måndag 30 juni 2008

Bäddat med bröllopspresenten...

I mosre skedde ett mirakel. Barnen sov tills 9:45. Eller ja, minstingen iallafall. Emmy hade gått ner för att se på TV men när vi gick upp satt hon o tjurade framför en svart tv-ruta. Ja, skönt va det iallafall eftersom de vanligtvis vaknar strax efter 6 annars :)
Idag har jag bäddat med vår bröllopspresent; lakanen som mamma har sytt. Tyckte det blev riktigt fint, glada varma färger. Här kommer vi sova gott!
Gardinen jag fyndade på loppisen har även kommit på plats, passade perfekt!
Sen måste jag få visa mina sockersöta burkar från Panduro, det var lite rea och eftersom jag gått och dreglat efter de här kakburkarna ett bra tag kunde jag inte låt bli :)

Idag invigdes den med havrekakor från Leilas recept (förvånad!?)

Mormor kom o gav mig den här för några dagar sedan. Hon har själv målat den och jag och min bror fick en varsinn från hennes samling. Det är nu man börjar uppskatta arvegods, sånt som förevigar en person.

Vet inte riktigt var jag ska ha den bara, just nu känns det lite felplacerad i köket...


Hoppas alla har haft en skön helg, tycker den mest försvann tillsammans med tråk-vädret... Men nästa helg blir det andra bullar, Öland och Karlskrona står på listan! :)

21 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Det ser så inbjudande ut med de nya lakanen. Gardinen passade ju bra, tänk va bra det är med loppis.
Tänk att ni fick en sådan skön sovmorgon. Här är det alltid 10 åringen som vaknar vid 6 tiden, men då ligger han ofta kvar i sängen och läser. När han var mindre gick ha och satte sig vid tv:n. Numer är man inte alls förvånad att det finns nybakade kakor lite överallt hemma hos er, fniss.

Ha en riktigt bra dag!
Kram Ullis

Sara sa...

Hejsan
Vi har kommit in i semesterlunken. Barnen går och lägger sig vid halv elva och vaknar vid nio. Skönt! De där burkarna är så fina.
Kram Sara

eva sa...

åhhhh vad fina burkar!! dom har jag med spanat in...ska åka o se om dom finns kvar här med i skåneland..haha...kram /eva

Lilla huset på prärien sa...

Åh vad dina kakor ser goda ut! Nja Ernst är kanske inte den manligaste av män men det nya Sommartorpet fick mig att inse att jag faktiskt saknat honom och hans "crazy" tips och barfota-tv *ler*

Kul att du hittade till min blogg!

Kram Jenny

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Vilken färgklick lakanen blir:) Extra kul att det är mor din som sytt dem tycker jag:)

Kul också med mormors alster!

Härliga kakburksfynd och gardinen du köpt var ju jättesöt där!

Kram Annica

rosenfröjd sa...

Den där Leila florera överallt just nu :-) och jag är sjukt sugen på att införskaffa boken. Verkar finnas mycket smarrigt i den.

Kram/
¨M¨

Mjuka sa...

Gillar din gardin massor!!
kramis Malin

K sa...

Gillar din blogg, den är så härligt levande me dessa små töser ;D ni ser ut som en sån där äckligt lycklig *skojar* familj ;D
kraaam/K

K sa...

Gillar din blogg, den är så härligt levande me dessa små töser ;D ni ser ut som en sån där äckligt lycklig *skojar* familj ;D
kraaam/K

K sa...

Ååååååååhååå nu är man tröööt i ögat SORRY !!! ;D

Frida sa...

Vilka fina sängkläder din mamma har gjort och kakburkarna är ju jättefina.
Kram Frida

Living by Milla sa...

Tack för titten..:)Vad härligt att ni fick sovmorgon!

Gardinen är jättesöt och lakanen var härliga i rött!

kram Camilla

Södralycke sa...

Supersöta kakburkar! Kan ju behövas så ni har nånstans att stoppa alla kakor ;) Låter trevligt att grilla, håller med om att det var länge sedan, vi får väl höras och bestämma nåt. Tomas har semester från nästa vecka så det ska väl gå att planera in nåt framöver!

Ha det gott! kram Johanna

martina sa...

Gillar kakburkarna! Och kakorna också för den delen, sitter här och är sugen på något gott. Jag har funderat i en timme om jag ska baka men orkar inte! Lakanen blev häftiga!

Nicole sa...

Hoppsan, nån sån sovmorgon har nog inte inträffat hos oss på väldigt länge! Mysiga kakburkar från Panduro...

Grodmamman sa...

Tack för kommentaren på min blogg! Alltid kul när nya bloggare dyker upp bland kommentarerna! Läckra lakan och härliga burkar. Leilas kakbok är ju himmelsk. Bra också att så många har den så att man får tips på vilka kakor man bara måste prova!:))
Kram

Anna sa...

hej hopp! håller med tidigare talare om att kakburkarna var för söta! har ni fixat barnvakt? annars får ni ta med de små trollen! kram puss

Anna sa...

har du hört något förresten om sofie och tina kommer med? kram

Pixi sa...

Vad fint det blev både m gardinen o lakanen!! O vilka burkar!! Sj e jag verkligen svag för kakburkar..ojoj...jag måste till loppis snaaaart o fynda ...vill hitta riktigt gamla burkar till kakorna !Kram på dej o ha en underbar dag! =)

Anonym sa...

Vilken present...blev jättefint...sov nu inte bort semester bara för att det ser så inbjudande ut...risken finns ju...hi,hi!
Konstaterar att du gjort kanonfynd...och de där kakburkarna skulle ju passa så bra hos mig...med innehåll då förstås...
Ha en skön vecka!
Kram,
Bella

Linda -Galleri Palla sa...

Vilka söta burkar och guuud så mumsiga kakor att ha i dem!