måndag 7 juli 2008

Ölands djurpark


Lördagen bjöd på sol, glada barn och många karusellåk! Ölands djurpark har ju lixom allt, djurpark i alla dess former, tivoli, poolområde, sago och dinosaurieland o en massa annat. Det är knappt man hinner med allt på en dag. Men det är ju lite små-skabbigt där, det kommer man inte ifrån... *fniss*





Innan vi åkte vidare tog vi en tur med zafaritåget. Syns det att dagen varit lång? Trullsan somnar nästan i min famn...

I morgon blir det bilder från min dag i Ronneby, han med både loppisbesök, Brunnsparken och lite böter (det sistnämna var ju riktigt surt...) Gjorde en hel del fynd :)

Jag hoppas att eran helg varit lika härlig som min!

14 kommentarer:

Vecka - Vecka sa...

Vilken härlig dag ni verkar ha haft! Fint väder var det ju också!

ha en skön vecka!

Kram, Lotta

Grodmamman sa...

Härlig dag ni verkar ha haft!
Dottern fyller 6 år i november.
Hjärtanen var pilliga, men roliga också!:)
Kram

Pixi sa...

Ohhh vilken härlig dag ni haft...glöm inte göra om det om ett par år(oftast kommer det inte ihåg att man vart där juu)hehe..vi har fått göra om ett par ggr med barnen,kul tyckte dem !!Haha!! usch böter...nää det kan man va utan !! Kraaaaaaaam!!=)

Sara sa...

Vi älskar Ölands djurpark, fast jag håller med om att det är lite slitet. Ni verkar ha haft roligt :-)
Kram Sara

Malin sa...

Hej!
Vad härligt det låter som att ni haft!
Ser att lilltösen har på sig Meandi, älskar den klänningen, den är så fint =)
Kramar Malin

Hagbacken sa...

Välkomna hem! Vad härligt ni ser ut att haft det! Fina bilder...tråkigt m bötern bara....

Roligt att höra hur ni träffades, jag tycker ni ser ut att ha ett sådant äktenskapstycke..ni är så fina och ser ut att passa så bra ihop!

Kram Linda

Gårdsromantik sa...

Vilket mysigt ställe för en barnfamilj.

Badbruden var för söt!

Kram Maud

Lina sa...

Hej!
Vilken mysig utflykt ni gjort! Jag är barnsligt förtjust i djur och drömmer om ett djurparksbesök- snart! I morse gick vi till Gunnebo slott och kikade på trädgårdsutställningen där. Vi var nästan ensamma, och jag hade givetvis inte med kameran…Ja, vi bor ju nära så de få bli en annan dag!

De ska bli spännande att få se dina fynd, trist med bötern…

För hår och smink ska jag betala 1500-1700. Då ska jag öva både på frisyr och smink. Detta är ett ”normalt” pris här i stan. Men på ett ställe var de över 2000, de var väl dyrt!

Ja, visst kommer de bilder så småningom! Idag har vi träffat prästen, och vet du, de var först idag som de kändes på ”riktigt”. Vi övade lite och då kom nästan tårarna…Min tärna får ha många servetter i sim handväska. Jag är nog en lipsill…

Må så gott & ha en bra vecka!
Kram, Lina

Södralycke sa...

Låter som ni haft en riktigt bra helg! Alltid kul med ölands djurpark både för stora och små :)Lite skabbigt var det redan för typ 5 år sedan när vi var där senast...

Ska bli kul att se dina loppisfynd! Ha det gott, kram Johanna

svartataket sa...

Ser härligt ut! Böter? usch vad trist!! Vi har haft fint här också..det var bara när jag fotade som det öste ner i 10 minuter! Shit alltså!annars har vi haft fint hela dagen :) I går duggade det lite några gånger, så man ska inte klaga :))
Shopping är kul..hahaha

KRAMIZ

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Oj vad mysigt ni haft det!

Goa lilla dottern ser helt färdig ut:)

Kram Annica

Ullis/Leva på landet sa...

Tur att vädret var fint när ni var borta. Jag hoppas att solen finns där när vi ska ner också. Gulliga bilder på tjejerna.
Tack för din gulliga kommentar. Det är så skönt att allt är fixat. Dessutom fungerar min dator, helt underbart.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

eva sa...

hej! fina bilder...nä den där tidningsannonsen var bara på internet..men visst såg det kul ut..ha det gott /kram eva

Nicole sa...

Vilken härlig utfärd! Precis sånt som ungarna gillar (och man själv också...).

Inte så kul med böter, men det är såna små smällar man får ta...