söndag 15 juni 2008

What did you do ten years ago?

Frida har utmanat mig, och här fick jag fundera en stund :)


1.What did you do ten years ago?
Hmmm, då var jag 14 år och levde livets lyckliga dagar. Fortfarande ganska omedveten om tonårslivet. Tror till och med att tjuvlekte lite med dockor ibland, haha! Umgicks nästan jämt med Becca o Ida. Gick på högstadiet och trivdes rätt bra, försökte hålla killarna på avstånd *fniss*


2.What five items are on your to-do-list today?
Har redan avverkat några, men diskmaskinen ska plockas ur, barnen ska höra saga och nattas. Sen funderar jag på att måla lite...


3. Snacks I like :
Äter jag snacks blir det godis; choklad o segt.

4. Things I would do if I were a billionaire:
Den frågan har väl varit på diskussionsbordet några gånger... Köpa drömvillan, shoppa som fan, två nya bilar och så skulle jag betala av alla lån och resa. Självklart skulle alla mina nära o kära bli ekonomisk oberoende de oxå :)


5. Place I've lived:
I Perstorp har jag vuxit upp, en liten by på landet utanför Karlskrona. När maken o jag flyttade ihop när jag var 19 så hamnade vi i Öjaby (Växjö), där bodde vi granne med Johanna o Tomas. De var de som fixade lägenhet åt oss :). Sen hamnade vi i Klavreström (strax ovanför Växjö), där vi hittade vårt hus. Och här är vi för tillfället, med ögonen öppna för något ännu större o bättre...


6. I want to know more about these:


Vet nog det mesta kanske, men kul att se vad ni svarar!


Sen har jag orkat mig ut i trädgården idag, sambon jobbar så det var bara att pallra sig upp. Ungarna är alltid mycket gladare ute oxå... Jag är förvånad över att inget i mina rabatter har gått o dött ännu med tanke på torkan den veckan vi var bortresta.





En glad skit som bjuder på muffins o saft i sitt lilla hus. Idag tyckte hon att jag skulle flytta ut till henne, för hon hade ju tak. Haha!

9 kommentarer:

Sara sa...

Kul att läsa dina svar. Vad mycket fint ni har i trädgården.Hoppas att ni alla mår bättre nu, inte kul att vara sjuka på sommaren.
Kram Sara

Hagbacken sa...

Roligt att få veta lite mer om dig, hoppas du känner dig bättre!

Stenarna kostade 25:-/st..och de finns inte längre kvar här i Borlänge...hoppas du hitar på dem!!

Kram Linda

Lina sa...

Hej!
Kul att läsa dina svar på utmaningen, nu känns de som om man känner dig lite mer! ;- )

Skönt att ni känner er bättre nu allihop! Inget kul att va sjuk på sommaren!

Dina rabatter ser väldigt välmående ut trots torkan. Den laxrosa vallmon du visat är ju SÅ läcker! Jag har röd-orange här i min rabatt, men de har blommat ut nu!

Må så gott & ha en bra vecka!
/ Lina

In my house sa...

Hej hej!!!!

Yes, vi bor i Ronneby!
- Ja, visst va huset stort och hade super potential att bli hur mysigt som helst... MEN: där va riktigt mycket att göra! Så de billiga priset på huset, räcker ej. Säkert nån miljon om inte mer för att göra iordning de!!! Vi kollade på de för 1 år sen,, och länken på min sida, är ifrån nu! Så alltså är huset ej sålt!!! Undervåningen går att få till, mycket mer jobb på övervåningen...
- åk dit och kolla vett ja.... Trots allt så är det jättemysigt!

- Kul att du gillade min blogg,,, :)

Ha de gottit kram josse

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Härliga de är barna:)

Du jag har inte en aaaaaning hur man gör med pioner...jag låter bara mina växa-ingen gödning ingen vattning...no nothing alltså;)

Hoppas den tar sig!

Kram
Annica

Mamma C sa...

Det var roligt att veta lite om dig nu. Visst var det tråkigt med sverige. Men vi får hoppas på tur på onsdag.
Kram Mamma C

Pixi sa...

MM saft kalas,men Gud vad trevligt !! Visst väntar BP o AJ tvillingar..Ha det gott i gottgott!! =)

Frida sa...

Hej!
Kul att läsa lite mer om dig.Vilken fin trädgård ni har, det ser verkligen mysigt ut i lekstugan där skulle jag med vilja flytta in.
Ha en fortsatt trevlig kväll!
Kram Frida

svartataket sa...

åh vilka fina bilder...langa över en bulle till mej så kasnke jag blir lite glad ;)

KRAAM