tisdag 10 juni 2008

a piece of cake!


Jag antar att det stormat i hela sverige idag? Det tycker vi inte om så idag har vi stannat inne och bakat och pysslat en massa.

Eller ja, sambon bakade en massa medans jag gav mig på flickornas möblemang som ska landa i lekstugan.


Jag valde ut godsaker från Leilas bakbok som maken var mer än sugen att prova på (ja det var därför jag önskade mig boken, för att HAN ska göra all godsaker jag vill provsmaka *fniss*)



Kladdmuffins, godaste nånsin...





Arraksbollar, fast vi hade inget chokladströssel så det blidde riven choklad istället.





Blåbärsbullar




Sockerbullar

Jag passade på att fixa till möblemanget vi köpte på IKEA innan Mallorca-resan. Har letat som en tok på loppisar/auktioner efter nått fint att göra i ordning men gav upp! Det finns ju inga snygga barnmöbler, så det blev tråk-ful-ikea-billigaste.

Nu blev det prickigt o skönt, kommer passa bra till de vita väggarna i stugan.

Sen måste jag ju visa gårdagens köp, rostfria kylen från BOSCH :) Vi trodde vi valde en som var i höjd med skåpet men tyvärr är den lika liten som förra kylen... Men skit samma, den stinker inte rutten mat iallafall :)

Tittar ni på EM? Maken är klistard med ölen i ena handen och sockerbullen i andra, själv kommer jag nog tillbringa kvällen här o gotta mig bland alla era sköna bloggar!

16 kommentarer:

Södralycke sa...

Vilken massa godsaker! Här gapar frysen tom... :) Snyggt kylskåp ni fick fatt i! Nåt EM blir det inte för vår del, vi sitter klistrade vid varsin dator istället....

Ha en skön kväll, Kram Johanna

Lina sa...

Hej!
Oh, va HÄRLIGT ni har haft de på resan!!! Vi ska till Alcudia, vi har aldrig varit där men vi har hört av andra att de ska vara bra och barnvänligt. Jo, lilla E ska med, så jag vet inte om vi ska kalla resan för ”smekmånad” ;- ) Men de ska bli jätte mysigt att komma iväg alla 3!

Jösses va ”gubben” har legat i och bakat!!!!! Får skynda mig och köpa boken och se om den har samma effekt här hemma! ;- ) Vi ska dock inte äta sånt här innan bröllopet. Vi ska ju försöka gå ner i vikt innan, inte upp! Men de är ju ett tag kvar till den 23/8!

Japp, sambon kollar EM, jag lyssnar men kollar bloggar istället- MYCKET roligare tycker jag!

Må så gott!
/ Lina

Anna sa...

ja det är synd med midsommar men hoppas att vi kan ses snart ändå ibland måste man prioritera familjen lite. gud vad johannes har bakat, du har det bra du,ler. skit snygg kyl och frys ni köpt. henrik tittar på matchen men jag är inte så intresserad. hörs snart! pussi puss anna

Helen sa...

Jisses vilken massa läckerheter. Den ena smarrigare än den andra:P Bord och stolar blev betydligt mer tilltalande med lite makeover.

Anonym sa...

halloj! vad fint du gjorde med barnmöblerna :) blev ju toppen med det rutiga tyget ;) vilken händig man du har som bakar så fina godbitar, ser ju perfekta ut, och jag antar att de var goda! min man sitter också klistrad, och jag surfar runt på bloggar och nätbutiker jag :) du har inte missat ellos 70% rea på klänningar?? har precis beställt en svart maxiklänning för 89 kr!!

grattis i efterskott till bröllopet, din klänning och bukett var fantastisk!

stor kram sara

Ullis/Leva på landet sa...

Bra fördelning du gjort. Maken bakar och du fixar i lekstugan. Möblerna blev härliga när de blev prickiga. Du får inte frestas så där i fortsättningen. Nu sitter jag här och vet inte vad jag ska stoppa i mig. För inte har jag några sådana där gottiga saker, fniss.

Kramisar Ullis

Frida sa...

Å vad gott det ser ut, han har varit flitig din make. Så fina möblerna blev, man blir så glad av prickigt. Visst ser jag på fotboll, i alla fall när Sverige spelar. Det gick ju bra i kväll :-)
Ha det gott!
Kram frida

Pixi sa...

Oh vad ni har vart flitiga....sj har jag "Allt om kladdkakor" inte leilas,men hon e för bra,så många gottesaker det finns,ser att det var uppskattat oxå!! Ohh söötisunge!Hahaha..nä guben tittar då o då på em o sj bryr jag mej inte så länge jag får virka!Haha,,jo jag säljer till dem som vill ha,tänkte det kan ju va roligt att själv få välja färger o det har folk anammat o tyckt vart super,för då känns det ju mer personligt,men annars e det samma modell,men ingen blir den andra lik iom det e hemgjort! Må gott denna mulna avslutningsdagen! Kraaaam! =)

Gårdsromantik sa...

Men hur kan ni vara så trådsmala med så mycket gott i huset?
Blev ju jättefint med prickigt på barnmöblerna.

Kram maud

Mjuka sa...

har också boken och bakat en del. Då vet jag vad jag skall prova nästa gång, ser ju jättesmarrigt ut!! Du tack för din omtanke!! Vi kämpar vidare
kramar Malin

Dicksonska våningen sa...

Oj, vilket storbak!!! Ser väldigt gott ut!
Jag sitter lite klistrad framför EM jag också... Lite spännande är det!
Men annars funderar jag på ALLT som har med huset att göra - jag kan inte hjälpa det :) Men jag tror att du har rätt - man ska nog bo in sig först innan man sätter igång på allvar.
Kram kram A

Vecka - Vecka sa...

Oj vad mycket gott! Fick lust på bullar nu! Tur att jag har några färdiga bullar i frysen! Inte nära på så goda som hemlagade, men går bra som första hjälp..

Den där kokboken tror jag nog också att jag ska skaffa mig.. eller önska mig..

Fina maskiner ni köpt!

Kram, Lotta

p.s. tyvärr så är inte termosen till salu..hihi..

Hagbacken sa...

Åh vilka härliga bilder fr resan..ser ut som att ni haft det riktigt skönt!

Ne, mina barn kom hem på mån morgon, och det hade regant så gott som varje dag där nere....hos DEM....kommer ej ihåg vad det hette där de bodde...

Snyggt kylskåp! Tråkigt då det blir ett måste bara för att det gamla är trasigt...snart börjar nog mina apparater strejka här hemma oxå...

Kraam fr en LEDIG Linda

Hagbacken sa...

Glömde ju säga att man blev lite smått sugen då du visade underbar bilder på allt gott ni bakat....

Anonym sa...

Å jag vill också ha Leilas bok, det ser ju så himla gott ut.

svartataket sa...

JAG DREGLAR :)