tisdag 22 juli 2008

Frustration!

Nu är jag irriterad!! Maken o jag har ägnat hela dagen åt att dra loss lösa tapeter, slipa och nu gav jag mig på spacklingen... och gissa vad?? Tapetern funkar inte alls, den lossnar, bubblar sig och är allmänt otrivsam! Provade måla en liten hörna och det blev katastrof!
Nä, i mån åker vi och köper cover-up tapeter. Känns bara så surt att ha lagt så många timmar på att försöka få väggen målar-vänlig och sen skiter det sig i det sista :(

Det brukar ju aldrig bli som man tänkt sig, och så är det nästan ALLTID här så jag är inte särskilt förvånad. Är bara glad över att det finns en lösning på det. Nån som jobbat med cover-up, är det bökigt?
Nåväl, idag avbeställde jag min tapeter från Duro...
Mamma och hennes kollega var och skulle köpa tapeter i Karlskrona och eftrsom de jobbar med renovering så fick de rabatt. (ja jag hänger inte med om hur det funkar)
Men visst, gissa vilken tapet hon beställde åt mig då? Dyrisen från Boråstapeter! Jippi!!! Nu blev det makens o min favvo iallafall. Nått positivt med den här dagen iallafall ;)

Nu skiter vi i detta, slänger ungarna i säng och kryper upp i soffan och gottar oss lite.

Kram Karro!

8 kommentarer:

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Men gud vad härligt! Grattis till tapeten:) Ska bli jättekul att se det färdiga resultatet sedan:)

Men så trist med bubblande tapeter. Själv har jag målat dotterns väggar vita och mitt på sitter en bård som självklart såg hur bubblig ut som helst när jag målat den. Tack och lov såg man inte ett spår av dessa bubblor nu på morgonen!

Kramkram
Annica

Sara sa...

Vad roligt att ni fick tapeten ni ville ha. Det kommer bli så snyggt (är ju partisk eftersom jag har den själv :-) ).
Kram Sara

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken otur ni hade. Det var inte som Annica skrev då att när det torkat så försvann bubblorna? har faktiskt varit med om det.

Det var ju tur i oturen att det blev din drömtapet istället då. Nu hoppas vi att allt flyter på bättre i fortsättningen.

Kram Ullis

Anna sa...

känner igen det där problemet henrik höll på att bli galen när vi skulle tapetsea om gästrummet. kul att du får den tapeten ni ville ha nu. den är jätte fin. blir att vi tittar förbi på måndag om vi hinner och ni är hemma. men vi får höras, vet du om ni är hemma? kramar anna

Vecka - Vecka sa...

Tack tack för kommentaren! Visst är det härligt då man åtminstone en dag i sitt liv får känna sig som en prinsessa! Det var en av mina föredetta klasskompisar som sydde klänningen till mig. Vi utgick från ett mönster, men ändrade ganska mycket. Jag älskade den!

Äsch då att det inte fungerade.. Men ni glömmer det nog då ni ser resultatet med favorittapeten!

Såg gott ut det där!

Kram,Lotta

Dicksonska våningen sa...

Så roligt att ni fick önsketapeten tillslut! Ibland är det bara meningen att det ska bli på ett visst sätt! Antagligen var det så med underlaget också...
Jag har aldrig testat Cover-up. Föreslog det när brorsan grejade i radhuset men han vägrade. Han köpte en slags ång-maskin som ångade tapeterna "blöta" så man enkelt kunde riva dem. Vi rev bort 6-7 lager tapet. Sedan var det bara att måla. På någon liten vägg bredspacklade vi.
Hoppas ni lyckas med den där Cover-up-grejen :) Håller tummarna!
Kram Annika

Södralycke sa...

Cover-up tapet är suveränt, men lite svårarbetad eftersom den är så tjock. Vi använde det i biblioteket när vi tapetserade där! Kul att det blev drömtapeten ändå!

Ha det gott! kramisar Johanna

Rosa Hemmet sa...

Aj vad tråkigt och höra att ni haft det jobbigt. det är tyvärr inte alltid en dans på rosor attrenovera! (oftast inte alls) Den tapeten var faktiskt mycket snyggare.. även om den´andra oxå var super! Snäll mamma du har. ha det fint