söndag 10 augusti 2008

Trappresultatet!

Äntligen, äntligen....! Trappen är färdig! Det krävdes att jag målade fyra kvällar i rad då man bara kunde ta vartannat trappsteg åt gången. Andra strykningen hade jag i lite "halkskydd", det såg ut som fin, fin sand man blandade i för att trappen skulle bli lite strävare. Jag tyckte det funkade riktigt bra, syns inte :)
Nädå, det gick inte helt smärtfritt, stora E var och klev i färgen två gånger... Torktiden var lång och man vill ju gärna kunna gå och lägga sig på kvällen oxå ;)


Kommer ni ihåg; halkskydden?









Skrapning








Första målningen








Färdiga resultatet!



Funderar på att spraya mina svarta krukor turkosa eller vita. Har lite ideér om vad jag vill ha på den långa väggen bredvid fönstret. Jag vill skriva nått fint med bokstäver. Tips?? Det får gärna vara nått som är personligt, som berättar lite om oss som familj. Hittade fina bokstäver inne på Panduro jag tänkte måla själv.
Ytterdörren ja, här är den. Tråkig, omålad och utan spröjs ...

Började på lite försiktigt med färg ikväll men tänkte jag skulle låta det torka för att se så det blir bra och färgen känns rätt innan jag stryker hela dörren.

Så tips på fina ord att ha på väggen är vad jag efterlyser ikväll!

Kramar!

16 kommentarer:

drömmen om vitt sa...

Hallå!
Vad fin trappen blev, och vad roligt att kika in här igen.
Ha det gott!
Lotta:)

svartataket sa...

Vad fint det blev! Ja minns vilket jobb det var att måla vår trappa vit också..det var matta och dunderlim :( Men skam den som ger sig!! eller hur! Den gröna färgen påminner om den vi målade vår gamla ytterdörr i! Snyggt!! Ska bli kul att se det klart sen..ord är det dåligt med i dag..ska fundera...
KRAAAM

Grodmamman sa...

Vad snyggt det blev i trappan! Efteråt är det värt allt slit med att göra iordning en trapp, men under tiden är det inte alltid kul!:)
Kram

Dicksonska våningen sa...

Vilken otroligt snygg hall! Trappan blev verkligen pricken över i! Jag lääängtar tills vår trappa ser ut så där! Verkligen fint!
Det där halkskyddet - finns det i färgaffären? Vad är det för något?
Roligt att du fick lite inspiration till källartrappan hos mig :)
Jag gillar verkligen att kika in hos dig också, vännen!
Väggord kanske kunde vara barnens namn och födelsedatum, era också. Kanske även bröllopsdagen? Det är ju de viktigaste dagarna i Ert liv.
Kram Annika

Anna sa...

snyggt! nått på latin kanske? typ carpe diem men något annat som har något med familj att göra. kramar

Anna sa...

Kärleken övervinner allt (av Vergilius) - AMOR VINCIT OMNIA
Funderar på att ha något sånt här i min vigselring men du kanske inte alls gillar latin. kramar anna

Södralycke sa...

Blev kanonfint! Skulle bara fattas annat med allt jobb ni lagt ner :)
ska bli kul att se trappan "live"! Ska fundera på det där med väggord, håller med Anna om att något på latin kanske kunde vara fint?

Kram,kram!

Sara sa...

Hej där!

Trappen blev ju super och tapeten blev snygg mot det vita.
Kram Sara

Ullis/Leva på landet sa...

Det blev jättefint, vilket jobb ni gjort. Tapeten och trappen passade så bra ihop. Väntar nu med spänning på hur ytterdörren blir.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Anonym sa...

Ohhh, sååå fint det blev! När jag läste att du ville skriva något personligt...om familjen...så hade jag ditt förra inlägg för ögonen...och i så fall skulle det på din vägg kunna stå;
Lycka är...en ask med russin...hmmmm, du kanske får skriva det på latin...annars kanske din minsta tröttnar när hon är typ 16 år och har fått detta till livs under alla dessa år...
Kram,
Bella

Mjuka sa...

Den blev ju så fin och tapeten till blir ju grymt!!
Önskar dig en skön vecka
kramar M

Vitt är vackert sa...

Wow! Så fint det blev!!!!
Supersnyggt!!
Har du kollat in här:
http://www.myfirstroom.se/indexvaggord.asp
Kan man få förslag på massa fina fäggord på olika språk!

Ha det bra!
Kram Ellinor

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Guuuu vad snyggt det blev med trappan i vitt och så tapeten. :)

Kraaaaam
Annica

Anonym sa...

Så himla fint!!
vad duktiga ni är!!
Kram!

Malin sa...

Hej!
Trappan blev superfin! Tapeten är så vacker! Jättebra ide med bokstäverna tavlorna under.
Kram Malin

Helen sa...

Trappen blev verkligen fin!