söndag 27 juli 2008

Festival på Korrö

Gårdagen spenderade vi på Korrö. Varje år hålls där sveriges största folkmusik festival och i år kom vi äntligen dit! Vi hade bara lilla E med oss, storan ville hellre stanna hos farmor. Vilken dag! Underbar musik i rogivande miljö. Överallt spelade folk, på scen, vid ån, på gator, vid matborden... Jag och sambon älskar ju folkmusik, speciellt nordisk gärna med lite rock eller pop i. Jag och lill-trullsan passade på att bada i ån för det var så varmt! Hur mysigt som helst, sen blev det en hel del slappande på filten framför riktigt bra musik :)


Ett tag trodde jag nästan att det var näcken som spelade tills jag såg det här gänget stå o klinka intill ån ;)

Lite loppis, hantverk och handelsbodar fanns att gotta sig i.



Annars har här varit tok-varmt idag! 34 grader i skuggan så vi höll till vid sjön, var bara hemma för att laga lite mat. Så många gånger som jag badat idag brukar jag inte bada på en hel sommar *fniss*. Men åh vad skönt det är med det här vädret!

14 kommentarer:

Sara sa...

Vad härligt ni verkar ha haft det. Fint väder och bra musik.
Kram Sara

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken härlig miljö det var där ni var. Ser så mysigt ut med bad i ån. Vi har haft lite svalare idag och det var skönt, men det var varmare i vattnet, 25 grader. Det är knappt så det svalkar.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Frida sa...

Det verkar vara mysigt där. Din lilltjej verkar ju trivas som fisken i vattnet.
Jag håller med om att det har varit på tok för vemt i dag. Man ska inte klaga men 34 grader är i västa laget. I morgon ska jag nog ta mitt premiärdopp för sommaren.
Kram Frida

Anonym sa...

Fräckt...att bada på en festival...men jag håller med...har inte badat så mycket i mitt liv som jag gjort de tre senaste dagarna!
Spelar du något instrument själv? Ser hur som helst riktigt mysigt ut på Korrö!
Kram,
Bella

eva sa...

hej! ja visst e det hett...pust...pust...finfina bilder du fotat...ser så somrigt ut..kram kram

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Myspysigt:) Härligt med både vacker miljö och dito musik!

Javisst har det varit otroligt varmt! Det är bara att tacka och ta emot!
Vi har ju varit nere i Småland och besökt High Chaparral (igår) och sovit på Värnamo Folkhögskola/Vandrarhem. Hemfärden idag gick via många av de småländska små sjöarna där vi glatt doppade oss med jämna mellanrum...Häääärligt!

Kram Annica

Södralycke sa...

Låter som ni haft det riktigt härligt! Ha det gott i värmen! Kram Johanna

Hagbacken sa...

Hallå i värmen! Ni varkar ha haft det såå skönt-vilka härliga bilder....svettas vidare får vi göra nu då....

Kram Linda

Anonym sa...

Är ni bara sambor nu ;) verkar varit skönt! Vi hörs av kram s

Dicksonska våningen sa...

Javisst är det väldigt varmt just nu! Vi har badat 5-7 ggr/dag de senaste husvagnsdagarna. Det har känts som det varit viktigt att svalka sig för att inte bli knäpp!!! Men visst är det underbart med sol så man får lite färg och kan använda en del av garderoben som aldrig kommer fram annars :)
Härlig festival!
Kram Annika

Mjuka sa...

Mysigt!! Härligt väder och supermysigt!!
kramar M

Vecka - Vecka sa...

Oj, så underbart mysigt ni ser ut att ha haft det! Ser så skönt ut med doppet! Väldigt somrigt!

Kram,Lotta

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Utmanad hos mig för någon dag sedan:) Om du orkar och vill!

Kram Annica

Lina sa...

Hej!
Hoppas allt är bra med dig! Nu är vi hemma igen, och nu ska vi inte packa några väskor på ett tag...De är kul att se sig om, men jag hatar verkligen att packa, packa upp, och sen all tvätt! Puh! Idag har tvättmaskinen gått varm. Vi har haft de varmt idag också, så all tvätt har torkat ute på strecket!

Sitter just nu med bordsplaceringen..behövde en paus! De är SVÅRT! Sambon kommer snart och då får vi slå våra kloka ihop! ; -)

Idag har mamma och jag varit och kikat på festlokalen, testat att ställa brudbågen på plats, och lite pynt. De kommer att bli så fint, de var skönt att öva lite!

Vilka härliga bilder du visar, de är väl svensk sommar om nåt! UNDERBART!

Må så gott & stor kram till dig i värmen!