lördag 21 juni 2008

Det lilla blå huset

Det har varit en lugn midsommarhelg i "det blå huset" som Emmy säger. Bara jag och min familj, ma o pa och mina två bröder. Vi har ätit både sill, jordgubbar o grillat. Mums!






Här har vi en marktäckare som klättrat sig uppför pinnar som farmor stuckit ner i marken. Jag tyckte det var så coolt att jag har en liknande "buske" under uppbyggnad här hemma ;)


Hälften av alla mina blommor har jag grävt upp här, de är så stora och frodiga och alla har trivts i min trädgård. Perfekt sätt att få kanonfina blommor på utan att behöva kämpa från början...

Påväg ner till stranden där det var som gjort för lill-fisen att ta sig ett dopp i det ljumna vattnet. (ja det var hur skönt som helst eftersom det är gryyymt långgrunt)

Under kvällen satt mamma o jag och bläddrade i alla iredningstidningar hon tagit med sig och
en hel del ideér spirade. Vi bestämde oss för att ta tag i mina fönster nästa gång vi ses. Då kommer även hallen påbörja sin förvandling :) Ska bli kul att äntligen få sätta tänderna i sommarens projekt!
När vi körde hem idag stannade vi vid flera olika loppisar i fyndade, tänkte visa lite bilder på det i mån! Tills dess, må så gott! Och jag hoppas alla haft en trivsam midsommar!



15 kommentarer:

Anonym sa...

Hej gumman! Det såg ut som om ni hade en trevlig midsommar. :)
Ja dom satt båda på motorcykeln. Albin körde och Pierre åkte.
Jag hoppas ni har det bra.
Kram. :)

Mjuka sa...

Ser ut som ni haft en härlig skön midsommar!!
Kramar Malin

Sara sa...

hejsan
Vilka mysiga bilder. Ni verkar ha haft fint väder också.
Kram Sara

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Härligt ni ser ut att ha haft det! Härliga bilder du bjuder på:) Fotona på barnen är ljuvliga:)

Så det blev loppsifynd för dig med?! Ska bli spännande att få se vad du fyndat!

Kram
Annica

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken gullig stuga, och vilket läge sedan. Där kommer ni att få det jätteskönt. Det är kul när man kan hitta gamla växter att ta med hem.

Ha en fortsatt skön midsommar!
Kram Ullis

Gårdsromantik sa...

Vilken mysig midsommar. Lillkillen såg ut att mysa där i vattnet!

Kram Maud

Dicksonska våningen sa...

Hej hej!
Det verkar som ni hade tur med vädret! Och att ni har haft det skönt under midsommar.
Allt har varit trevligt hos oss också.
Ska bli kul att få se alla loppisfynd! *längtar*
Kram Annika

Frida sa...

Hej!
Det verkar som du också har haft en bra midsommar, härliga bilder!
Ska bli kul att få se dina loppisfynd!
Ha en fortsatt trevlig kväll!
Kram Frida

Anonym sa...

Hoppas att ni har haft en härlig midsommar helg!
Kramar Millan

In my house sa...

Hej tjejen!!!

- Det ser ju mysigt ut,,, skönt att ta de lite lugnt...

Jag är ju då lite nyfiken på, om ni har forskat mer i på huset "gamla skolan"???

Ha de toppen, idag ska vi till IKEA... :)
Kram j

Anonym sa...

Vilka härliga bilder :-)

Pixi sa...

Vad mysigt ni haft det ,det hade vi med...men skippade dansen! Hehe!!

Vecka - Vecka sa...

Vilken skön midsommar ni verkar ha haft! Och så fina bilder på barnen!

Kram,Lotta

Södralycke sa...

Låter som ni haft en toppenhelg, ska bli kul att se vad ni fyndat!
Och så är jag lite nyfiken på vad ni ska hitta på i hallen med såklart ;)

Ha det gott,
kramelikram!

svartataket sa...

jag vill också fynda på loppis :(((
Ska bli kul att ser skåpet sen :)

KRAAAAMAR