tisdag 8 juli 2008

Min dag i Ronneby...

...bjöd på det mesta. Blev blixtrad av en vägkamera på väg dit från Karlskrona, åhhh vilken trist start på min shoppingdag! Men men, det glömdes snart bort när jag inte hittade en endaste p-plats runt parkområdet! (där loppisen håller till varje söndag) Folk parkerade på trottoarer, i korsningar, på gräset jag överallt var det bilar, så jag gjorde det samma... Tack o lov så var det en annan bil som varnade mig för den aggressiva p-vakten (ja han var aggressiv för jag pratade med honom) som gick runt lappade alla felparkerade bilar, kan ju säga att jag aldrig sett så många lappade bilar. Jag sprang tillbaka, slängde in vagn och unge i bilen och skynde mig bort från gräset (kände inte för en bota till) och fick precis en ledig plats! Gud tyckte nog synd om mig.






Så äntligen kunde jag och lilla E påbörja var jakt efter fynd :)




Här har vi brunnsparken, och mitt i allt har vi den gigantiska loppisen som har blivit rätt känd.(antikrundan var där förra året)











Passade på att gå in i ett av de vackra husen som oxå ligger i parken, Villa Vera, en underbar barnbutik som har allt mellan barnkläder, mammakläder och söta leksaker.







Fick med mig lite fint till stora E, hon blev så nöjd så :)






Sen måste jag ju visa vad jag fick med mig hem;



Den där kryddhyllan har precis blivit vitmålad och ska hamna i köket bredvid spisen. Brickan e jag nog mest nöjd med, gav bara en 5:- för den.








Två örngott till vår säng och så en vaxduk som jag tiggde till mig av mamma. Tänkte ha den som insynsskydd i mina vindfönster.








Den här var dyr, men åh vad fin! Kunde inte slita mig ;)





Idag har vi varit på shoppingrunda (handlade waaaay too much) och ikväll blev det lite målning av smått o gott, vad jag målade visar jag i mån :)



Sen måste jag ju få skryta lite om att jag fått en ny award, den kommer från Mitt liv - mina drömmar. Tusen tack vännen, jag blir så lycklig!


Den ska skickas vidare till 7 bloggar, men jag hinner inte fundera ut det ikväll (för de kommer ta en hel evighet). Jag tycker alla som startat upp en blogg och bjuder på inspiration och sig själva är värd den! Så ta för er!! :)

Kramar!

8 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Vilket äventyr du hade i Ronneby. Vilken tur att du inte hann bli lappad där då. Brickan var ju så söt. Jag gillar din sockerburk och kan gissa att den kostade en hel del. Ska bli kul att se vad du håller på att fixa mer.


Grattis till utmärkelsen.

Kram Ullis

Anna sa...

hej hopp! du har blivit loppis beroende du, ler. mysig helg ni verkat haft! skall bli så kul på lördag fast vi blir bara 8 st sammanlagt. vet du att du fick böter av kameran då eller? har aldrig fattat hur det fungerar riktigt. kram så länge!

Vecka - Vecka sa...

Oj nej, med kameran..tur att du fick bilen parkerad ordentligt iallafall!

Fina fynd du gjort också!

Kram,Lotta

Sara sa...

Hej
Den där sockerburken var så fin, jag förstår att du var tvungen att köpa den. Synd på fartkameran.
Kram Sara

sand mellan tårna sa...

Hejsan...

Här har jag inte varit förrut! Klickade runt och läste lite överallt, du har jättesöta barn tycker jag! och fina loppisfynd.... och nu måste jag bara fråga.... hur gick det med igelkotten? Klarade den sig? Vet inte varför jag frågar, men jag gillar verkligen igelkottar och den var ju så fin..... hmm... känner mig lite knäpp som frågar...

Kram L

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Sockerburken är bara såååå fin! Me like!

Ajajaj, synda med fartkameran men sicken tur att du slapp parkaböter iallafall:)

Kram
Annica

svartataket sa...

Trist med boten! Men bra att du inte fick en till! Ja shoppa för mycket gör man näääästan jämt..fniss..
KRAAAM

Hagbacken sa...

Tjenare Karro! Vilken fint slut det blev på dagen trots tråkig början!

Jättefina fynd du gjorde..förstår att du blev kär i socker-burken, skulle jag med blivit!

Grattis till din utmärkelse, ha en bra dag!

Kram Linda