måndag 21 juli 2008

Det blir inte alltid som man tänkt sig...


Ja, golvet är upprivet i hallen iallafall. Först rev maken o jag upp klickgolvet och fann till vår stota besvikelse ett skabbigt platsgolv från 60-talet. Jaha, inget trägolv här inte.

Sen kom mamma o pappa på besök och då rev vi bort även detta lager och där under skymtade vi det... trägolvet. Men tyvärr var inte det heller i bästa skick. En vägg har gått här en gång, därav en bräda på fel håll. Men det är faktsikt inte hela värden. Golvet ska nu slipas och sen ska vi måla det i en grå ton. Tror det blir ganska charmigt sen i sin helhet.
Tapetern är oxå beställd, men det blev inte heller det vi tänkt... Linné var tok-fin, fick riktigt "vill ha begär" i butiken. Närmare 600 pix för en rulle! Nä, den skulle jag inte kunna smälla upp på väggen med helt gott samvete. Det blev istället nått helt annat från Duro, en svart/grå tapet med vita blommor och grått inslag. Så det kommer bli en ljus skön grå färg på väggarna som matchar tapetern.
Hoppas det blir bra.......

Annars har flickorna och jag haft en skön dag i stora staden. Lite shopping, mest på Lindex och Hemtex där det var REA på riktigt. Sen tog vi en sväng om till parken och hade det gott i solen och missade... ja hör o häpna, TVÅ bussar hem. Hann precis med sista, annars hade vi fått sova i parken i natt, bland allsång och allt.

Måste erkänna att jag suger på att passa bussarna, eller så är det bara så att jag missuppfattar tidtabellen hela tiden!! Haha, åker ju typ buss två gånger per år, idag var det mest för att stora E tycker det är så spännande.

Nu ska kidsen nattas! :)

11 kommentarer:

Vecka - Vecka sa...

Det kommer att bli supersnyggt! Visst är det en härlig känsla då man hittar trägolv! Vi har målat vårt trägolv (som vi hittade av en slump i hallen under plastmatta och spånskiva)ljust grått. Snyggt blev det! Jag tror att det bara kommer att bli charmigt med brädan som går tvärs över! Och tapeten är så stilig så! Ska bli spännande att se då det blir klart!

Kram,Lotta

Sara sa...

Tapeten ni valde är också jättefin, det kommer bli snyggt. Golvet kommer också bli snyggt när det är slipat och målat.
Kram Sara

Södralycke sa...

Låter som det kommer att bli jättefint! Så den RIKTIGA rean har kommit i gång nu? Låter lockande, men går jag in och reahandlar på Hemtex en tredje gång får väl Tomas spelet...ha,ha

Ha det gott, kram Johanna

Dicksonska våningen sa...

Jättefin tapet det blev till slut! Jag tror att ni kommer få det såå fint i hallen. Brädgolvet såg charmigt ut - den där brädan som låg åt "fel" håll var det som gjorde golvet speciellt och extra fint :) Ska bli roligt att se hur det blir när det är klart.
Vi har också brädgolv men med hundratals spikar i... Så det blev nytt golv ovanpå i sovrummet. Men lika fint det!
Tändsticksaskarna från Rusta köpte jag förra veckan. De ska finnas där nu. "Skynda att fynda"!
Kram A

Dicksonska våningen sa...

Hej igen!
Konstigt att Linné-tapeten var dubbelt så dyr hos dig som den var här... Konstigt. Även om jag inte minns priset exakt så vet jag att det i alla fall inte var 600:-/rulle! Jag förstår att du bytte!
Kram Kram igen :)

Frida sa...

Vilken fin tapet, den kommer att bli bra! Roligt att ni hittade trägolv till sist. Blir säkert super med lite grå färg på. Tror jag tog för lie svart färg, därför det inde gick så bra att shabba. Får ta mer nästa gång. Låter som ni har haft en mysig dag!
Kram Frida

Lina sa...

Hej!
Jag tror att golvet kommer att bli jätte fint! En bräda på tvären är ju bara charmigt! Vi slipade gamla trägolv i lägenheten där vi bodde innan, och där fanns de också brädor på ”fel” håll! Tapeten var jätte fin! Ser framemot att se det färdiga resultatet!

Här ligger allt pyssel nere för tillfället. I morn bär de av igen, vi är aldrig hemma nu förtiden…Och ja, so du vet mycket kretsar kring bröllopet! Hu, snart är de bara 1 månad kvar! Hjälp vad tiden går fort nu! ;- )

Mysigt med en heldag med dina småtjejer! Tur att ni hann med sista bussen!

Må så gott!
Kram, Lina

Ullis/Leva på landet sa...

Kommer att bli så fint i hallen. Tycker det var bra att ni drog bort platmattan för trägolvet var jättefint. Gör ingenting att det är en bräda åt ett annat håll. Gillar den tapeten också. Kommer att bli jättesnyggt med ljusgrått till.

kram Ullis

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Jag tror golvet kommer bli kanonfint!

Ja, visst är det mycket med 600 spänn för en rulle tapeter. Min tapet kostade ju 575 kronor men jag behövde bara en. Och så hade jag ju suktat efter den i mer än ett år...

Tror din tapet blir super den med!
Hur mycket kostade den? Jag är nämligen på jakt efter en snygg tapet till dotterns rum. Hon vill gärna ha en likadan som vår fast i svart och vitt men det vägrar jag köpa med tanke på priset på tapeten!

Kramelikram
Annica

Anna sa...

blir säkert jätte fint. väntar med spänning på resultatet. hur fick ni ner de sista tapeterna då? ha en bra vecka! kramar

Rosa Hemmet sa...

Åh vad snyggt det kommer bli golvet, tycker ni gjorde helrätt som behöll det som det var och inte la på någon opersonlig parkett! Den där tvärbrädan kommer bara att göra det ännu snyggare! Härlig tapet! Have a good day babe.