måndag 11 augusti 2008

Väggord

Låg och grubblade på väggord igårkväll. Jag har bestämt mig för att köpa lösa bokstäver på Panduro och spraya dem vita. Jag har tre ord jag tycker skulle passa fint här hemma hos oss. Minnen, lycka eller tillsammans.
Tack för alla era förslag!
Tror bokstäverna såg ut såhär på Panduro, men är inte riktigt säker. Sen fanns det två storlekar, de stora var typ 25 cm och de små 10 cm. Får se vad som passar. Maken skulle köpa hem prayfärg innan han körde till jobbet idag iallafall.

Tanken är att ordet ska stå överst sen ska vi fylla på med härliga minnen av foton, teckningar, kort osv på sånt som är betydelsefullt. Det ska bli familjens lilla vägg :) Jag ska ta fram alla ramar jag kan hitta här hemma, på loppis och kanske några nya, sen ska jag spraya all vita. Här är väggen som ska fyllas... Det finns gott om plats! :-)



I mån fyller älsklingen 27! Vi planerar brakfrukost på sängen, bakar en liten kaka just nu ;) Vi firar födelsedagen i Karlskrona, med bio och middag. Tänkte vi skulle hinna med lite annat oxå då vi stannar över i farmors stuga en natt.

Kramar från Karro!

13 kommentarer:

Södralycke sa...

Kommer att bli jättefint! Har faktiskt tänkt göra nåt liknande här hemma i vår korridor, fast med resefotografier istället! Men det lär nog dröja lite till för jag vill tapetsera om där först :)

Ha det så trevligt i karlskrona! Kram Johanna

Frida sa...

Låter ju som en god ide med familjens vägg, personligt och roligt! Så fin trappan blev bläddrade ner och såg att jag hade missat den innan.
Hoppas ni får det trevligt i Karlskrona!
Kram Frida

Änglahem sa...

Familjens Vägg!! Vilken fin idé!!

Hoppas maken får en fin födelsedag!...ja naturligtvis du med Karro!!*fniss*

Kram, Ulrika

Mjuka sa...

Har haft dessa bokstäver på barnens rum i det förra huset som vi bodde i. Hade barnens namn på väggen ovanför deras sängar.
Tillsammans är ju ett bra väggord!
Kramar M

Dicksonska våningen sa...

Det blir jättebra! En samlingsplats för allt som hänt är ju inte dumt :)
Jag har semester fortfarande och inga barn eller husdjur så jag har massor med tid att både renovera och pyssla. Det jag inte gör är städning och diskning :)
Ha det bäst! Kram Annika
PS. Då är din sambo lika gammal som jag är. Jag fyller 27 den 15:e. Min sambo fyllde 27 den 6:e.

Ullis/Leva på landet sa...

Kommer att bli fint. Bra idé med att använda de där bokstäverna. Hoppas att vädret är det bästa nu när ni ska till Karlskrona, så du kan äta mycket glass. Hälsa grannen vid din farmors stuga från ett höslikt Dalarna.

Kram Ullis

Sara sa...

Vilken bra idé. Det kommer bli jättefint. Kom ihåg att visa resultatet sedan :-)
Kram Sara

Anonym sa...

Hej Karo!

Tack för dina fina ord om min lampkjol och badkar!
Visst ska du prova på att sy en.

En familjevägg bli säker super fint.
Vi har också utnyttjat vår vägg i trappen till fotografier från vårt bröllop med alla våra familje medlemmar.
Har bilder på det nånstans i bloggen, hi hi.

Lönerna i detta landet är väldigt annorlunda mot Sverige.

Grattis till maken!

Ha det gott!
Kram Bodil.

Anonym sa...

Vilken skillnad det blev i trappen...jätte fint...

Hälsa Johannes å gratta från oss!!

Vi ska oxå till Karlskrona, wilda ska få se sina stora idoler....Mora Träsk :)

Ha det Bra!

Kram Sandra

svartataket sa...

Låter fint :) Ska bli kul att se det sen..
Hoppas ni får en skön födelsedag i Kna då :) Vi ska nog ner på fredag och då måste jag testa Subway :)) och shoppa förståssssss..hihi

KRAM Jessica

Living by Milla sa...

Vad fint med en familjevägg. Vi har också en i sovrumsavdelningen med svarta ramar.

Trappen blev superfin!

kram Camilla

Lina sa...

Hej!
Vilken jätte härlig idé med en "familjevägg"!!! De ska bli jätte spännande att se de färdiga resultatet!

De låter som om din 27åring kommer att få en jätte härlig start på sin födelsedag!

Här är de bröllopsstress på högsta nivå nu! Har konstant ont i magen, nej så illa är de inte, men de är MYCKET nu!

Fick lite kalla fötter vad gäller buketten, har ringt till floristen idag och pratat med henne, nu känns de bättre. jag fick komma ch titta dan innan om jag ville- de vill jag! Kontrollfreak, eller?

Var du likadan???

Må så gott & trevlig helg!
Kram, Lina

Vecka - Vecka sa...

Hej!
Det kommer att bli jätte fint med den där väggen!
Och trappan blev ju bara så fin! Påminner rätt mycket om vår faktiskt!

Kram,Lotta