fredag 29 augusti 2008

Lill-hallen och stor-hallen.

Nu har det ju varit väldigt mycket fokus på vår nyrenoverade hall/trapp. Men vi har ju egentligen två hallar, alltså, först den lilla som vi nu gjort i ordning och sen den stooora som även fungerar som sköthörna för lilla E. Nu när vi drog bort klick-golvet i lill-hallen blev vi ännu mer sugna på att riva upp golvet i stor-hallen och köket med. Men det blir kanske till våren eller nått, eller ja, det börjar nog klia i fingrarna snart igen så vi får se hur länge vi orkar hålla oss ;)
Den här hallen används flitigt, väldigt praktiskt med två faktiskt.

Här är det sett från ingången till köket, längst ner till höger är utgången till lill-hallen.

Lilla E:s hörna, det är nog den mest funktionella delen av hela rummet. Till höger är det stora-rummet och till vänster är det köket. Golvet passar inte alls in i vårt hus!


Så var då vårt grann-hus sålt. Det gick fort och såldes för 250 papp. Anledningen var tydligen att bjälkarna var uppruttna så alla golv behövdes bytas... Kul är iallafall att det är ett ungt par i vår ålder som köpt det! De som sålde det valde att avsluta köpet och sälja till dem trots att tyskar/danskar bjöd över. Skönt med en säljre som bryr sig om vem som tar över! Så nu rivs, sågas och hammras det för fullt på andra sidan gatan :) Ska bli kul att följa deras renovering.


Nu är det äntligen helg och vi har en massa roligheter inplanerade. Vad vi hittar på berättar jag om senare :) Ha det gott ni med, och tack för alla era värmande kommentarer!

15 kommentarer:

Lina sa...

HEJ!
Telepati, skulle just gå in till dig när ditt meddelande dök upp! ;- )

Ja, nu är vi tillbaka i verkligheten igen! De är nästan så man tror att de inte har hänt! Allt gick så himla snabbt, men gud va kul vi hade! Allt var perfekt, om man får säga så ;- ) Festen blev hellycad, och de var världens röj på dansgolvet! Stället vi var på hade inte haft en sån "vild" fest innan. Jo, jo!

Ja, min mamma är så pysslig och fiffig! Utan henne hade de inte blivit en sån fin tårta och båge. Jag gjorde trycksakerna istället, de är jag mer bra på!

Kul, med nya grannar, och att de ska bo där permanent. Eller?

Vi hörs efter Mallorca!
Kram, Lina

svartataket sa...

Ja det klia i fingrarna mest hela tiden =) Vad kul med nya grannar i samma ålder!!!
Trevlig helg!
KRAAM

Sara sa...

Hejsan
Vad skönt att det blev grannar man kan ha något gemensamt med. Vi har toppengrannar, det är så roligt.Er stora hall var ju också fin. Jag önskar dig en fin helg!
Kram Sara

Grodmamman sa...

Vad skönt att det blev grannar i er egen ålder! Förhoppningsvis så kan ni ju ha det trevligt tillsammans.
Kram

Frida sa...

Vad praktiskt ,med två hallar. Lilla E:s hörna är ju jättefin.
Hoppas du får en trevlig helg!
Kram Frida

Anna sa...

hoppas ni får en trevlig helg då, det skall vi ha hoppas jag. men jag är ju nyfiken på hur det gått i skolan? kramiz anna

Dicksonska våningen sa...

Hejsan!
Jag trodde inte det var sant när jag hittade glashållaren i tråd på loppis, och för bara en 10:a! SYnd att ett glas fattas men de som finns får bli ljuslyktor och så ska jag skaffa nya tror jag...
I vårt område är det vi som är de nyinflyttade, unga som river och grejar i huset :)
Kram Annika

Ullis/Leva på landet sa...

Så fint det blev i hallen. Förstår att det kliar i fingrarna att fortsätta i nästa hall. Så gullig du är som skriver så om mig. Älskar ju att titta här också. Denna vecka har det varit så mycket att jag inte orkat vara här och jag sakar det så. Skickade skylten idag, så jag hoppas att du har den på måndag. Tyvärr så kom inte kortet med som jag skrivit, det hittade jag på bänken när jag kom hem. Det är så när man håller på sent på kvällen. Du vet ju vem det är ifrån i alla fall när det kommer. Hoppas att den kommer till användning.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Vecka - Vecka sa...

Hej!
Känner igen det där med att ha ett golv som inte passar in.. Vi har parkett golv i vardagsrummet/matsalen och jag gillar det inte speciellt mycket.. speciellt då jag vet att det finns trägolv under..

Så fin hatthyllan blev!

Du frågade tidigare vad min syster läser. Hon läser svenska och litteraturvetenskap och ska bli svenskalärare.

Ha en skön helg!

Kram,Lotta

Nicole sa...

Å så praktiskt med två hallar. Vi har bara ett vindfång och en minihall, som inte är praktisk! Ska bli roligt att se vad ni hittar på med stora hallen sen.
Va kul med nya grannar, hoppas att ni får nya väner på köpet!
Ha en trevlig helg!

Anonym sa...

Så fint ni har, det förundras jag alltid över, när hinner du/ni allt?? (min ständiga undran??)
Hoppas ni får en helmysig helg!
Kram!

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Men vad kul att det blev lite yngre svenska människor som fick grannhuset. Nog har de lite pyssel om det är i så dåligt skick men å andra sidan så är det ju roligt om man vet det från början och får sätta sin egen prägel på det hela:)

Kram Annica

Södralycke sa...

Vad kul med nya grannar i er ålder (som dessutom bor där året runt :)
Hur går det i skolan då?

ha en fortsatt bra helg! Kram Johanna

Rosa Hemmet sa...

Mysig hall ni har, känns varm och välkommnande! Blev jätteglad när jag läste om era grannar som fick köa huset trots överbudningar... Härligt att det finns generösa människor kvar på denna jord! :) Kul med nya grannar

Frida sa...

Du har något att hämta hos mig!
Kram Frida