onsdag 25 juni 2008

Mitt nya projekt...

Idag har vi varit i Växjö o storhandlat. Hämtade samtidigt ut våra bröllopskort som vi väntat på så länge... Kul att få drömma sig tillbaka lite :)




Hinner inte skriva så mycket för jag är så ivrig att få sätta tänderna i mitt nästa projekt, nämligen att klä om den här fåtöljen. Den fick jag av morfar för några år sedan, gillar designen på den men tyvärr har katterna klöst sönder baksidan så det bara hänger slamsor. ( det var den tiden då vi bodde i lägenhet o katterna var rastlösa)
Dessutom är den sliten i alla sömmar och färgen passar inte in alls. Men först får jag nog slipa ner träet och kanske olja in det.

Här är tyget som ska få pryda den, sprang på det på Åhlens och det kändes väldigt rätt. Köpte möbelnubb nu ikväll så det är bara att sätta igång. Vet inte riktigt om jag fixar det här, tror nog det är det svåraste projekt jag gett mig in på.

Håll tummarna!

13 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Vilket projekt du har tagit dig an. Jättefin fåtölj. Kommer att bli ursnygg med det nya tyget. Ska bli spännande att se hur det går. Kul med bilder från bröllopet.

Ha det bra! Kram Ullis

Mjuka sa...

Ja det kan man kalla världens dyraste jordgubbssaft!! Tanken var att visa min son att man kan göra det själv och utan konserveringsmedel och e-nummer. Fyra liter gick åt till en liter färdig saft.så vi får dricka den med andakt
kramar På dig
Malin

Anna sa...

lycka till! kram

Södralycke sa...

Vilken utmaning ;) Ska bli spännande att se det färdiga resultatet, tyget är jättesnyggt!

Ha det gott, kram!

Dicksonska våningen sa...

Hej!
Oj, det är nog svårt att klä om en fåtölj... Men det fixar du nog :) Du som är händig med det mesta!
Kram Annika

Frida sa...

Varsågod!
Det blir säkert jättefint med det nya tyget. Det ska bli kul att se resultatet sedan.
Kramar Frida

Sara sa...

Åh det ska bli spännande att följa hur det går. Tyget var jättesnyggt.
Kram Sara

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Jättefin modell på fåtöljen! Blir nog jättefin med det tyg du valt! Ser fram emot att få se resultatet:) och håller en tumme för att det inte är alltför svårt!

Kram Annica

Vecka - Vecka sa...

Oj, lycka till med projektet! Jag har klätt om någon stol i mina dar.. rätt jobbigt! Men om man lyckas så blir det ju super snyggt!

Det är roligt att drömma sig tillbaka då man ser på gamla foton. Ja, ert bröllop var ju inte så länge sen, men.. Känns fortfarande som igår då jag tittar på våra bröllopsfoton från två år tillbaka!

Kram,Lota

svartataket sa...

vad kul! Ja men den där fixar du galant :) jag har gjort några och det tyckte inte jag var "svårt"
Kanon snyggt tyg!

KRAAAM

Pixi sa...

Det kommer du att fixa lätt som en plätt !Vad fin den kommer att bli!! Kram!

Lina sa...

Hej!
Stort grattis till dina båda utmärkelser! Visst är de kul när man får lite lön för mödan! ;- ) Jag funderar som bäst på vem jag ska skicka mina vidare till!

Fåtöljen kommer att bli SÅ fin med de nya tyget! Väntar spänt på att få se de färdiga resultatet! Och, du byrån blev ju jätte fin, men de visst vi ju redan. Tur att mannen tyckte de också. Min blivande var JÄTTE skeptisk till pelarbordet som jag löpte på loppis. Men jag kunde ju se de framför mig vitmålat. När min snälle pappa väl gjort de tyckte sambon de var jätte fint! De samma var de med tallrikshyllan. Män kanske inte har samma förmåga att se våra fynd i en ny vit skepnad ;- )))

Jo, jag vet att små texter om alla gäster brukar vara väldigt uppskattade, och vi är på god väg nu! De känns bra, läget är under kontroll! Men vissa av gästerna som vi inte känner så väl eller ens träffat är kniviga…Men de löser sig! By the way i går hämtade jag klänning hos sömmerskan, nu är den upplagd och klar.
En sak mindre att tänka på ;- )

Må så gott!
Kram Lina

Nicole sa...

Fåtöljen har jättefin form, den kommer att bli hur snygg som helst med det nya tyget. Så fin byrån blev i det tidigre inlägget också!

Å grattis till utmärkelserna!