska göra något skoj med barnen!
Jättesöta barn ni har!! Fint det är med polarn o pyret kläder, jag gillar också dem, de är tidlösa och passar alltid!
Hur går det i skolan då? Vad gör ni nu?
Ha en bra vecka nu!
Kram C

Anna sa...

låter som ni haft det toppen, jag saknar Gbg ibland men får ju komma dit på besök emellanåt. ha en bra vecka! kram anna

Ullis/Leva på landet sa...

Vilka härliga bilder. Se ut som om ni haft det jättebra. Har ju aldrig sett burken i vitt så det fick bli en svart eftersom brödburken är svart. Den köpte jag innan jag började komma in i den " vita perioden". Så kul med bokmässa, skulle jag också velat vara på.


Kram Ullis

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Låter som ni haft en riktig kanonhelg!

Här har vi oxå haft det både kul och mysigt! Vädret har ju verkligen varit kanon!!!

Ny arbetsvecka i morgon...jag ska på utbildning så det ska bli kul:)

Kram Annica

In my house sa...

Åååå, Göteborg är mysigt... Vi brukar ta en liten tripp dit i dec,,, julhandla och påvägen hem glider vi inom Ullared..... =)

Lät som att ni har haft de super bra,,, trots trafiken!! *fniss*

Kram j

Anonym sa...

Härligt att Göteborg kunde bjuda på sol...allt blir liksom roligare då...När barnen var små och vi bodde inne i centrala Göteborg var vi i Slottskogen och lekte med alla djuren på Barnens Zoo nästan varje dag...men det är typ 15 år sedan...hjälp...de vill fortfarande ta en tur till Liseberg ibland...tänk om jag vetat att ni skulle till Bokmässan...jag har en massa fribiljetter som jag inte hann att dela ut...åker ni varje år?
Önskar dig en härlig vecka!
Kram,
Bella

Anonym sa...

Hejsan!
Tack för dina kommentarer, vad kul att din mor har nåt liknande. Jag har aldrig sett nån sån förut.

Vilken härlig dag ni hade hela familjen, mysigt.
Ha en härlig vecka!

Kram Bodil.

Nicole sa...

Så roligt ni verkar ha haft (förutom P-boten då...) och nog måste man ju få tumma lite på rutinerna då man är på semester...Man vill ju själv äta godis och glass också då man är på resa, så fattas bara att inte ungarna skulle få nåt då =).

svartataket sa...

ser härligt ut!
Jag vill också shoppa i Gbg NU..
vad mycket fint ni shoppat..

KRAAM