torsdag 12 juni 2008

Utflykt till Kosta

Idag var det egentligen meningen att hela familjen skulle till Ölandsdjurpark, men planerna ändrades pga av kallt och ostadigt väder. Vi styrde kosan mot Kosta istället. Men tror inte att vi kom iväg alla, nej, de som ska laga vår pelletsbrännare skulle ju helt plötsligt komma idag (när de lovat att komma i 3 veckors tid nu). Så jag och Emmy åkte iväg själva, jag blev så förbannad att jag bestämde mig för att det här inte ska förstöra mina planer iallafall. (och nej, de lagade aldrig brännaren utan slussade oss till ett annat företag som redan lagat vår brännare 4 ggr på ett år). Så på onsdag nästa vecka kanske vi får varmvatten.... Förbannat!



Jaja, jag och E hade en skön dag tillsammans i shoppingcentret iallfall, blidde lite polarn o pyret kläder till kidsen och så hade vi leklandet helt för oss själva så mamma passade på at roa sig lite oxå *fniss*





Haha, vilket flum!!

12 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket gulligt flum:)
Men vad i h*lvete håller de på med. Fattar de inte att ni behöver varmvatten? Ja ja duschen är till förfogande när du vill;)

Ha en trevlig kväll så ses vi imorgon! Hoppas på mycket shopping:)
Kram Sofie

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Fy fan för företag som aldrig gör som de lovat...jag menar...dyka upp sådär tre veckor senare och slussa en vidare...

Nu blev jag arg!!

Tur att du inte lät dig nedslås utan stack iväg och roade dig iallafall:)

Kramen
Annica

Frida sa...

Dåligt att dem inte kommer när dem har lovat. Det var ju bra att ni hittade på något roligt ändå, det behöver man. Hoppas dina flickor också kryar på sig!
Kramar Frida

Gårdsromantik sa...

Visst är det du som sitter högst uppe på rutschkanan. Du vet jag ser lite dåligt.

Det verkar ha varit en riktigt bra dag.

Kram Maud

Ullis/Leva på landet sa...

Det är hopplöst när det aldrig händer något utan allt bara drar ut på tiden. Kul att du i alla fall fick en bra dag i Kosta.

Kramis Ullis

Dicksonska våningen sa...

Har ni inget varmvatten? Stackare! På jobbet har vi heller inget varmvatten... men där är det snålheten som spelar in...
Hoppas att det löser sig snart. Ibland får man ryta till innan det ordnar sig.
Vilken söt liten gumma du har! Roligt att ni kom iväg ändå :)
Kram Annika
PS. Jag har alltid tyckt att Bridge-godis är "tant"-godis men så träffade jag min sambo och blev omvänd... DS.

Anna sa...

mysigt ni haft det. kul att ni kommer på festen! kram

In my house sa...

Hej tjejen!!!

Kollat din blogg ner till bröllops bilderna,,, Mmmm va fina ni va! Och vilken semester ni fick. Så så mysigt ut!
Fin blogg och du verkar hel go...

Ha en toppen helg!
Kram josse

Sara sa...

Helt otroligt att bara hänvisa till någon annan. Du och Emmy verkar iaf ha haft en bra dag.
Kram Sara

Pixi sa...

Ja det e rätt .låt inget komma emellan planerna..o ni hade det mycket bättre där än hemma just då iaf !! Åkte du oxå rutchikanan?Det e sååå kuul!! hehe..jo jag gillar AJ starkt,har sett ut så en gång i tiden !! Hehe..(nästan iaf) =) Kraaaam!!!

Anonym sa...

Stackare...varmvatten tar man så för givet men...det är det ju inte...Kommer ihåg när vi hade vår lilla varmvattenberedare och bara två personer kunde duscha...fem i familjen fick planera det här med renligheten.
Tur att du åkte iväg i alla fall, ser kul ut!
Ohhhh, det ser verkligen gott ut med alla bakverk! Han är duktig din man...jag kan inte klaga på min heller men nu för tiden hinns det inte baka så mycket.
Kram,
Bella

Södralycke sa...

Skönt att ni fick en bra dag ändå! Trist att inte ha nåt varmvatten, hoppas ni har schyssta grannar... :)

kram kram!