söndag 29 juni 2008

Chokladscones o loppisfynd

I morse hade älsklingen gjort chokladscones till mig :) Mmmm... vad det luktade gott när man steg upp! De var helt fantastiskt goda, självklart från Leilas bakbok ;)






Tänke jag skulle visa lite vad vi handlade när vi var på två loppisar igår. Maken köper alltid på sig en massa böcker så snart badar vi i det här hemma...


Iallafall så hittade jag min efterlängtade mandelkvarn från SVEA, ynka 25:- gav jag för den.






Den här vita skålen tyckte jag var så himla skön, 15:-




Hittade en gardin som kommer passa perfekt i sovrummet, 10:-





Ljusstaken är väl egentligen inte min stil riktigt, men till jul och andra festligheter tror jag den kommer bra passa på mitt långbord, gav ju bara en 20:- för den :)





Den här lilla stackarn träffade vi på vid vägkanten idag när vi var på promenad, han bara låg där o kunde knappt andas så vi tog med honom hem och försökte ge honom mjölk. Tror inte han överlever natten... men vi har bäddat till honom under busken och dottern har tagit han om honom hela dagen. Det är inte lätt att vara liten i den här stora världen :(


Nu måste jag ta hand om mina två huliganer som kastar leksaker ner för trappen, de har snart tömt sitt rum... Dubbelt så mycket bus när de är två.
Kramar!

13 kommentarer:

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Rackarungar;) Ja mina är likadana...mycket bus ryms i dem:)

Men lille igelkotten Iiivar då...skönt att han blir omhändertagen av er...

Hmmm, jag tror jag valt fel make... Min bakar minsann aldrig chokladscones till mig...:(

Härliga fynd. Jag gillar skålen. Den var riktigt riktigt söt:)

Kram Annica

Sara sa...

Vet hur det är, har tre busisar. Vad söt skålen var, perfekt med lite godis i.
Kram Sara

Dicksonska våningen sa...

Så lyxigt med nybakat nästan varje morgon verkar det som! :)
Finfina fynd dessutom. Jag gillade verkligen ljusstaken och den vita skålen.
Jag hittade en fågelunge hos mamma och pappa för någon månad sedan som inte kunde flyga. Han dog nog den natten... Jag har en bild på min blogg någonstans...
Kram Annika

Ullis/Leva på landet sa...

Skulle vilja låna din make ett tag, så han fick lära upp min hur man ska göra, fniss.
Härligt att något fixar och donar så där åt en.
Jättefina saker du köpt. Kul att du äntligen hittat din mandelkvarn.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Anna sa...

gud vad fina saker du alltid hittar på loppis, du får ta med mig på loppis någon gång. och de där sconsen såg för goda ut och små hjärtan med, ler. ha en bra vecka! kram kram

Frida sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Frida sa...

Det var en duktig karl du har!Sconesen ser ju jättegoda ut. Får nog ta och önska mig Lailas kakbok nogon gång. Vilka fina loppisfynd du har gjort!
Hoppas du får en trevlig vecka!
Kram Frida

Pixi sa...

Sicka fynd du gör,ni måste ha en riktig bra loppis hos er!Se upp med igelkottar bara,så ni inte gåtr för nära lr om ni har katter som dricker ur samma fat,de e nämligen full med loppor!! o det eväldigt lätt att få in i huset då!!hehe..o det vill nog ingen ha sån påhälsning!vll du lägga ut det receptet så hade du vatr en raring! Kraaam =)

svartataket sa...

åh vad smarrigt! Vad du fyndat!
Hur gick det med igelkotten? Ska inte dom ha vatten? Hoppas den klarade sig :)

KRAAAM

Elzie sa...

I Sandsbro församlingshem. Jag kommer därifrån. Ett litet nätt bröllop bara.
Ge inte igelkotten mjölk. Dom klarar inte av det. Bättre med lite vatten då *s*.
Hoppas du får en bra dag bland regnskurarna.
Kram Elzie

Lina sa...

Hej!
Hoppas att helgen varit bra! Jag har haft de SÅ kul, men gud vad trött jag är! Mer idag än i går…Zzzzz. De blir att lägga sig efter Ernst i kväll! De får man ju inte missa för allt i välden! ;- )

Vilka fina fynd du gjort igen! Jag har en precis likadan kvarn! Min fungerar som bokstöd bland mina kokböcker nu!

Sconsen såg ju inte lite GODA ut!!! Mums! Jag har av förklarliga själ inte haft tid att prova nåt ur min bok ännu, men snart är de semester då ska de bakas!

Hur gick de med igelkotten???? Vi har haft en hemma i trädgården, dock inte i år. Men ett år vacklade den fram och mer eller mindre kollapsade på gräsmattan. Skatorna var snabbt där, men jag räddade den och la den under en stor buske. Hämtade vatten och mjuk kattmat. Den repade sig under dagen och höll till hos oss hela sommaren!

Ha en bra vecka!
Kram, Lina

Nettan sa...

Nybakade scones på morgonen...inte illa =0), vilken karl du har !!
Och fina fynd har du gjort.
Tror alla har " igelkottar " i sin trädgård, så söt den var...
Ha en skön vecka !
Kram Nettan

Anonym sa...

Gott med chokladscones. Den vita höga skålen var riktigt fin. Vilket fynd. Hälsningar Sandra