onsdag 30 juli 2008

Nu händer det grejer....

I två dagar har vi kört ett riktigt renoverings race! Pappa har bytt fönstret och mamma har hjälpt oss att få upp cover-up:en överallt och så påbörjade vi tapetseringen som jag fick klart nu för bara en liten stund sen. Vilket slit det har varit i värmen, speciellt för pappa som stått på en stege i två dagar med en stekande sol i ryggen. Tur vi har nära till sjön så vi kunde springa och svalka oss mellan varven :)

Här åker tattarfönstret!


Maken hjälper till på insidan...

Här gott folk har ni lösnigen på hur man når allra hörst upp i en trapp! (iallafall för oss som har fönster) Stege ut genom fönstret som står på en rejäl bock. Sen plankor på det och tada; det funkade kanon!!

Cover-up jobb. Hemskt meterial som ger klåda och stickningar på huden, inget kul alls men fint blidde det!

Stora E var inte sämre hon, hjälpte mamma och pappa med trapp-skrapningen.

Här kommen en liten tjuvkik på förvandlingen, än är det mycket kvar men tapeterna sitter där iallafall!

Minns ni ful-fönstret??

Såhär blev det!

Jag är tok-nöjd!! :)

Tack mamma och pappa för att ni alltid ställer upp för oss, era kunskaper och råd är är guldvärda!

I mån kommer vår nya ytterdörr oxå och jag ska försöka ta itur med målningen av väggarna. Men nu väntar sängen för jag är slutkörd!

Puss o kram mina godingar!

20 kommentarer:

Anna sa...

Åh gud vad snygg tapeten är, fan vad avundsjuk jag är! och fönstret är ju toppen fint! skall bli kul att se allt klart sen! många kramar

Pixi sa...

Vad duktiga ni vart o gulliga föräldrar,ta vara på dem ..såna växer inte på träd!!Skittsnyggt blev det av fulfönstret!!! =)

Mjuka sa...

Sjukt snyggt!! Tapeten är helt grym!!
Fönstret är också jättefint
kramar M

In my house sa...

Ååååå, vad fint de blev,,,såg ut att gå riktigt fort oxå,,, de är ju alltid skönt!!

Ha de gottit i värmen kramar josse

Anonym sa...

Gud va fint det blev gumman!! Riktigt snyggt!! :) Impad över att det kunde bli sådan skillnad med det nya fönstret och det förra! :P Syns imorgon bruden!! ;) Då ska vi riva gärnet!!!!!! HAHA!! PUSS!!!

Anonym sa...

Sannerligen händer det grejer...vad härligt när resultaten syns och blir sååå bra! grymt fint med det nya fönstret och den fina tapeten! Även om det är ett jkl¤"# jobb så är det ju värt alla svettiga insatser...bara att gratulera till det otroliga resultatet!
Kram,
Bella

Hagbacken sa...

Åh vad snyggt det blir, och vad duktiga ni är! Snälla föräldrar som ställer upp och hjälper till!

Blev såå sugen jag med på att göra ngn rejäl förändring här hemma....känns ju så skönt då det är klart-roligt att få göra det fint....

Kram Linda

Hagbacken sa...

Förresten, tack för tipset ang trappen...bara det att man ska få tummen ur....*s*

Södralycke sa...

Finfint det blev, tapeten är kanonsnygg! Skönt att ni fick hjälp, det går ju så mycket snabbare då, särskilt med någon som kan från början så man slipper göra fel och göra om osv...

Så det bidde en ny ytterdörr? Ska bli kul att se allt när det är klart!
Ha det gott, Kram!

Sara sa...

Åh vad fint det blev. Jag älskar den där tapeten.
Kram Sara

♥ Fyra årstider sa...

Tack för besöket på min blogg, nu har jag kikat på din. Fullt upp med renovering ser jag.
Kram Lotta

Frida sa...

Så bra det blev med tapeten, jättesnyggt!
Kram Frida

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Rackarns vad ´fint ni får det! Härligt att "päronen" ställer upp och hjälper till! Det är som sagt guld värt!

Tur att det inte var jag som klättrade omkring på stegen... hade nog svimmat:)

Kram Annica

Ullis/Leva på landet sa...

Så snyggt det blir. Man kan inte tro att det är samma hall. Vilka gulliga föräldrar du har som hälper er. Tack så mycket för tipset. Dit måste vi åka. Kommer du på något mer får du gäran skriva det.

Kram Ullis

Rosa Hemmet sa...

Tjo! Gud så snyggt det blev alltså! Tapeten var superfin, o passade ypperligt där!!! Tattarfönster?! Haha det var ju oxå ett ord ;) Tänke oxå passa på att berätta att du vann min elvistävling. Maila mig din adress så kommer hansom ett brev på posten! (Min mailadress står på bloggen..) Ha det grejt!

Vecka - Vecka sa...

Oj så fint det blir! Visst är det härligt med föräldrar som hjälper till! Det är guld värt!

Kram,Lotta

Vitt är vackert sa...

Hej!
Va kul att du hittade till mig! Tack för fina ord!
Vilken snygg tapet!! Å fönstret blev jättebra det också! Måste kika vidare här!!

Knyck på idéer bara!

Va fin du var på er bröllopsdag!!

Ha det bra!

Anonym sa...

Hej på dig!

Vad kul att du gillar min blogg.
Får ju nu kolla runt på din.

Vad fint det blev med nytt fönster och tapet. Förstår att du är nöjd!
Var glad att du har så snälla föräldrar!

MVH Bodil.

svartataket sa...

Här händer det saker! själv har vi kommit hem o gör inte mer än shoppa o softa..haha
Jag köpte holken på Netto!!!
Hoppas allt är bra!

KRAMIZAR

Dicksonska våningen sa...

Här gäller det att inte vara höjdrädd! Duktig make och familj du har!

Jättesnyggt med tapeten! Fönstret var också fint.

Kul när det händer grejer :)
Kram Annika