söndag 13 juli 2008

Fest o hårklippning


Först o främst vill jag bara tacka för alla era stärkande och uppmuntrande kommentarer. Det gör allt mycket lättare och hoppet lever kvar :)


Igår var vi på fest hos Henke o Anna. Alltid lika kul att träffas och skratta lite. Det blev god mat o många sexlekar, haha, jag o maken vann med oss lite kondomer hem *fniss*

Lämnade av barnen hos farmor o farfar på väg ner. Farmor hade haft en rejäl kamp med en trotsig 4:a åring och en skrikande 1 åring. Matvägrande ungar och stora E har blivit duktig på att spela ut och avlägga lite små taskiga kommentarer... Ja stackars svärmor såg ut som om hon blivit överkörd av en buss när vi hämtade upp våra huliganer sent igårkväll.
Fick med oss två fina mattor hem som makens farmor vävat. Den ljusa har nu hamnat i köket :)
Passade på att kika in i svärföräldranas loppis och fyndade den här burken.



Idag bestämde jag och dottern att det var dax för en förändring i håret. Vi har inte gjort någit med med hennes hår sen hon föddes, bara klippt topparna så nu åkte saxen fram.......

Tada!

Helt plötsligt blev hon kusligt lik mig i den åldern. Jaja, det är inte helt rakt, men det är första gången jag klipper nån oxå, tur är väl att det växer ut, jag har lixom inte förstört henne för all framtid ;)

Hoppas alla haft det gottegott i helgen!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Vad bra att det var kulpå festen! Men shit vilken grej ni gjorde med Emmys hår! Jättesöt blev hon ju! Hoppas de är på bättre humör nästa gång, stackars farmor;) Ha det gott så hörs och ses vi!

KRAM

Frida sa...

Låter som en rolig fest. Fin din dotter blev i håret. Jag ser inte några ojämnheter. Då får farmor vila ut nu ett tag!
Ha en fortsatt fin söndag!
Kram Frida

Södralycke sa...

Alltid kul med fest! Vad fin Emmy blev, känner knappt igen henne! :)

Ha en bra vecka! Kram Johanna

Ullis/Leva på landet sa...

Emmy blev ju jättefin. Min mamma har alltid klippt mina barn, men de senaste fyra åren har jag faktiskt klipp dem själv. Jag lovar dig man blir bättre o bättre för varje gång, *s*. Kul med fest, visste inte att du hade sådana hulliganer. En liten fråga bara. Vet du om din mamma skickat brevet till oss? Vi har problem med post som inte kommer fram.

Ha det bra!
Kram Ullis

Hagbacken sa...

Hallå där...den blivande frisörskan?? Det blev jättefint klippt tycker jag! De är ju så söta tjejerna! Kul att få se bilder från dina föräldrar..de verkar ha ett helmysigt hus....

Tråkigt att du ej kom in på högskolan..men som du säger..än har inte sista tåget gått! Hoppas du finner en annan lösning!

Kram Linda

Hagbacken sa...

Glömde ju festen! Ni verkar ha haft jättekul! Längesen man själv var på ngt sexparty nu...alltså försäljning av leksaker varvat med massor av fnitter!

Kram!

Anonym sa...

Amen, gud va lik hon blev dig när du va liten!!! O_o Snyggt!! XD
Och oroa dig inte för skolan gumman.. :) Det fixar sig alltid tillslut... :)
Pöss och kram!!

Anna sa...

vilken skillnad på emmy! jätte söt men hon ser äldre ut, nästan skoltjej ju. jag mår bra idag har varit lugnt sen igår, vet inte vad som hände. ha en bra vecka! kramiz

Vardagstugg sa...

vilket underbart leende lilltjejen har =)

Ni verkar ha haft det jättekul!

Annelie

Anonym sa...

Godkväll i stugan.... Det är kanske frisör du skall bli...Emmy blev ju jättefin! Jag tror faktiskt att du har ganska stora möjligheter om du var reserv nummer 28. En kompis till mig var reserv 70 och hon kom in två veckor efter att skolan startat men vad gjorde det när vi skulle plugga i tre och ett halvt år...
Kavla nu upp ärmarna och ta nya tag...man vet aldrig vad som väntar bakom nästa krök!
Kram,
Bella

Mjuka sa...

Hon blev ju toksöt i den nya frillan!!! Söt innan också men gu så jobbigt att hålla efter ett långt hår. Har själv lite hårproblem då Ingrid som är snart ett halvår inte har ett hårstrå på huvudet. Men det kommer väl .-) Ha det gott!! Ja visst är tapeten så snyggggggg!
Kramar Malin