måndag 25 augusti 2008

Skolstart och resultat på mina projekt



Då är första dagen i skolan avklarad. Jag kände mig som en missplacerad, gammal, bortkommen mamma. Ja faktiskt, så många unga tjejer o killar som precis gått ut gymnasiet. Så naiva... det man hörde det pratas om hela tiden var "insparken, fester, kick-off veckan". Men hallå, det finns väl ett liv bakom allt partajande!? Som sagt, jag är väl en gammal mamma med andra intressen ;) Hur har ni andra gjort som har familj, har ni deltagit på alla aktiviteter och nollningar? Klart man vill bli en del i klassen och lära känna folk men jag varken kan eller vill supa skallen av mig i en vecka i sträck...








Några av mina projekt börjar bli färdiga här hemma nu iallafall.

Såhär blev resultatet av min idé med fönstret. Rotade lite bland bebiskläderna och hittade makens lilla kofta och vantar. Så himla söt, jag hade den på stora E när hon var nyfödd :)







Sen har jag varit på jakt efter ett avlastningsbord att ha bredvid min fåtölj. HIttade det här nu när vi var på IKEA för 199:-, det var inte så mycket att fundera på men färgen var ju fel...



...så då blev det till att ta fram penseln och såhär mycket bättre blev det!

Hittade en perfekt matta till lill-hallen bland 15 kronors mattorna på IKEA, vilken tur! Detta var den enda som hade just de färgerna vi var på jakt efter :)


Och så var det ju då familjeväggen som börjar ta form... Än är jag inte färdig, har fler tavlor på målning just nu, det färdiga resultatet får ni se nån annan dag och vad det gäller väggordet så hamnar det i vårt sovrum istället.

Nu ska jag försöka måla ett lager färg på min hatthylla, sen måste jag sova.

Jag är helt slut!

22 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fin väggen med korten blev! Är det loppisramarna som du målade eller?
Fönstret blev också riktigt fint!

Södralycke sa...

Blev ju fin-fint! Gillar bordet också! Känner DU dig gammal?? :)Hi,hi förstår vad du menar, mental ålder :) På min utbildning är det rätt blandat nu, men när jag läste psykologi kände jag mig lastgammal, för de flesta var unga och GANSKA omogna... Som tur var har jag aldrig blivit utsatt för insparkar och dyl. Är inte heller mycket för sånt. Tanken med dem är väl att man ska lära känna varandra och skapa sammanhållning osv. Men det där med spriten borde väl vara valfritt?
Så du har bestämt dig definitivt nu?

Du undrade hur vi jobbade? vardagar 2 kvällar/vecka 17-22, och varannan helg 12-18.

Ha det gott och hälsa failjen! Kram Johanna

www.missfixtrix.com sa...

Underbar fotovägg... Måste få tummen ur och sätta igång det projektet. Men tiden bara rinner iväg.

Vardagstugg sa...

Vilka vackra bilder!
ja börjar på universitetet på måndag och har fått två (!) A4 sidor med kommande fester..! Ska försöka gå på nån iaf..tur det är valfritt =)

Trevlig kväll!

Annelie

Vardagstugg sa...

ska läsa till lärare, grundskolans tidigare år. Ska bli jättekul!

Lycka till med ditt studerande!

Annelie

Vecka - Vecka sa...

Förstår att du e slut, så mycket som du fixat! och så fint sen!

Förstår hur du känner med studiekamraterna, men du är ju inte gammal! Du får väl gå med på sånt som känns okej!

Ha en fortsatt bra vecka!

Kram, Lotta

Ullis/Leva på landet sa...

Din fotovägg blir så fin. Bara för att du har familj är du ju inte gammal. Välj att vara med på det du känner. Du missar nog inget om du låter bli det som inte låter så kul.

Kram Ullis

Mjuka sa...

Superfint Karro!! Gillar ditt fönster, har inte bestämt mig för vad jag skall gör med mitt än. Gillar "skrytväggen" (alltså en vägg med massa inramade kort) Förstår dig angående allt festande. Man är ju på ett annat plan när man har barn och pluggar. Har hur mycket litteratur som helst om du vill köpa billigt. Jag kan sammanställa en lista på alla böcker jag har, så kan du ju se.
kramar M

Mjuka sa...

Jättebra!! Hör av dig när du vet. Mina har några år på nacken och här i göteborg används de fortfarande.
kramar M

Isabelles moster sa...

Hej!
Grattis till din plats på högskolan! Du gör ett mycket bra val!!! Jag håller med din pappa , när han sa att du får mer utbildning för pengarna!!! Jag går ju min sista termin nu och det är bland det bästa val jag gjort i mitt liv!!! Du kommer inte att ångra dig tror jag!
Jag har inte varit med på en enda fest tror jag... Jo en, men annars gör man ju vad man själv vill. Fast det är väldigt blandat med åldrar i min klass, och det är långt i från alla som är med på festerna.. Men det ska du inte känna att du måste vara med på, men jag förstår dig för man vill ju lära känna de man ska plugga i hop med! Men det hinner du, jag lovar!!! Ofta brukar skolan ha lite "övningar" för att man ska lära känna varandra, det är skitbra tyckte jag!
Ja, min helg hos syrran får bli längre gång!!!!
Vilket superfint bord du gjort om!!! Gud vad bra det är med färg!!! Sen var din familjevägg underbar! Det blev jag med sugen på nu!!!!
Har du den i vardagsrummet eller var har du satt din familjevägg?
Ha det så bra i skolan!! Kram C

Södralycke sa...

Hej igen! Du har en award att hämta hos mig :)

kram!

Anonym sa...

Vad fint du gör där hemma!
Inte kan du väl kalla dej gammal!!
Men du är mogen och ansvarsfull och det är väl inte nåt minus.
Gör så som det känns rätt för dej, följ hjärtat även när det gäller fester och familj, om klasskompisarna är nåt att ha så respekterar de dej för den du är och det du gör, och inte för det du dricker ;)
Ha en bra skolvecka!
Kram!! Huset på backen

svartataket sa...

Vad fint allt blev. Ja det är ju nackdelen när det är spridda skurar :)Men ni har nog samma ålder men olika liv :)Om du är gammal så står jag då med ena foten i graven då eller*skratt*Du får gallra lite på vad du vill följa med på och inte o vara med en stund osv..
Du får ta på dig solglasögon så du inte bländas nästa gång*skratt*

KRAAAM

Anonym sa...

Tro mig, jag kände mig också väldigt gammal när jag började plugga även att jag inte hade barn då. Många kom direkt från gymnasiet och eller hade jobbat ett år, de flesta hade ju också precis flyttat hemifrån. Själv hade jag då bott ihop med T 4 år samt jobbat och läst på komvux. Jag var med på vissa aktiviteter, höll mig rätt långt från spriten, men lyckades hitta många trevliga och vettiga kursare. Du gör som du tycker passar dig, känner du att familjen är viktigare så åk hem och var med dem istället, du hinner lära känna folk när skolan kommit igång på riktigt sen...

Så fint du gör överallt! Jag vill också ha ett hus att pyssla i, fast nu orkar jag mest bara sitta och grunna på vad som borde göras och inte ta tag i det... :)

Kram Ingrid

Nicole sa...

Hej där! Oj här har det hänt mycket! Kan förstå att du kanske känner dig utanför en tid i början med de andra studerandena, men då måste du tänka som så att de saknar något jätteviktigt som du har, nämligen ERFARENHET, och det kommer att hjälpa dig att klara detta med glans!
Vackra bilder och bordet blev fint!

chokladblomma sa...

Bordet blev skitsnyggt!!

Nej man måste inte hänga på allt, det gjorde inte jag när jag läste. Var sak har sin tid! Man kan faktiskt läsa utan att partaja hela tiden!

/A

Rosa Hemmet sa...

Oj vad det hade hänt mycket hos er på sistone! :) Tavelväggen var jättesnygg! Gillar idén med fönstret oxå... Snyggt snyggt! ha det bra:)

Living by Milla sa...

Oj, vad du har jobbat hårt med dina projekt. Det blev sååå fint allting. Precis ett sånt fönster är jag på jakt efter..tröttnar du så..;)

Kul att du vill vara med i min lilla tävling.

kram Camilla

Anna sa...

hej gumman! känndes det bättre i skolan idag? såklart du kommer hitta några som passar dig med, lite mogna personer måste det väl finnas? Jag hade bara några böcker här nere men skall be henrik ta ner min kartong med böcker från vinden imorgon, han jobbar kväll idag. men dessa hittade jag här nere.
Medicinska sjukdomar. Elsy och Thomas Ericson

Internmedicin. Kjell Asplund mfl

Människokroppen Anatomi och Fysiologi, Bjålie mfl

Allmän omvårdnad. Nina Jahren Kristofersen mfl del 1-3.

Men åter kommer imorgon.

ett tips är blocket, kollade lite nyss och finns flera i både växjö och blekinge som säljer litteratur till sjuksköterskeprogrammet. är jätte dyrt med böcker annars juh.

massa kramar

Sara sa...

Hejsan
När jag började plugga var jag inte med på nollningen. Det funkade inte med 3 barn. men i min klass var det många som hade barn så jag var inte ensam. Vad mycket fint du visar, väggen med korten är underbar.
Kram Sara

Dicksonska våningen sa...

Jättefint med fönstret och familjeväggen!
Jag ska också måla ett pelarbord svart. Men det är ett soffbord. Kommer snart hem hit! Nu vet jag ju att det blir snyggt!
Jag tycker att du ska vara med på det du vill i skolan. Det du vill och det du hinner. Du har ju ett annat liv att ta hand om än vad de andra har.
Kram Annika

Anonym sa...

Är du 42 år eller?
Klart du ska vara med på partajen, ungarna kan väl maken ta hand om?