onsdag 9 juli 2008

Fint på hyllan




Sa ju att jag målade lite igår. Det var min bruna loppis-krydd-hylla som blev vit. Fick dessutom min andra hylla på plats i köket efter många besök på IKEA som inte får in just de konsollerna jag skulle ha. Så det blev lite omändring här hemma, flickorna fick andra hyllor på sitt rum för jag behövde deras konsoller. Ja, kära nån vilket ståhej för att få upp en hylla.





Här syns även några av mina loppisfynd och lite prylar från gårdagens shopping.


Hemtex har ju alltid rea men igår hittade jag en massa saker jag behövde.

Sen blev det en tur till Village...

Ett varsitt underlägg till tjejerna, i silikon så tallrikarna hålls på plats. Fungerar bättre än bäst!

Kläder till mamma o kidsen.

Stora E var ute för att plocka några vinbär men kom tillbaka med en hel gren... ja det är bara att plocka när man blir sugen :)

Idag har vi bakat, tvättat och städat. Det bara regnar ju! Passa på att snygga upp här inne så man bo ute när det blir soligt igen ;)

14 kommentarer:

Anonym sa...

Hyllan är verkligen bra! Ren och sakerna är på plats.

Ha en underbar kväll,
//chie
http://pikitinianos.blogspot.com

Södralycke sa...

Bra det blev! Den där fågelholken har jag också spanat in på Village...får se om det finns några kvar i morron! Jodå vi skulle ränsat hängrännorna, men vi var helt slut av allt slit i dag.... Måste ändå montera ner dem för tvätt och målning framöver :)

Ha en bra kväll, kram!

Vecka - Vecka sa...

Så fin hyllan blev! Roligt med vinbärskvisten, bara att ta om man blir hungrig!

Visst är det konstigt då stumpor försvinner i tvätten! Peter fick en gång med sig ett par av mina stringtrosor då han åkte på jobb.. Han hade hittat dem i fickan.. Det var lite lustigt..

Kram, Lotta

Ullis/Leva på landet sa...

Fin hyllan blev. Jag gillar också de konsollerna, men jag köper dem på Clas Ohlson. Fina saker du shoppat. Är så kul när man hittar sådant man vill ha. Här är det faktiskt bra väder och vi har suttit ute till nu och njutit av middagen.

Kramar Ullis

Frida sa...

Så fin hyllan blev! I bland blir det omständigare än vad man har tänkt sig.
Vad jobbigt det låter med ögoninflamationen.
Har ni provat pencilindroppar? Det tog jag mot min ögoninflamation och då blev jag bra på lite mer än en vecka.
Hoppas din tös kryar på sig snart!
Kramar Frida

eva sa...

hej! vad fint det blev med hyllorna!! vitt är ju alltid så fräscht...kram kram

Anna sa...

Oj vad du shoppar mycket, jag hinner aldrig handla något skoj tycker jag. Det blir sofie, anders, lison, magnus och så ni och vi två. malin och de kunde inte jossan har ju fått barn precis, becca kunde inte fixa skjuts och 3 andra kompisar hade andra planer. synd men så är det, skall bli skoj ändå! jag vi kan väl ta en sväng på stan om ni vill, ni kan ju komma förbi här så kan vi köra ner med en bil och parkera på mitt jobb. skicka ett sms när ni är på gång. fint du har det i köket! kram kram

sand mellan tårna sa...

hihi.... tack för dina snälla ord på min blogg.

jag lovar, det är inte alltid så prydligt här hemma.... det är ju jag som bestämmer åt vilket håll kameralinsen pekar.....

Välkommen tillbaka!

Kram L

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Japp. Vatten på och kanske i hjärnan;) Är ju ganska trist på allt regnande så jag försökte hitta det som var positivt med vatten...och det finns ju en hel del!

Oj kära nån (som Nasse brukar säga) vilket styr det blev för att få upp hyllan. Men kanonfint blev det. Jag är fortfarande kär i din sockerburk:) Fågelholken var söt du! Och Hemtex har ju en hel del!

Kram Annica

Lina sa...

Hej!
Din hylla blev jätte fin! Jag har dåligt samvete för alla mina loppisfynd som väntar i källaren på att bli vita…Hoppas att jag hinner ta mig en ”målar dag” under semestern!

Oj, va mycket fint du köpt! Ja, man ska ju passa på att handla nu när de är REA! Jag var iväg en sväng idag, men de blev ”bara” en ny jeanskjol. Den var inte på rea, men jag hade ett lokalt rabatt häfte, så jag fick 25% rabatt! Tänkte anamma trenden med kort jeanskjol och svarta tights under om vädret är halv taskigt!

Smart idé att ta in en hel vinbärskvist! De får vi prova när våra är mogna!

Vilket av Miss Dees halsband har du???

Jag hade mitt ”plagiat” på mig idag, jag bara älskar de!

Nu tar jag en liten bloggpaus, men jag är tillbaka igen nästa vecka!

Må så gott!
Kram, Lina

Pixi sa...

Vad gulligt med vinbärsgrenen!!Du har nåt att hämta hos mej ! Kramen

Sara sa...

Hyllan blev jättefin och massor fina saker fick plats!
Kram Sara

Hagbacken sa...

Hallå där, vad fint det blir med hyllan-kanon! (Och det menar jag-inget hyckleri här inte);)

Fina fynd du gjort på hemtex, som sagt...där är det alltid rea! Kanske ska fundera på att sänka priserna ist..men det kanske inte säljer lika bra som när man tycker att man "fyndar" ist...

Plocka vinbär, ja..mi 7-åring håller för tillfället på att plocka blåbär om hon vill att vi ska göra blåbärspaj av..bara det att det krävs liite mer än en liiten mugg!

Kram på dig//Linda

svartataket sa...

ja vad gör man inte för alla sidan ideér..hahaha Ser jättefint ut!
Vad sugen jag blir på en sådan holk nu när jag ser din!! Jag stod och fingrade på den..mmmm...kanske cykeln styr mej dit efter jobbet :)hihi
KRAAAM