tisdag 17 juni 2008

Kreativiteten har återvänt!

Idag har jag börjar återfå min inspiration och ork att vilja göra saker... Det har legat lite på dvala eftersom det har varit bröllop, semester och sjukdomar. Men idag vaknade jag och kände för att ge mig på några småprojekt, självklart med penseln i ena handen och skruvmejseln i andra...


Glömde ta "före" bilder, men grinden var skabbig, smutsig och sliten så med lite färg och slipning fick den sig ett nytt utssende.


Sen grillade vi lite och med nya krafter tog jag tag i hyllan jag velat få upp så länge, skulle egentligen haft två hyllor, men IKEA har ju alltid slut på just DET man åker för att köpa...


Före:

Efter:

De här kopparna köpte min loppisglada mamma för några år sedan. Tror jag var runt 14 och eftersom hon har så enormt många fina grejer som hon samlat på sig från antikaffärer och loppisar fick hon inte plats ha dem framme. Hon frågade om jag ville ha dem, kanske när jag flyttade hemifrån? Jag trodde hon skojade, servisen var ju asful!!

För några dagar sedan kom jag på de här kopparna och frågade mamma om de fanns kvar till mitt förfogande. Hon skrattade och sa att de står kvar på samma ställe och väntar.

"Har du äntligen blivit vuxen och tagit ditt förnuft tillfånga!?" så hon sen. Haha! Ja, jag har väl det ;)


Eftersom jag vill ha mina böcker nära till hands slängde vi upp en hylla ovanför genomgången till vardagsrummet, funkar bra det med :)


Tjingeling!

12 kommentarer:

Dicksonska våningen sa...

Hej!
Jag har tre tavellister i köket fyllda med kokböcker. Tycker det är en bra förvaring i köket som inte är så stort. Får se hur det bli i köket i huset...
Ja, huset är anonymt just nu. Jag var lite inne på spröjs i fönstren också. Kryss högst upp. Kan man köpa till såna till alla slags fönster, tro? Eller man kanske kan tillverka själv... :)
Huset blir nog vitt. Det är ju inte så stort så vitt blir nog bra.
Vi kommer att göra den lilla ingången till huset (som syns på bilderna) till stor entré istället. Så där ska det till något snyggt också. Dessutom behöver vi bygga ett nytt badrum.
Visst kommer det bli mycket men roligt och många bilder till bloggen!
Ha en bra kväll!
Kram Annika

Mjuka sa...

wow här händer det grejor!! Kul att se att kreativiteten har kommit tillbaka
kramar Malin
Förresten går det bra om jag länkar dig

Södralycke sa...

Skönt att du piggnat till lite, inte kul att vara sjuk! Såg att det låg en ny utmaning och väntade på mig i ett av dina inlägg, ska ta tag i den snart :) Blev jätte snyggt med hyllorna, smart att sätta den över dörren, brukar vara ont om väggyta i köket...

Ha det gott, kram Johanna

Vecka - Vecka sa...

Visst är det roligt då man "fyndar" hos mamma! Jag har dragit hem så mycket grejer, som jag säkert aldrig för några år sedan hade tittat åt..

Kokböcker ovanför dörren var ju smart!

Kram, Lotta

Hagbacken sa...

Såå skönt att "hon" vaknat till! Man mår så bra av att få vara lite kreativ...

Kul att du ville ha kopparna till slut...det har hänt mig flera ggr också...man ändrar sig med åldern..el vad det beror på?

Kram Linda

Frida sa...

Vad bra det blev med hyllorna! Jag har också tavellistor, gillar dem starkt. Det är så smidigt att kunna ändra om när man vill utan att göra hål i väggen.
Hoppas du får en trevlig dag!
Kram Frida

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Japp håller med totalt och fullständigt. Vet inte hur många gånger man åkt till IKEA för att shoppa och så är just det man ska ha SLUT... så retligt, det är ju ändå några mil till ikea...

Fint blir det med hyllorna iaf:)

Kram Annica

Sara sa...

Kopparna var jättesöta, bra att du ändrade uppfattning om dem!
Kram Sara

Lina sa...

Hej!
Skönt att ni är på bättringsvägen och att krafterna har återvänt! De är ju aldrig kul att vara sjuk, och speciellt inte på sommaren!!!

Här hemma är de ju fotboll på TV:n, kollar med ett halvt öga, men alla fina bloggar är ju roligare att kika på! ;- )

Vilken smart idé att måla grinden vit. Vår är träfärgad och trist. Den skulle bli SÅ fin med lite vit färg. Vi får se om de finns tid över. Bröllopet tar mer och mer tid. I dag har jag ringt frisören, församlingen och solisten till kyrkan. I morn ska jag iväg och kika på vigselring.

Kopparna som du fick av din mamma är SÅ söta! De är ju tur att man kan ändra smak med åren!

Vad gäller lampan så kommer jag INTE att måla foten, den får vara som den är. Tyvärr var inte sladden jordad så de måste fixas först innan den kommer på plats!

Må så gott & glad midsommar!
/Lina

Vardagstugg sa...

vilka söta koppar! Härligt fynd av din mamma!
trevlig kväll!

Annelie

Ullis/Leva på landet sa...

Jag skulle behöva bli smittad av din lust attt fixa. Den kanske kommer nu för idag har jag börjat min semester. Tänk vad kul det är med sakr man inte alls tyckte om när man var yngre, tycker man är riktigt snygga nu. Jag gillar dina koppar.

Ha en riktigt skön midsommar!
Kram Ullis

Pixi sa...

ja det blev ju jättesnyggt! ja vissa saker uppskattar man först som vuxen,tur det ibland !Haha!! Önskar dej o de dina en trevlig midsommar!
=)