fredag 11 juli 2008

Lite lessen idag...

Fick igår reda på att jag inte kom in på högskolan jag sökt. Hamnade som resrev 28, suck... Trodde inte jag skulle bli så besviken om jag inte kom in, men det kan man ju inbilla sig, hade nästan föväntat mig komma in eftersom jag har rätt bra betyg.
Pappa brättade att det sökt flest till ingenjör-och sjuksköterskeprogrammet, i hela Sverige! Ja det är ju just typiskt nu när man bestämt sig och pluggat som en gnu för att fylla upp med alla de kurser jag saknade för att ha behörighet.
Det är inte annat än att man känner sig lite vissen.
Men visst, än har inte tåget gått. En antagningsomgång återstå så nog klamrar jag mig fast vid den lilla, lilla chans där är.
Nu ska maken o jag titta på film o äta gott, kan behöva lite tröst...





15 kommentarer:

Frida sa...

Vad tråkigt att du inte kom in på den utbildningen som du ville. Hoppas du har bättre tur nästa gång och att det ordnar sig på ngt sett!
Kram frida

Sara sa...

Vad tråkigt att du inte kom in. Här i Linköping är det hård konkurrens på sjuksköterskeprogrammet. Min lillasyster går där och hon hade nästan bara vg i gymnasiet. 28 är ju inte så långt ner så jag håller tummarna.
Kram Sara

Sara sa...

Hej igen
Jag menade ju att hon hade mvg :-) Jag har ju betyg från stenåldern 1-5!
Sara

Mjuka sa...

Hej!!
Jagvar 23 reserv när jag sökte till ssk programmet ochkom in ändå. Så ge inte upp!!!
kramar M

Anna sa...

vad synd gumman, kramar om! men du skall absolut inte ge upp hoppet, är det 100 i klassen eller? brukar vara jätte många som tackar nej som kommit in på andra skolor och som inte kommer till upprop och så, man kan bli inkallad första veckan och så med juh. jag vet veta dan innan skolan började att jag fått en plats när jag sökte till bm programmet. men vet hur det känns jag kom inte in en gång i kalmar ju då var jag jätte ledsen. ordnar sig säkert! syns imorgon! puss och kram

Ullis/Leva på landet sa...

Tråkigt att du inte kom in. Vi får hoppas att du ligger bättre till när det är dag för nästa omgång. Vet de som gått på uppropet och när det varit någon som inte kommit så har de varit på direkt och kunnat komma in.

Ha en bra helg och ge inte upp!
Kram Ullis

Södralycke sa...

Vad tråkigt! Nu när du hade bestämmt dig...men ge inte upp, för än är det inte kört! Det brukar nog vara en del som tackar nej...och sedan kan det hända att det är några som inte dyker upp på registreringen. Håller tummarna!

Trevlig helg, Kram johanna

Vecka - Vecka sa...

Äsch då.. vad tråkigt.. Men kanske många inte antar sin plats, så du kommer in.

Ha en skön helg - styrkekramar!

Kram,Lotta

Rosa Hemmet sa...

Hej! tråkigt att du inte kom in denna gång, men nästa intagning kanske det är din tur! Så mysigt de hade det hemma dina föräldrar, ett riktigt charmställe! :) ha det fint

Anonym sa...

Mkt att tråkigt att du inte kom in. Men som många andra har sagt så ge inte upp!

Kramisar Lison

rosenfröjd sa...

tråkigt att du fick ett negativt besked, men jag tror inte loppet är kört ännu. Det hinner rinna mycket vatten under broarna under sommaren. Jag ska hålla tummarna för dig.

kram/
¨M¨

Anonym sa...

Vad trist! Hoppas, hoppas att det är några som tackar nej och du kommer in på andra antagningen! Du ligger ju inte så långt bak på reservlistan. Det går nog bra ska du se!
Kram Ingrid

Mitt liv - Mina drömmar sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Mitt liv - Mina drömmar sa...

Förstår besvikelsen!!! Själv kom jag på 1.a reserv när jag sökte en speciell inriktning på lärarprogrammet...utan att komma in...helt otroligt egentligen...

Jag håller tummarna för att några hoppar av från din utbildning...ja minst 28;)

Kram

Mjuka sa...

Hoppas att du mår lite bättre i dag och inte tänker så mycket på antagningsbeskedet
kramar Malin