måndag 16 juni 2008

Jordgubbar o middagsbus

Idag har vi mest tagit det lugnt, ja vi var o lånade duschen hos Sofie i morse i vanlig ordning...

Sen köpte jag jordgubbar, vilket var smaskens men så kladdigt och busigt det blidde vid matbordet...


Först yoggi, kladdmajan själv njöt i fulla drag...


Såhär gör man tydligen när man ätit färdigt, livsfarlig unge!


Tjejernas nya hobby; de slänger ut skorna ur skåpet typ 4 ggr om dagen. De gör de lixom i team, den ena langar o den andra kastar runt omkring sig... *suck* Välkommen hem till min svinstia!




Maken var till hans stora förvåning ledig midsommar så vi kommer nog att ta oss ner till Karlskrona o fira med familjen ute i stugan vid havet. Kommer bli jätteskönt, saknar folket där nere!

Trevlig kväll!

11 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Att riva ur saker ur skåpen är ju så kul. I alla fall för de som slipper plocka undan. Vilka härliga bilder av tjejerna. Kul att få veta lite mer om dig.

Kram Ullis

Anna sa...

vilka härliga bilder! kram anna

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Haha...ja de barnen de barnen. Mina är precis likadana...stökar ner tre sekunder efter vi städat upp. Man kan ju bli galen för mindre...

Åh vad härligt med jordgubbar! Har faktiskt inte köpt hem några än men till midsommar är de väl ett måste?!

Kram på dig
Annica

Dicksonska våningen sa...

Så gott med jordgubbar! Har funderat på att köpa länge nu när jag ser de stackars jordgubbsförsäljarna vid vägkanterna... men så blir det inte av...
Kladdigt att ha barn ser jag :)
Vårt hus byggdes 1945 och jag har inga bilder än mer än de som jag lagt ut på bloggen. Kolla på etiketter och "hus". Vad var modernt 1945? Huset känns så anonymt på något sätt. Som att allt är möjligt - och det gör mig förvirrad! :) Jag jobbar bättre när jag har något att anpassa mig till!
Kram Annika

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Ah, snyggt! Men, men.. :) Barn är alltid barn.. :) Så ni kommer åka ner hitåt till midsommar? Det var ju bra.. :) Då behöver jag inte ha dåligt samvete för att jag inte tar mig upp till erat. :) Kraam!!

Ps: jag skrev fel på den förra kommentaren därav att jag tagit bort den... ;) Pöss!!

Hagbacken sa...

Jaadu Karro...du har att göra ser jag! *s*

Häärligt m jordgubbar, det åt vi på jobbet idag oxå!

Dina flickor är såå söta!

Kram Linda

Sara sa...

Vilka härliga bilder på barnen. Det låter mysig med midsommar i en stuga vid havet.
Kram Sara

Pixi sa...

Vilka rackar ungar !!! Haha..ja fullkomligt livsfarligt ,tur du e där o vaktar som en annan hönsmamma !! Hehe..mm jordgubbar, sj ska jag göra jordgubbsrabarberpaj idag ! Mums!

Nicole sa...

Å så gott det ser ut med jordgubbar! Får nog satsa på de första till midsommar.

Jaa det där med att plocka saker ur skåp, lådor och korgar känner vi till...Lillebror är dessutom i rivartagen (riva papper i småbitar) och storasyster gillar att hantera saxen. Skräp överallt...

Helen sa...

Verkligen kreativa krabater:) *s*