tisdag 24 juni 2008

Utmärkelser och vitmålat skåp!


Till min stora glädje har jag fått TVÅ utmärkelser! Den första kommer ifrån både Linda med bloggen Lantliv i lägenhet?, och Sara med bloggen Sara med flera. Tack för era fina ord, man blir så varm i hjärtat.





Den andra kom återigen från Lotta med bloggen Lottaspace. Underbart att du känner likadant som jag, ibland glömmer man bort att man faktiskt aldrig har träffats, även om det känns så många gånger. Så tack, det värmde!






Vill skicka den här vidare till några som förgyller min vardag, som betyder något för mig. Älskar att läsa era bloggar!



Anna med bloggen Livet på Hulta



Becca med bloggen Aihythil



Johanna med bloggen Södralycke





Sen måste jag visa gårdagens inköp. Jag fastnar aldrig för tavlor, det är inte mycket som tilltalar mig men så var jag en snabbis på Röda Korset och sprang förbi DEN. Jag blev helt blixtkär! Så nu har den fått sin plats på byrån i sovrummet, jag blir så glad varje gång jag tittar på den här fina mamman och hennes lilla unge.



Tavlan heter "Moderskärlek" och den är från 1921. Men jag vet inte riktigt om jag gillar ramen, den känns lite... religös...? Hmmm... den är ju orginal så jag vill inte byta ut den, kanske måla den? Vad tycker ni?

Den får stå där den står tillsvidare :)



Och så var det ju då byrån... Tre strykningar och lite slipning så är den äntligen klar! Den blev helt klart bättre än innan, så fräscht! Och ja, maken är grymt impad, han tycker den är "skitnsygg". Skönt att han lät sig övertygas ;)



Ha det gott nu allihopa!

13 kommentarer:

Sara sa...

Skåpet blev superfint, det är jobbigt att måla men helt klart värt besväret. Klart du ska ha utmärkelser, alltid lika roligt att kika in hos dig.
Kram Sara

Dicksonska våningen sa...

Skänken blev "karofin" i vitt :) Jättesnyggt!
Grattis till dina utmärkelser. Det är spännande att läsa din blogg!
Tavlan passar ändå på något sätt i den där ramen. Men den kanske skulle bli vit den med...?
Kram Annika

Gårdsromantik sa...

Grattis till dina utmärkelser - det är så kul att göra besök hos dig så dom bar du verkligen värd.

Så fint skåpet blev! Tavlan var verkligen rar - som du säge det är ju lite speciellt med orginalram - du får väl känna dig för.

Kram Maud

eva sa...

tack för det...att du gillar min blogg...kul med nya läsare..haha..du så fint det blev med skåpet förresten ..vilken skillnad.jättefint!!
den där tavlan gillar jag med...en vännina till mig har en sån med och den är så söt...tyvärr har jag ingen själv.. det är så kul med loppisar...hur mkt kostade den förresten? ha det gott-jag återkommer/kram eva

Anna sa...

hej karofina! tack för utmärkelsen, kramiz! jätte fint skänken blev, och jätte mysig tavla. du är så fyndig! puss på dig

Södralycke sa...

Tusen tack för utmärkelsen,vad glad jag blev! Och grattis till dina, alltid lika kul att kika in till dig med och se vad ni har för er :)

Skänken blev jättefin! Jag tror att karlar har lite svårare att föreställa sig olika inredningsgrejer i huvudet på det sätt vi gör innan de är genomförda.... ha,ha. Tur att han blev nöjd!

Ha en skön kväll! kram Johanna

Anonym sa...

Grattis till utmärkelserna! Kul att få men håll med om att det är kul att ge bort!
Skåpet blev jättefint - tänk vad lite vit färg kan göra... Roliga loppisfynd!
Ha det gott!
Kram,
Bella

Vecka - Vecka sa...

Så roligt att du blev glad för utmärkelsen, den är du värd!

Skåpet blev ju hur fint som helst! Har du målat svart först där du har slipat? Har nämligen ett skåp som väntar på färg och jag undrar hurudan stil jag ska ha på det.. bara vitt blankt eller vitt shabby chic.. svårt att bestämma sig..

Så söt tavla det var! Jag tycker att du kan måla ramen.. Det brukar ju också vara lite svårt att byta ram på gamla bilder ibland, då de liksom är fastlimmade baktill..

Ha en bra dag!

Kram, Lotta

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Kan inte annat än hålla med maken din! Den blev verkligen kanon!

Grattis till utmärkelserna!:)!

Kram ANnica

Hagbacken sa...

Grattis till dina utmärkelser, det är du värd! Tycker du ska måla ramen vit el behålla den som den är!

Skåpet blev väldigt fint..roligt att karlarna kan tycka att det var värt all "tjat" från oss....

Kram Linda

Rosa Hemmet sa...

Grattis till utmärkelserna, de förtjänade du verkligen! :) Underbart ditt möbelfix blev, färg kan verkligen göra STOR skillnad!! Alltid roligt att se möbler få nytt liv, bättre än att de står i något förråd o samlar damm! Ha det fint tjejen:)

Ullis/Leva på landet sa...

Grattis till dina utmärkelser. Du är helt klart värd dem, bjuder alltid på dig själv. Skåpet blev jättesnygt, förstår att mannen är impad. Gillar också tavlan. Du får väl fundera hur du ska göra med ramen.

Ha en bra dag! Kram Ullis

Frida sa...

Grattis till dina utmärkelser, dem är du värd, du har en till att hämta hos mig!
Kramar Frida