torsdag 14 augusti 2008

Födelsedag och utflykter


Makens födelsedag började som alla födelsedagar här hemma. Frukost på sängen! Sen gav vi oss av mot Karlskrona, stannade först vid lilla Kristianopel och tog oss en fika på det lilla hamncafeét Surt & Salt.



Tyvärr var det riktigt rugg-väder så vi tog bara en snabbrunda på Rosengården och kikade på alla fina rosor. Lunchade med familjen ute i farmors stuga innan jag och Johannes åkte på bio och käkade ute. Vi såg Mamma Mia. Den var inte bättre än bra. Musiken funkar, men hallå vad gör värsta 007:an där? Passar ju inte alls! Sen tyckte jag själva handligen var ganska löjlig. Men vilken hysteri det var! När vi kom det var biljetterna slutsålda och det var de resten av veckan oxå! Vi gick ju en helt vanlig tisdagskväll. Galet, har aldrig varit med om en fullspäckad salong.



Morgonen därpå bjöd på sommarväder. Stora E var ute tidigt och lekte (hon har inte ens hunnit få av sig nattlinnet)Vi åkte in till Karlskrona för lite shopping och så glassiären förståss.

Passade på att hälsa på mamma i butiken, den är så mysig att man aldrig vill gå därifrån :)

Jodå, vi fick med oss lite prylar hem. Det mesta var på rea så det blev inte så många kronor spenderade ;) Myyyycket kläder till oss alla faktiskt, allt på halva reapriset :)

Den lilla söta krukan frå Sia ska jag samla mina diskade bestick i och "BAD" hänger nere i källaren vid bubbelbadet :)

Stora E fick den här bikinin och hon är så kär i den att igår kväll vägrade hon ta av den. Hon skulle sova i den! Haha, mycket bråk över lite badkläder! ;)

Nu ska jag fortsätta måla dörren, det ska vara tre lager färg på varje sida så det tar banne mig en vecka att måla en ytterdörr!

13 kommentarer:

Lina sa...

Hej!
Tusen tack för dina kloka råd till en stressad blivande fru! ;- ) Du är så gulligt! Ja, jag vet att jag måste släppa lite på kontrollen, men du förstår att jag är ett litet kontrollfreak...Vi har de mesta under kontroll och jag ska verkligen njuta av dagen, för den kommer att passera så fort!

Vilka härliga bilder du visar igen! Mysigt med familjeutflykt och lite egen tid med mannen! Vi åt middag med ett annat par, barnfritt i helgen, de var SÅ lyxigt! Äta i lugn och ro, prata, sitta lääääänge och bara njuta!

Du tack igen och så hörs vi!
Kramar, Lina

Södralycke sa...

Låter som ni haft ett par toppendagar trots vädret! Nä, måla dörrar det tar tid....var likadant när vi (jag)fixade till dörrarna i tvättstugan. Det tar en evighet när det ska torka emellan också!!

Ha det så bra , så ses vi i morron! Kram Johanna

Ps. Håller tummarna för att vi får smaka nåt ur Leila-boken ;)

Dicksonska våningen sa...

Ja, nu har jag målat mycket det senaste. Men jag målar inte lister eller tak. Vilket skulle behövas... Vi gör inte alls i ordning noga utan kladdar bara över tapeterna så det luktar fräschare och ser fräschare ut. Så det är inte ens spacklat under färgen. Vi har prioriterat andra projekt och tar och gör dessa rum ordentligt läängre fram :)
Mysigt ni har haft det! Det är alltid kul med utflykter och fika :)
Hur går det med väggorden?
Kram Annika

Anna sa...

mysigt ni verkar haft det! kram kram anna

Sara sa...

Hejsan

Vad mysigt ni haft det. Dotterns bikini var så söt förstår att hon inte ville ta av den.
Kram Sara

Anonym sa...

Härliga inköp ni gjort. Och det där om att sova i badkläder vet jag fler som gärna skulle ha gjort om hon fått , sist vi handlade badkläder till vår storasyster;)
Ha en b ra helg!
Kram!

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken tur att vädret blev bättre så ni kunde äta glass då. Känner ju igen mig lite här och var, *s*. Det var ju så synd att din mamma hade semesterstängt just den veckan vi var där.

Kram Ullis

Hagbacken sa...

Hallå bruden! stort grattis till din make! Man blir så glad av att titta in här...saknar emellanåt åren då barnen var små! Trappen blev så fin, och tur i oturen att allt gick bra ang olyckan du delade med dig av!

Hoppas ni får en bra helg!//Kram Linda

Vecka - Vecka sa...

Ni verkar ju ha haft det riktigt mysigt!
Jag håller också på att måla en grej.. måste målas åtminstone tre gånger.. frustrerande då det aldrig blir klart!
Fina saker ni köpt också!

Kram, Lotta

Anonym sa...

Hej Tjejen!

Vilken mysig dag ni hade.
Jasså, du gillade inte Mamma Mia, jag tyckte den var superbra!

Kul att du vill länka till mig. Känner mig hedrad, tusen tack!

Ha nu en super trevlig helg!

Kram Bodil.

Frida sa...

Hej!
Det låter ju som ni hade en mysig dag i Karlskrona trots vädret. Trevliga saker du fick med dig hem. Lycka till med dörrmålningen och hoppas du får en trevlig helg!
Kram Frida

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Halloj Karro!

Låter som han fick en trevlig födelsedag trots det halvdana vädret!

Kanonfina grejer du shoppat! Jag tyckte att hjärtana och toaskylten och sia"besticksmuggen" var superdupersöta!

Kramen
Annica

svartataket sa...

Ser ut som toppendagar! Ja nu kan man fynda ordentligt och det är alltid lika kul!

Trevlig helg!
KRAAMIZ