söndag 22 juni 2008

Loppis-söndag

Söndag idag, det betyder att många loppisställen har öppet :) Jag har varit riktigt loppissugen nu i flera dagar och eftersom vädret var så trist bestämde jag mig för att åka till en loppis här i närheten, ungarna fick bli mitt följe eftersom maken jobbar.
Hittade lite plock att ta med hem...
40 pix för det här, tre nya sagoböcker och ett spel blev det att fördriva dagen med för dottern. Korgen kanske bli vitmålad, får se... :)


Sen berättade jag ju att vi hittade flera sköna ställen att stanna vid igår när vi åkte från Karlskrona.
40:- för allt glas, flaskorna kommer till att komma upp på hyllan i köket sen.



Även detta för 40 spänn, den där pajformen (som jag ska ha till ljusfat) gav jag en ynka krona för, haha! Burken har jag faktiskt knyckt hemma hos farmor, åh vad jag gillar den!!

Ikväll gav jag mig på skåpet... har slipat det och ska måla det vitt nu så fort barnen är nattade. Håll tummarna för att det blir bra, jag är lite tveksam eftersom det antikbetsat så är det trots slipningen ganska glatt yta... Dessutom röstade maken för att det skulle förbli antikfärgat. Hjälp, jag hoppas vekligen resultatet kommer bli övertygande!

Resultatet får ni se i mån, eller på tisdag om jag nu måste måla två gånger :)

Puss o gull!

18 kommentarer:

Anna sa...

Hej hej! ni ser ut att ha haft en bra midsommar. och fina loppisfynd. tror du att vi kan se den sena filmen på fredag kan bli lite tajt med tid annars då jag jobbar, kunde tjejerna följa med? om vi kanske kan äta vid sju och sen filmen? puss så länge

Ullis/Leva på landet sa...

Vilka fina fynd du gjort. Kul att du hittade så mycket. Min stol som jag har vid datorbordet var också antikbetsad, och den blev jättebra när den blev klar. Jag tyckte också att den såg blank ut när jag hade slipat. Hade en grundfärg som hade "häft" förmåga. Om du tittar här så der du hur det blev
http://levapalandet.blogspot.com/2008/05/mlning.html

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Anonym sa...

Ja vilka fina grejer! Det kommer nog bli fint med ett vitt skåp! Jag gillar vitt det passar alltid!
Ha det gutt så ses vi på torsdag;)
Kram S

Sara sa...

Hejsan
Här var det full fart. Härligt med loppis-söndag. Du har gjort fina fynd. Skåpet kommer säkert bli bra.
Kram Sara

Frida sa...

Hej!
Vilja fina saker du hittade påloppisen.Det är såfintmed gamlaflaskor, söndkar att jag hade plats till fler.
Ska bli spännande att se resultatet på hyllan sedan.
Lycka till med målningen!
Kram Frida

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Kul med loppisfynd...man blir så oerhört glad av att handla på loppis, man får ju sååå mycket fint för pengarna!

Ska bli spännande att se om skåpet blir lika fint som jag tror det blir:)

Kram Annica

Mjuka sa...

Vilka fina fynd du släpat hem. Min make har också jobbat i dag söndag, så har försökt fördriva tiden här hemma. Lite koj bygge och picknick på golvet!! Regnet har bara öst ner.
Kramar till dig och hoppas att du får en skön vecka. Skall bli kul att se hur skåpet blir
Malin

Vecka - Vecka sa...

Fina loppisfynd!
(i skrivandets stund har jag ännu inte varit på emmaus, bilder kommer nog sen om jag hittar nåt)
Skåpet blir nog fint! Har du testat måla med grundfärg då du målar? Då räcker det ofta med en gång sen. Fast det är ju ofta såna färger som luktar och det är ju inte så kul med små barn hemma.. Fint blir det iallafall!

Kram,Lotta

Hagbacken sa...

Tjena bruden, fina loppisfynd samt andra bilder jag inte hunnit med att se!

Kom och hämta något hos mig!

Kram Linda

Dicksonska våningen sa...

Fina fynd! Glasflaskor är så fint!
Häromkring känner jag inte till några söndagsloppisar alls... de som finns är oftast öppna när jag jobbar så jag kan inte så ofta gå på några. Men jag vet nog för lite om vad som finns här.
Måste vara svårt att veta vad som trivs i ens trädgård när man får bygga upp den själv. Så jag är tacksam att det redan är klart! Men en del får vi nog flytta på eftersom besiktningsmannen sa att man inte ska ha matjord mot husgrunden. Hoppas att växterna klarar en flytt!
Ha en bra måndag - ska bli kul att se hur skänken blir i vitt!
Kram Annika

Lina sa...

Hej!
Förstår att även ni haft en skön midsommarhelg! Vi har haft de lugnt och skönt med god mat och trevligt sällskap. Vädret var sådär, men man är ju en luttrad midsommar firare! ;- )

Vilka fina loppisfynd du gjort! Pajform för 1 korna, ja de må jag säga! De är väl ett fynd om nåt! Min loppis som jag besöker ofta är så utplockad nu, måste hitta ett nytt ställe att besöka i sommar! Är på jakt efter en byrå till sovrummet. Den vi har nu är från IKEA och är SÅ trist!

Spännande att se skåpet färdig målat! De kommer att bli hur fint som helst när de är vitmålat!!!

Har släppt bröllopsplanering lite över helgen, men nu drar de igång igen. I morn har jag MASSOR av samtal att ringa. På onsdag ska jag till sömmerskan och prova klänningen efter att hon lagt upp den. Sen har vi börjat att skriva en liten text om alla gäster…Puh! Drygt 50 styck!

Må så gott & ha en bra vecka!
/Lina

Nicole sa...

Ser ut som om ni haft en skön midsommar! Dendär marktäckarpyramiden var ju en kul idé! Kanske något att pröva här också!
Härliga loppisfynd. Jag upphör aldrig att förvåna mig över de billiga priserna på loppis i Sverige! Ska bli kul att se skåpet! Vitt är nog snyggare än antikbetsat...

Rosa Hemmet sa...

Åh här har det varit bröllop nyligen! Härligt :) Vilka fina loppisfynd du hittat, åsså gjorde du mig sugen på att fara och rota runt i bodarna! tack för dina fina ord på min blogg, din var oxå superfin! Ha det bra:)

eva sa...

fina loppisgrejer..jag älskar loppi med..det där skåpet kommer nog att bli jättefint när du målat det..lycka till-jag återkommer för att kolla in resultatet../kram

Anna sa...

hej! ja min syrra kommer med. jag kan boka biljetter men de verkar inte släppas förren på onsdag. vi kan väl ses utanför bion vid sju så kan vi bestämma någonstans att gå och äta. skall bli skoj! kramar

Vecka - Vecka sa...

Hej!

Du har någonting att hämta hos mig!

Kram,Lotta

Anonym sa...

Vad kul att gå på loppis! Jag älskar att göra loppisfynd :-)
Självklart kan du få veta mer om mig!! :-) Jag har varit lite anonym och inte berättat så mycket... men hmmm.. vad ska jag säga... 28 årig tjej( snart 29) som är född och uppvixen strax utanför Gbg. Har bott utomlands ett antal år och satsat väldigt mycket på karriären. Har ett stoooort inredningsintresse som jag får utlopp av genom att blogga... och så älskar jag att skriva med :-)
Du får skriva om du undrar över något.. eller vill veta något speciellt så ska jag försöka svara.
Massa kramar

Pixi sa...

Ohh vilka fynd..o flaskorna med de gammeldax korkarna på ,riktiga saftaflaskor,som jag letat efter såna..får nog leta lite till...ohh vad avis jag blir!!hihi..ja du har o göra nu !!Kram !=)