onsdag 2 juli 2008

En dag på stranden...

Jag gav mig på det där fönstet från en av vindarna idag, klibbigt, kladdigt och torkat hade den där fula plastfilmen som säkert suttit på fönstret sen 60-talet blivit. Men det blev hysteriskt varmt med en gång så vi packade ihop vårt pick, pack och en engångsgrill och drog till stranden. Det var mysigt, lagom varmt där vid vattnet och god lunch med korv, sallad och melon.










Fönstret blev rent och har kommit på plats nu ikväll igen, men jag ska sätta nån ny typ av insynsskydd där uppe. Ser inte så snyggt ut när trappen är byggd så den täcker fönstret... (ignorera ful-fönstret bredvid, den har snart sett sina sista dagar...)



Fick det här insynsskyddet av mamma när jag fyllde år. Tanken var att den ska sättas upp på badrumsfönstret när vi gjort i ordningen det. Men jag provade på vindfönstret och den satt sådär perfekt... Fast jag tycker nog att insynsskyddet är lite för lyxigt för att hamna på vinden...(?)



Tack o lov, nu är sommaren tillbax!! :-)

13 kommentarer:

Grodmamman sa...

Snyggt insynsskydd, men kan hålla med om att det är lite lyxigt på vinden!:)
Min son är född sju veckor för tidigt och såg då ut som en liten, men mycket söt, groda. Stor kropp med långa taniga armar och ben. Därav mitt bloggnamn!:)
Kram

Anna sa...

verkar inte som så många kan komma på festen men det blir nog skoj ändå. ok då vet vi att han inte kommer men konstigt att han inte hört av sig själv. mysig dag ni verkar haft, en annan bara jobbar! KRAM

Malin sa...

Hej hej!
Superfint insynsskydd! Sånt har jag funderat på att köpa flera gånger =)
Måste ha skrivit nåt tokigt... bäbisen kom i september 07, ingen påväg just nu =)
Ha en bra kväll!
Kram Malin

Helen sa...

Fint insynsskydd.

eva sa...

hej...jo men stenmark passar liksom i sina...haha..vilket sött insynskydd...verkligen jättefint! kram/eva

Frida sa...

Jättefint insynsskydd! Ni gjorde helt rätt som åkte till sranden i stället. Hoppas det här fina vädret håller i sig ett tag nu.
Kram Frida

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Åh det där insynsskyddet har jag suktat efter ett tag! Det är ju så himla fint!!

Vad mysigt det lät med trippen till stranden! Vi tog själva en sväng till sjön för lite plask och lek:) Behövligt i värmen:)

Kram
Annica

Ullis/Leva på landet sa...

Skönt med en dag på stranden. Här blev det lite molningt, men det var fortfarande varmt, men barnen valde att vara hemma istället. Jätte fint insynsskydd. Håller med dig om att det känns lite lyxigt till vinden. Det kommer att bli jättefint i badrummet.

Kram Ullis

svartataket sa...

Ser jättesnyggt ut! Ja visst är det underbart med vädret!!
Ps, ja Lime kan du ha i det mesta :))

KRAAAM

Lina sa...

Hej!
Ja, visst är de underbart med det härliga vädret! Bästa att njuta så länge de varar! ;- ) Mysigt med en liten utflykt till stranden.

Insynsskyddet var ju super fint! Vet du vart hon köpt de? Jag har aldrig sett nåt sånt här innan!

Va fin din loppis gardin blev när den kom upp, den var ju som gjord för de fönstret!

Oj, va ni bakar, nu har ni snart gått igenom hela Leilas bok! ;- ) jag har den stående i köket, men har ännu inte hunnit prov baka något. Men semestern är på ingång nu, så då ska de väl finnas tid till de!

Må så gott & trevlig helg!
Kram, Lina

rosenfröjd sa...

FÖnstret var väldigt vackert..och insynskyddet med.

Och som sagt..nu börjar det likna sommar igen. Underbart!

Vecka - Vecka sa...

Hej!
Oj, här har det hänt mycket då man varit borta! Så fin stolen blev och så fina loppisfynd! Tror nog att jag måste ta och skaffa den där kokboken också..

Vi hade det riktigt trevligt i Vimmerby! Nu finns det lite bilder hos mig!

Kram,Lotta

Mjuka sa...

Hade samma insynsskydd förut i vår trapp, i gamla huset. så snyggt!!!
Förstår att du inte orkar göra något i värmen
kraaaaaam M