söndag 17 augusti 2008

Den nya ytterdörren är på plats!




Igår var det dax att byta ytterdörr. Pappa och storebrorsan var här och hjälpte oss att få det på plats. Det var en hel del knep o knop för att få ihop det då den nya dörren var rejält mycket mindre... Det fanns bara två mått att välja på när vi beställde; för stor eller för liten. Vår förra ytterdörr (som jag för övrigt glömde fota) var nästan lite väl stor o tung för vår lilla hus.



Vår spröjs kommer inte förrän i oktober så det slutliga resultatet syns inte förrän då, men vår dörr kommer ha samma spröjs som på kortet här under.


Sen fick jag världens finaste rosbuske av mamma och pappa som de köpt på Rosengården i Kristianopel. Den har fått sin plats bredvid min andra vita ros. jag grävde upp min lilla fjutt-pion som aldrig tog sig och satte den på ett annat ställe. Få se om det blir nått av den.

Knyckte även lite fler plantor ute hos farmor som kommit ner i jorden. Jag visar bilder nån annan dag.

Nu när dörren är på plats är det bara golvet kvar att måla sen är vi klara med vår hallrenovering! Ska ta itu med det nu genast.

Kram Karro!

12 kommentarer:

Grodmamman sa...

Skönt att dörren är på plats! Ska bli kul att se hur golvet blir också.
Kram

Sara sa...

Hejsan
Vad fint det blev med nya dörren och de där spröjsen blir ju pricken över i.
Kram Sara

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Vad kul att den nya dörren kommit på plats! Ser riktigt fint ut och ännu finare blir det när spröjset är på plats sen!

Kommer ihåg när vi bytte dörr i torpet...Fanns inte en dörr som passade då det var så lågt i tak. Slutade med att vi fick specialbeställa en...tokdyrt blev det! Men snyggt blev det iallafall:)

Superfin ros! Hoppas pionen tar sig nu när den fått flytta på sig! Pioner och rosor är mina två favvosar i blomträsket;)

Stora kramen
Annica

Mjuka sa...

Kul att dörren är på plats!!Skillnaden är att jag bloggar som mest en timme om dagen, medan tonåringar jan sitta som fastklistrade en hel dag. Vilken fin rosbuske du fick av mamma!! Har du missat att du fått en utmärkelse av mig eller !!
kram M

Grodmamman sa...

Hej igen!
Självklart får du länka, jag blir bara glad! Jag länkar till dig också!
Kram

Anonym sa...

Vad fint det blir med dörren!
Tapeten ni har i hallen som syns i bilden är sååå fin.
Ha en bra afton!
Kraaaam!

Anonym sa...

Vad fint det blir med dörren!
Tapeten ni har i hallen som syns i bilden är sååå fin.
Ha en bra afton!
Kraaaam!

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken tur att ni fick lite hjälp. Blir jättefin när spröjset kommer på. Gillar just det spröjset som ni valt väldigt mycket. Vilken fin ros ni fick och från Rosengården också.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Södralycke sa...

Blev ju jättebra!! Snygg färg också :)

Tack för senast förresten, var jättetrevligt!

Hoppas ni får en skön vecka, Kram Johanna

Anna sa...

snygg färg på dörren och jätte fin ros. måste ses snart igen! var länge sen nu! kramar anna

Isabelles moster sa...

Hej!
Såg att ni gjort om er trapp, tänkte också måla den vit. Er trapp blev väldigt fin tycker jag!! Vad använde ni för färg?
MVH C

svartataket sa...

Vad fin dörren blev!! Vilketn fin ros!

KRAM